וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הזהירה את המתלוננות נגד הרב ברלנד: היערכו להגעתו לארץ

18.7.2016 / 15:00

חסידי הרב טוענים כי הרב החשוד בעבירות מין ועצור בדרום אפריקה ינחת מחר בבוקר בנתב"ג. במשטרה נערכים לקראת הגעתו ומיד עם נחיתתו הוא ייעצר ויובא לחקירה. גורם המעורה בפרטי הסגרתו: "שום דבר אינו סופי"

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

(הרב ברלנד ממקום מסתורו: "רק קריאת שמע תפסיק את האינתיפאדה")

ביממות האחרונות יצרה המשטרה קשר עם כמה מהנשים שהתלוננו נגד הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, וביקשה מהן להיות ערוכות לשובו האפשרי לארץ. חסידי הרב טוענים כי הוא יעלה על טיסת אל על מדרום אפריקה לישראל הערב, וינחת בנמל התעופה בן גוריון סמוך לשעה 9:00 בבוקר. במשטרה נערכים לקראת הגעת הרב ומיד עם נחיתתו הוא ייעצר ויובא לחקירה. עם זאת, גורם המעורה בפרטי הסגרתו טען: "שום דבר מזה לא סופי וההסגרה אינה בטוחה כרגע".

לפני יותר משלוש שנים נחשף כי הרב, שנחשב לאחד הכריזמטיים בעולם החרדי בעבר, חשוד שביצע עבירות מין בנשים שהשתייכו לקהילתו. בזמן שהמשטרה אספה את העדויות, נמלט הרב לחו"ל. בין היתר הוא שהה בשוויץ, ארצות הברית, מרוקו, דרום אפריקה והולנד, שם נעצר אך הצליח בעזרת אנשיו לברוח פעם נוספת.

מאז התפוצצות הפרשה ספגה קהילתו מכה תדמיתית קשה, נקלעה לחובות כספיים וחלק מאנשיה עזבו אותה. לבקשת ההסגרה מישראל, הרב החשוד נעצר לפני כשלושה חודשים בדרום אפריקה, שם הוא שוהה כבר יותר מחצי שנה. כל ניסיונותיו להשתחרר למעצר בית או לערער על הסגרתו כשלו.

לקריאה נוספת:
העד המרכזי נגד הרב ברלנד: "עברה עלינו שואה. נילחם על האמת"
הרב אליעזר ברלנד: "החלטתי מרצוני הטוב לחזור לארץ"
קשר השתיקה נסדק: פרשות מין פרצו את מחסום התקשורת החרדית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יגיע מחר בבוקר לארץ? ברלנד/מערכת וואלה, צילום מסך

חסידי הרב חוששים ממצבו הבריאותי הירוד של הרב בן ה-80 ומאפשרות שייעצר עם הגעתו ארצה עד תום ההליכים נגדו. יתרה מכך, החסידים חוששים שהמשטרה תבקש גם לחקור אותו על לפחות שני תיקים נוספים של אלימות בתוך הקהילה שבהם היה הרב לכאורה מעורב.

בתוך חסידות ברסלב, שאליה משתייכת קהילת הרב, שוררת בימים האחרונים תסיסה נגד הרב ואנשיו. חלק מרבני החסידות כתבו על הרב כי הוא "טועה ומטעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה וצניעות". חסידי הרב שומרים עד כה על קו ממלכתי ולא יוצאים להפגנות בעקבות מה שהם מכנים "עוול נוראי" שנעשה לרב. אם הרב אכן ישוב לישראל, אלפים מהם מתכננים להגיע לנתב"ג "נלך אחרי הרב לכל מקום".

בהקלטה שהופצה בין חסידיו של הרב, הוא נשמע אומר: "כל עם ישראל. כל אלה שבאים לקבלת פנים מחר, מבקשים מכולם להתנהג במתינות, בדרך ארץ, דרך ארץ קדמה לתורה. מבקשים מכולם לצאת בדרך ארץ ולקבל את הרב בדרך ארץ, לא להתגרות בשוטרים ולא בשוטרות, לא להרים יד, לא להתחצף, לא להגיד מילים לא יפות, הכול צריך להיות על פי ההלכה. אז בעזרת השם כולם יתנהגו בדרך ארץ ובמתינות, בענווה, בשפלות, לא להתחצף לשום שוטר, להישמע לכל הוראות הסדר כדי שהרב יוכל ליסוע ישר הביתה. רק תראו שהקהל מתנהג בסדר, במתינות וברוח טובה עם השוטרים. בזכות שהרב חוזר לארץ גם השופטים יעשו תשובה, וגם השוטרים רוצים לעשות תשובה, וכל עם ישראל רוצה לקבל את פני השכינה, ושנוכל כבר בראש השנה לקבל פני משיח ולראות בית מקדש של אש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully