וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI תישאל את הילרי קלינטון על פרשת המיילים

2.7.2016 / 19:56

הבולשת הפדרלית תישאלה את המועמדת המסתמנת לנשיאות בנוגע למיילים המסווגים ששלחה בעת שכיהנה כשרת החוץ. זאת ברקע ביקורת על פגישת בעלה עם התובעת הכללית, שתחליט לבסוף אם להעמידה לדין. יריבה טראמפ תקף: "היא חסרת שיקול דעת"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: טראמפ תוקף את קלינטון בכנס בחירות בניו יורק

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית המסתמנת בבחירות לנשיאות ארצות הברית, תושאלה היום (שבת) על ידי לשכת החקירות הפדרלית (FBI) בנוגע לפרשת המיילים שבה היא מעורבת – כך מסר צוות הקמפיין של המועמדת. "קלינטון שמחה כי ניתנה לה האפשרות לסייע למחלקת המשפט להביא לסיום בחינת התיק", נמסר בהודעה. עוד נכתב כי "מתוך כבוד לתהליך החקירה", קלינטון לא תתייחס לנושא. התשאול נערך במשרדי ה-FBI שבוושינגטון.

קלינטון שלחה מיילים מחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ, בניגוד לכללי ביטחון המידע - דבר שעשוי לחשוף אותה לבעיה משפטית של ממש. התשאול אמור להיות אחד מצעדי החקירה הסופיים של ה-FBI בטרם יוחלט אם להעמידה לדין, צעד שעלול לזעזע את המרוץ לנשיאות ואולי אף להביא להחלפתה רגע לפני שוועידת המפלגה תכריז עליה באופן רשמי כמועמדת הדמוקרטית לבית הלבן.

לקריאה נוספת:
קלינטון לא מצליחה להתרומם: סקר מקיף חוזה שוויון עם טראמפ
ניסיון נוסף לייצב את הקמפיין: טראמפ שכר את היועץ של טד קרוז
מצטרף למרוץ לנשיאות: אובמה יופיע לצד קלינטון בעצרת בחירות

המועמדת לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון. 18 ביוני 2016. GettyImages
פגישת בעלה עם התובעת הכללית מרימה גבות אצל רבים. קלינטון/GettyImages

הדיווח מתפרסם במקביל לסערה ציבורית שצוברת תאוצה בימים האחרונים בארצות הברית סביב פגישתו של הנשיא לשעבר ובעלה של הילרי, ביל קלינטון, ובין התובעת הכללית ומי שאמורה לקבל את ההחלטה לגבי התיק, לורטה לינץ'. השניים נפגשו ביום שני האחרון בשדה התעופה בפיניקס שבאריזונה למשך כחצי שעה.

מאוחר יותר, טענה לינץ' כי הפגישה התרחשה במקרה כיוון ששניהם היו בשדה התעופה, ואף אמרה כי נושא החקירה לא עלה בה לדיון. "פגשתי אותו בשדה התעופה בפיניקס, אני נחתתי, הוא המריא. הוא ניגש, אמר שלום לבעלי ולי, אמר דברים על הנכדים, על הנסיעות, דברים מן הסוג הזה", סיפרה לינץ'. לדברי התובעת הכללית, "לא דיברנו על שום תיק והוא גם לא העלה את זה. החקירה מנוהלת על ידי צוות מקצועי ומיומן שעוקב אחר הוראת החוק".

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בלאס וגאס, נבאדה, 24 בפברואר 2016. רויטרס
רוכב על גל החשדות נגד קלינטון בפרשת המיילים. טראמפ/רויטרס

המועמד הרפובליקני המיועד, דונלד טראמפ, ביקר בחריפות את הפגישה של השניים ערב ההחלטה אם להעמיד את הילרי קלינטון לדין. איל הנדל"ן הניו יורקי מיהר ללעוג לטענה של השניים כי היו עסוקים בשיחה על גולף ועל הנכדים, שנושא החקירה של קלינטון כלל לא עלה לשיחה. "הם אומרים שדיברו על גולף ונכדים. אני מת על הנכדים שלי, אבל מה יש לומר עליהם יותר מתשע-עשר שניות? 'אני אוהב אותם, אני אוהב אותם, איזה ילדים', אחרי זה מה יש לומר?", אמר טראמפ. יש לציין שלינץ' מונתה לתובעת בשנות ה-90 על ידי ביל קלינטון, מה שהעלה שורה של טענות בארצות הברית כי היא אינה יכולה להיות אובייקטיבית לגבי התיק.

ולא רק בצד הרפובליקני היו מי שביקרו את פגישתם של השניים. הסנאטור הדמוקרטי ממדינת דלאוור, כריס קונס, אמר בראיון ל-CNN כי לינץ' הייתה צריכה לסרב להיפגש עם קלינטון. "היא הייתה צריכה לומר לו 'שמע, אני מכירה אותך כאדם שיש לו רקורד ארוך של מלחמה בפשע, אבל זה לא זמן טוב עבורנו להיפגש'", אמר.

הלילה ניסתה שוב התובעת הכללית להפחית את גובה הלהבות סביב הסיפור, ואמרה כי היא מתחייבת לקבל את המלצות צוות החקירה לגבי העמדתה האפשרית של קלינטון לדין. לגבי עצם הפגישה אמרה לינץ': "בהחלט לא הייתי עושה את זה שוב".

התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ'. מרץ 2016. AP
צפויה לקבל את ההחלטה הסופית בתיק קלינטון. לינץ'/AP

פרשת המיילים של קלינטון היא עננה שמעיבה על דרכה הארוכה במרוץ לנשיאות. בחודש שעבר גם פורסם דוח נוקב של מבקר הפנים במחלקת המדינה, שמתח ביקורת חריפה על התנהלותה של קלינטון. המועמדת המסתמנת מצדה התנצלה על התנהלותה ואמרה כי לא הייתה מודעת לנהלים, וכי חשבה שמעשיה מותרים.

יותר מ-2,000 מיילים מתקופת כהונתה של קלינטון סווגו "סודיים" וכמה עשרות נוספים סווגו כ"סודיים ביותר". העובדה שניהלה תכתובות משרת פרטי חשפה את תוכן הודעות הדואר האלקטרוני לפריצה אפשרית של גורמים עוינים. יריבה במרוץ הדמוקרטי, ברני סנדרס, הצהיר בשלב מוקדם מאוד של הקמפיין כי "נמאס כבר לדבר על המיילים הארורים האלה", אבל יריבה המסתמן בבחירות הכלליות מעלה באופן תדיר את הסוגיה כהוכחה למה שהוא מגדיר "חוסר שיקול דעת שמאפיין את קלינטון".

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully