וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון: "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה"

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לארה"ב

12.7.2016 / 19:40

בניסיון לאחד את המפלגה לקראת העימות מול טראמפ בנובמבר, הסנאטור השתתף בכינוס עם יריבתו לשעבר: "היא ניצחה את המועמדות ואני מברך אותה". קלינטון: "הקמפיין יהיה מהנה הרבה יותר, עכשיו כשאנחנו באותו הצד"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

הסנאטור ברני סנדרס הביע הערב (שלישי) תמיכה רשמית במועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. "היא ניצחה את המועמדות ואני מברך אותה על כך", הכריז בעצרת בחירות בעיר פורטסמות' שבניו המפשיר. זאת כחלק מניסיונו של יריבה עד לא מכבר לאחד את המפלגה לקראת הבחירות בנובמבר ונגד דונלד טראמפ. "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה. אעשה כל שביכולתי בשביל זה".

"אני רוצה להודות ל-13 מיליון האמריקנים שהצביעו עבורי בפריימריז הדמוקרטיים", פתח סנדרס, שזכה ב-12 מיליון קולות וניצח ב-22 מדינות. "הקמפיין הזה הוכיח שאפשר להצליח בעזרת תרומות קטנות. קיבלנו שני מיליון וחצי תרומות. יחד התחלנו מהפכה שתשנה את אמריקה והמהפכה הזו נמשכת. יחד נמשיך למען שלטון שמייצג את כולנו ולא רק את האחוז האחד".

סנדרס התייחס לתוצאות המרוץ, ואמר: "זכינו ב-1,900 צירים, אבל זה לא מספיק כדי להבטיח את המועמדות. הילרי קלינטון תיכנס לוועידה עם הרבה יותר צירים וצירי על. קלינטון ניצחה והבטיחה את המועמדות ואני מברך אותה על כך. היא תהיה המועמדת לנשיאות, ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי שהיא תהיה הנשיאה הבאה של ארצות הברית".

עוד בוואלה! NEWS:
במדינת החיילים בארה"ב, טראמפ מבטיח שיהיה נשיא של חוק וסדר
"בוז לברני": סנדרס מתמהמה בתמיכה בקלינטון ומרגיז את הדמוקרטים
"זה רק כוכב": טראמפ לא מתחרט על פרסום הכרזה שנחשדה כאנטישמית

ברני סנדרס מביע תמיכה בהילארי קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשייר. רויטרס
כבר לא יריבים. קלינטון וסנדרס הערב/רויטרס

סנדרס אמר כי "באתי הנה היום לא כדי לדבר על העבר, אלא כדי להתמקד בעתיד, שיעוצב על ידי התוצאות בנובמבר. באתי להבהיר בצורה הברורה ביותר מדוע אני תומך בקלינטון ולמה היא חייבת להיות הנשיאה הבאה שלנו. בשנה האחרונה הייתה לי הזדמנות יוצאת דופן לדבר עם מיליוני אנשים בנאומים, ולמדתי שהקמפיין הזה הוא לא רק על הילרי, על טראמפ או על ברני סנדרס. הקמפיין הזה הוא על הצורך של העם האמריקני לטפל במשברים הרציניים שעמם אנחנו מתמודדים. אין ספק שכשנגיע לנובמבר הילרי היא בפער גדול המועמדת הטובה ביותר לעשות זאת".

עוד הוסיף סנדרס כי "היא מבינה שאנחנו חייבים להעלות את שכר המינימום, והיא רוצה ליצור מיליוני מקומות עבודה חדשים על ידי שיפור התשתיות שלנו, בעוד היריב שלה, דונלד טראמפ, מאמין שמדינות צריכות לקבל בעצמן החלטות על הורדת שכר המינימום או אפילו ביטול של שכר המינימום".

קלינטון, שעלתה לדבר מיד אחריו, הודתה לסנדרס על תמיכתו. "אבל יותר מזה, אני מודה לך על מאבקך ארוך השנים נגד חוסר צדק", הוסיפה. "אני לא יכולה שלא לחשוב שמערכת הבחירות תהיה הרבה יותר מהנה, עכשיו כשאנחנו באותו הצד".

ההופעה המשותפת מגיעה לאחר שבועות של משא ומתן בין צוותיהם של סנדרס ושל קלינטון. בשבוע שעבר אף אימצה שרת החוץ לשעבר כמה מעקרונותיו של סנדרס, כולל מימון השכלה גבוהה בידי הממשל והרחבת ביטוח הבריאות. האירוע מתקיים פחות משבועיים לפני ועידת המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה, שם תיבחר קלינטון באופן רשמי למועמדת המפלגה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הילרי קלינטון וברני סנדרס בעצרת בחירות משותפת בניו המפשיר, ארצות הברית, 12 ביולי 2016. רויטרס
קלינטון וסנדרס, הערב/רויטרס

סנדרס הצליח לכלול במצע המפלגה שורת עמדות ליברליות, אך נכשל בהשגת התמיכה בחסימת הסכם הסחר הטרנס-פסיפי בקונגרס. עם זאת, הסנאטור אמר לכתבים ביום שבת האחרון כי הוא וקלינטון "מתקרבים יותר ויותר". קלינטון מקווה שההופעה המשותפת תסייע לה לזכות בקולותיהם של תומכי סנדרס. בסקר אחרון של רויטרס 40% בלבד מתומכיו של הסנאטור אמרו כי יצביעו לקלינטון.

התמיכה שהעניקו לקלינטון הנשיא ברק אובמה והסנאטורית אליזבת וורן, חביבת האגף הליברלי במפלגה, איימו להותיר את סנדרס מאחור בקרב נגד טראמפ. גם שני ארגונים ליברליים שתמכו בסנדרס במהלך הבחירות המקדימות הודיעו היום כי הם מגבים את קלינטון.

ניו המפשיר היא המדינה הראשונה שבה ניצח סנדרס בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית וגם המקום הראשון שבו קיימו קלינטון ואובמה את העצרת המשותפת שלהם ב-2008, לאחר הקרב המר בין השניים.

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully