וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוז לברני": סנדרס מתמהמה בתמיכה בקלינטון ומרגיז את הדמוקרטים

7.7.2016 / 19:30

הסנאטור, שטרם הכריז על תמיכתו הרשמית במועמדת המסתמנת, שוחח עם צירים ואמר להם כי "המטרה היא לא לזכות בבחירות, אלא שינוי אמריקה". בתגובה חלקם צעקו לעברו קריאות בוז. הלילה הוא סוף סוף אישר כי יודיע על כך בשבוע הבא

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: סנדרס נואם על שילוב כוחות עם קלינטון

אף שהילרי קלינטון כבר הבטיחה באופן מעשי את מועמדותה לייצוג המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, המועמד שהתמודד נגדה, ברני סנדרס, עדיין מתעקש שלא להודיע על תמיכתו הרשמית בה. אך הלילה (חמישי) הסתמן מפנה כשברשת MSNBC דווח כי הוא צפוי להכריז על כך בשבוע הבא, ובכלי תקשורת נוספים אף דווח כי השניים ייצאו יחד למסע בחירות. סנדרס עצמו לא הכחיש את הפרסום בריאיון לרשת האמריקנית ואמר: "תגיע העת שבה נשלב כוחות כדי למנוע את הנשיאות מטראמפ".

אך עוד בטרם פורסם על המפנה בגישת סנדרס, הצליח הסנאטור מוורמונט להכעיס כמה דמוקרטים בבית הנבחרים כשאמר להם כי ניצחון בבחירות אינו הדבר היחיד שבו הם צריכים להתמקד. בעוד הם רצו לשמוע כיצד הוא חושב שיש לנצח את המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ, הוא דיבר על שינוי האומה. "המטרה היא לא לזכות בבחירות, המטרה היא לשנות את אמריקה", אמר סנדרס, ולפי "פוליטיקו" אף זכה לקריאות בוז מצדם. "זה מייאש שהוא עדיין מתעסק באובססיביות בתנועה שייסד", אמר בכיר במפלגה.

האישור של סנדרס לגבי התמיכה בקלינטון מגיע יממה לאחר כינוס משותף שערכו נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת המיועדת, ובו הפצירו בסנדרס – מבלי לנקוב בשמו – לרדת מהעץ. השניים חזרו בכמה הזדמנויות על הצורך לאחד את המפלגה לפני הבחירות הכלליות, וקלינטון מצדה הדגישה כי תפעל להעלאת שכר המינימום ופרסמה תכנית חדשה להקלה בשכר הלימוד לסטודנטים - שני נושאים שסנדרס עסק בהם רבות במהלך הקמפיין שלו, ושניכר כי נועדו לפייס אותו.

לקריאה נוספת:
"זה רק כוכב": טראמפ לא מתחרט על פרסום הכרזה שנחשדה כאנטישמית
סופית: הילרי קלינטון לא תועמד לדין בגין פרשת המיילים
המסר של קלינטון ואובמה לסנדרס: רק האחדות תביא את הניצחון

ברני סנדרס, פוארטו ריקו. 17 במאי 2016. רויטרס
"ניצחון בבחירות זה לא חשוב". סנדרס/רויטרס

לפי התכנית, שנידונה בין המטות של שני המועמדים, יוכלו סטודנטים ממשפחות עובדות שמשתכרות פחות מ-125 אלף דולר בשנה להירשם בחינם ללימודים באוניברסיטאות ציבוריות. בריאיון שהעניק הלילה ל-MSNBC, בירך המועמד הסוציאליסט מוורמונט על התכנית של קלינטון, ודחה על הסף את השאלה אם הוא ממשיך במרוץ רק בגלל שיקולי אגו.

סנדרס זכה במהלך הקמפיין הפריימריז לתמיכתם של יותר מ-12 מיליון קולות והצליח למצב את עצמו כדמות בעלת משקל במפלגה הדמוקרטית, אף שעד לפני שנה נחשב כמועמד עצמאי. כך למשל, ניתנה לו ההזדמנות למנות חמישה מתוך 15 הנציגים שיושבים בוועדה הפנים-מפלגתית שמנסחת את המצע, בתקווה שבהתאם למעמדו החדש, ימהר ליישר קו עם קלינטון כפי שזו עשתה כשהפסידה לאובמה ב-2008.

אך למרות זאת, הוא לא התרצה עד כה ולא הודיע על השעיית הקמפיין שלו. יתרה מכך, הוא חזר והתחייב כי ימשיך כל הדרך עד לוועידת המפלגה בפילדלפיה ביולי ויאפשר לצירים להשמיע את קולם. על הרקע הזה, נמתחה עליו ביקורת חריפה משורות המפלגה, ונטען כי הוא מזיק לקמפיין ופוגע באינטרס המפלגתי בבחירת הכלליות. על פי דיווח ב"פוליטיקו", ההופעה המשותפת של השניים צפוייה להיערך בניו המפשייר, המדינה שבה בחרה הילרי קלינטון להופיע לראשונה לצדו של אובמה בשנת 2008.

הילרי קלינטון וברק אובמה בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
ביקשו שיירד מהעץ. אובמה וקלינטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully