וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הילרי קלינטון לא תועמד לדין בגין פרשת המיילים

7.7.2016 / 1:52

התובעת הכללית של ארה"ב הודיעה כי החליטה לסגור את תיק החקירה הנוגע לשימושה של שרת החוץ לשעבר בחשבון המייל הפרטי שלה. היום יעמוד ראש ה-FBI, שהמליץ שלא להגיש כתב אישום נגד קלינטון, לשימוע בבית הנבחרים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ', הודיעה הלילה (חמישי) כי המועמדת הדמוקרטית המסתמנת בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, לא תועמד לדין בגין פרשת המיילים שבה היא מעורבת. זאת, יממה לאחר שראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי, הודיע כי הסוכנות ממליצה שלא להעמיד לדין את שרת החוץ לשעבר בשל שימושה בחשבון המייל הפרטי שלה להעברת תכנים הקשורים לעבודתה, שכללו מידע מסווג. "קיבלתי ואישרתי את המלצת ה-FBI שהתקבלה פה אחד, לפיה יש לסגור את תיק החקירה ולא להגיש כתב אישום נגד כל המעורבים", מסרה לינץ'.

על אף ההמלצה של ה-FBI, קומי הדגיש כי 110 מיילים מתוך 30 אלף שנשלחו דרך השרת הפרטי בזמן כהונתה כשרת החוץ הכילו מידע מסווג בזמן שליחתם. בשמונה מהם היה מידע שסווג ברמת "סודי ביותר". "יש עדות לכך שהם היו חסרי אחריות לחלוטין בטיפול במידע רגיש", הוסיף קומי בהתייחסו להתנהלותה של קלינטון ושל צוותה במחלקת המדינה.

עוד כתבות בנושא:
ה-FBI סיים את חקירת פרשת המיילים: אין מקום לאישום נגד קלינטון
ה-FBI תישאל את הילרי קלינטון על פרשת המיילים
טראמפ במתקפה חזיתית נגד קלינטון: "שקרנית ברמה עולמית"

המועמד הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 5 ביולי 2016. רויטרס
לא תעמוד לדין. קלינטון/רויטרס

היום יעמוד קומי לשימוע מול ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, ובה יידרש להסביר את השיקולים שהובילו להמלצת הסוכנות. "ההמלצה של ה-FBI מפתיעה ומבלבלת", אמר ג'ייסון צ'ייפץ, יו"ר הוועדה שמולה ידבר קומי. "לפי הדברים של קומי ברור שקלינטון הפרה את החוק. מי שעובר על החוק צריך לשאת באחריות". דוברה של קלינטון, בריאן פלון, יצא נגד קיום השימוע ואמר כי מדובר ב"עוד שקר שממומן בידי משלמי המסים".

"ישנן שאלות רבות שיש לענות עליהן, ואנו נשאל את אותן השאלות" אמר יו"ר בית הנבחרים פול ראיין. לדבריו, נראה כי קלינטון קיבלה יחס מועדף בשל היותה מועמדת לנשיאות. "ראינו רק התחמקויות וחוסר אמון מצד קלינטון כאשר נשאלה לגבי הנושא. הדבר הזה מצביע על כך שישנן שאלות רבות שמצריכות תשובות". ראיין הדגיש כי יבדוק אם הקונגרס יכול לפעול כדי למנוע מקלינטון גישה למידע מסווג במהלך הקמפיין לנשיאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ'. מרץ 2016. AP
הכריזה על סגירת התיק. לינץ'/AP

לינץ' ספגה בשבוע שעבר ביקורת מצד רפובליקנים וגם מצד דמוקרטים על כך שנפגשה עם ביל קלינטון, בעלה של הילרי בשדה התעופה בפיניקס שבאריזונה למשך כחצי שעה. לינץ' הדגישה כי הפגישה התרחשה במקרה כיוון ששניהם היו בשדה התעופה, ואף אמרה כי נושא החקירה לא עלה בה לדיון. "לא דיברנו על שום תיק והוא גם לא העלה את זה. החקירה מנוהלת על ידי צוות מקצועי ומיומן שעוקב אחר הוראת החוק", הדגישה.

השימוש של קלינטון בשרת פרטי, שעליו הסמכה במסגרת עיסוקיה הממשלתיים והאישיים, הטיל צל על הקמפיין שלה מאז שנחשף קיומו על ידי סוכנות הידיעות אי-פי במרץ אשתקד. היא טענה כי שום מייל ששלחה או קיבלה לא היה מסווג, אך החקירה בעניין נפתחה בהוראת המפקח הכללי של מחלקת המדינה. במאי האחרון פרסם המפקח דוח חריף, שלפיו שרת החוץ לשעבר וצוותה התעלמו מאזהרות מפורשות של גורמים רשמיים על כף שייתכן שהיא מפרה את הנהלים. עוד נטען כי ייתכן שחשפה את החומר המסווג בפני האקרים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully