וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדירת המזל"ט לשטח ישראל: "אין פתרונות שיגנו על המרחב האווירי"

18.7.2016 / 13:01

טל ענבר, מומחה לכלי טיס בלתי מאוישים, התייחס באולפן וואלה! NEWS לחדירת כלי הטיס מסוריה לישראל ואמר כי לא ניתן לסגור באופן הרמטי את הגבולות האוויריים של ישראל. "איום המזל"טים - אתגר מבצעי שמערכת הביטחון תיאלץ להתמודד עמו בשנים הקרובות"

צילום: אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

"אנחנו חיים בעולם רווי באמצעים שונים שניתן לשלוט בהם אפילו עם טלפון חכם, ואין פתרונות שיגנו באופן מוחלט על המרחב האווירי. זה איום שמערכת הביטחון תתמודד אתו בוודאות בשנים הקרובות". כך אמר היום (שני) טל ענבר, מומחה לטילים וכלי טיס בלתי מאוישים ממכון פישר, בהתייחסו לחדירת כלי הטיס אתמול מסוריה לישראל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, עוד מוקדם לקבוע מי עומד מאחורי האירוע הביטחוני. ""אנחנו מכירים את היכולות של חיזבאללה בתחום זה כבר ממלחמת לבנון השנייה, אך לא בטוח שמדובר במזל"ט שלהם. יש גורמים נוספים שפועלים במרחב האווירי של סוריה, ובהן מדינות אחרות, שבוחשות בקלחת האזורית. לכן לא בטוח מי עומד מאחורי חדירה זו".

ענבר הוסיף כי גבולותיה האוויריים של ישראל אינם אטומים באופן הרמטי. "באופן עקרוני, מערכת הפטריוט משמשת ליירוט מטוסים ולא כלי טיס בלתי-מאוישים, שהמהירות שלהם מאוד נמוכה והגודל שלהם קטן. זה עדיין לא אומר שהפטריוט לא יכול ליירט כלים כאלה. ראינו במבצע 'צוק איתן', למשל, כיצד הפטריוט הפיל כלי טיס שחדר מדרום. אין ספק שהתוצאה אתמול אינה רצויה ואינה טובה, ולכן דרוש תחקיר מה קרה כאן. זה אירוע ארוך יחסית של כלי כזה במרחב שהוא אינו אמור להיות בו. שתי מערכות שונות ניסו לפגוע בו ולא הצליחו".

לקריאה נוספת:
תושבי הצפון לא התרגשו מהאזעקות והטילים: "אנשים נשארו בבריכה"
חדירת המזל"ט מסוריה: קריאת השכמה לקראת מלחמה עם חיזבאללה
שני חיילים נהרגו ושלושה נפצעו מפיצוץ רימון צה"ל בסמוך למוצב בחרמון

טיל שוגר לעבר ישראל, מרחב רמת הגולן. יולי 2016. דוברות והסברה עיריית צפת, מערכת וואלה! NEWS
"דרוש תחקיר". שובל העשן בשמי רמת הגולן לאחר ניסיון היירוט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות והסברה עיריית צפת

לדברי ענבר, הבעיה במזל"טים היא מנעד השימוש הרחב שלהם וזמינותם הגדולה. "הכלים האלה יכולים להיות כלי שכל ילד יכול לרכוש בתחנת דלק או מל"ט שיכול לשהות באוויר 24 שעות ויותר. המנעד מגוון ולכן המענה משתנה. בעבר, כלים כאלה הופלו מהקרקע או מהאוויר. אנחנו מצויים בסביבה רוויה בכלים בלתי מאוישים ומגמה זו רק תלך ותתפתח בהמשך ולכן האתגר הוא לא בימי שקט כמו אתמול, אלא דווקא בזמן עימות. וזה אתגר מבצעי לא פשוט".

הוא הוסיף כי "גם בעבר, מזל"ט כזה כבר נשלח עד לרגליה של קנצלרית גרמניה מרקל. כולם סביבה היו מחויכים, אבל מה היה קורה לו המזל"ט היה עמוס בחומר נפץ? זה יכול היה להסתיים אחרת ולגרום לנזקים כבדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully