וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מטוסי קרב ישראליים תקפו יעד של צבא אסד בקוניטרה

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי ההפצצה אירעה בעיר אל-בעת' השוכנת במחוז שברמת הגולן. לא נמסרו פרטים נוספים. בצה"ל לא מתייחסים לדיווח. בחיזבאללה ובצבא סוריה הכחישו: "הפצצה של ג'בהת א-נוסרה"

צילום: אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

מטוסי קרב ישראליים תקפו עמדה של צבא סוריה בעיר אל-בעת' במחוז קוניטרה שברמת הגולן - כך דיווחו היום (רביעי) מורדים סורים ורשת אל-ג'זירה. בצה"ל לא מתייחסים לדיווח. בחיזבאללה הכחישו את הדיווח וטענו כי מדובר בתקיפה של ג'בהת א-נוסרה, ששיגר שתי רקטות לעבר המקום.

גם גורם בצבא סוריה אמר לרשת "אל-מיאדין" כי הטילים שפגעו היום במבנה של צבא אסד לא נורו ממטוסים ישראליים, אלא מעמדה של "ג'בהת א-נוסרה" הסמוכה לגבול ישראל. עוד הוסיף הגורם כי ישנם הרוגים בתקיפה.

שני גורמים מקרב המורדים באזור מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי העמדה של כוחות המשטר הופצצה ככל הנראה בתקיפה ישראלית. לא ברור מה הייתה מטרת התקיפה, אך גם חיזבאללה פועל במחוז. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אירע פיצוץ עז בעיר, אולם לא יודע אם הוא נבע מהפצצה של המורדים או מתקיפה ישראלית. עוד דווח כי עשן היתמר מהמבנה שבו התרחש הפיצוץ ולא דווח על נפגעים.

לקריאה נוספת בנושא
באופן חריג: צה"ל תקף תותחים של צבא סוריה עקב זליגת ירי
חדירת המזל"ט מסוריה: קריאת השכמה לקראת מלחמה עם חיזבאללה
מטרים בודדים מהגבול עם ישראל: מגדלי שמירה נוספים נבנו בלבנון

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
עשן מיתמר מקוניטרה במהלך קרבות בין המורדים לאסד בשנה שעברה/ראובן קסטרו

ביום ראשון השבוע חדר כלי טיס בלתי מאויש מסוריה לשטח האווירי של רמת הגולן ושב על עקבותיו לאחר שניסיונות היירוט כשלו. שני טילי פטריוט שוגרו לעברו וכן טיל אוויר-אוויר, אולם לא זוהתה פגיעה. שברי המיירטים נפלו בשטח ישראל, וכתוצאה ממנו נפצעה בת 14 באורח קל. נבדקת האפשרות כי מדובר בכלי טיס רוסי.

בתחילת החודש תקף צה"ל שני תותחים של צבא סוריה בעקבות זליגת ירי שפגעה סמוך לגדר הגבול במרכז רמת הגולן. "נציין כי הירי לא סיכן את תושבי האזור ואת כוחותינו", הובהר בהודעת דובר צה"ל, שהדגיש כי "צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג".

(עדכון ראשון: 12:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully