וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון לא התרגשו מהאזעקות והטילים: "אנשים נשארו בבריכה"

18.7.2016 / 0:45

כלי הטיס שחדר לישראל וירי הטילים בעקבותיו, לא הפחידו את התושבים והמטיילים, שפקדו את האזור בעיצומה של עונת התיירות. "היה אירוע מוזר, אבל השקט חזר. איש לא ביטל", סיפרו תושבים

צילום: מאיר וקנין, עריכה: מתן חדד

ירי טילי הפטריוט שפילח בשעות אחר הצהריים המאוחרות אתמול (ראשון) את שמי הגליל העליון והגולן, תפס את תושבי האזור בעיצומה של עונת התיירות. אזעקות עולות ויורדות נשמעו ברחבי חבלי הארץ הגדושים בעונה זו בתיירים. למרבה המזל, "גשם" רסיסי טילי היירוט שירד בצפון רמת הגולן ובקיבוץ איילת השחר שבעמק החולה לא גרם לנזק ממשי. למעט נערה בת 14 שנפצעה קל מאוד בשעה ששהתה בכניסה לאיילת השחר, ביחד עם חבריה לחוגי סיור מירושלים, איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש.

"רסיסי טילי הפטריוט נפלו בכל רחבי הקיבוץ, כולל בחנייה של הבית שלי", סיפר אלון אדרת, מנהל הקהילה של קיבוץ איילת השחר, בשיחה עם וואלה! NEWS. "למרות זאת, למעט הנערה, איש לא נפגע ואף בית לא ניזוק".

לקריאה נוספת:
שני חיילים נהרגו ושלושה נפצעו מפיצוץ רימון צה"ל בסמוך למוצב בחרמון
שלמה היה חייל בודד וחוסאם התעקש על קבע: ההרוגים בפיצוץ בגולן
"פיגוע גדול נמנע": פלסטיני נעצר עם מטעני צינור במרכז ירושלים

נפילות שברים בעקבות טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש, איילת השחר. יולי 2016. ליאור רוכמן, מערכת וואלה! NEWS
"חשבנו שזה בומים על-קוליים". רסיסים מטילי הפטריוט בקיבוץ איילת השחר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ליאור רוכמן
נפילות שברים בעקבות טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש, צומת וואסט, רמת הגולן. יולי 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
אחד הרסיסים גרם כנראה לשריפה. סריקות אחר שרידי טילי היירוט בצומת וואסט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

אדרת הוסיף כי למרות האזעקות וקולות הנפץ הרמים שנשמעו באזור, לא ניכרה בהלה בקרב התושבים והתיירים שהגיעו לנפוש בקיבוץ. "בזמן האירוע הבריכה של הקיבוץ הייתה מלאה באנשים. האנשים היחידים שיצאו ממנה היו חברי הצוות שפעלו לכיבוי השריפה שפרצה בחורשה הסמוכה להרחבה של הקיבוץ, שעד עכשיו אנחנו עוד לא יודעים אם היא נגרמה מאחד הרסיסים שנפלו בקיבוץ", אמר.

"חלק גדול מהאנשים חשבו שמדובר בכלל בבומים על-קוליים של מטוסים והמשיכו בשגרת החיים שלהם. זה נכון שאנחנו נמצאים בעיצומה של עונת התיירות, אבל לא היו ביטולים. אנשים מבינים שזה היה אירוע מקומי קטן ללא נפגעים וללא נזק".

נפילות שברים בעקבות טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש, איילת השחר. יולי 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"היתה טעות בדיווח". חיילים בקיבוץ איילת השחר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בשלב מוקדם של האירוע דיווחו גורמי הביטחון לתושבים על נפילת פצמ"ר באחת מהאטרקציות התיירותיות שבקיבוץ מרום גולן. מנהל התיירות של הקיבוץ, שהיה באותה שעה במקום, עסוק בארגון הפעילות שענף התיירות בקיבוץ מציע לאורחיו, מיהר לדרוש מהצבא לדווח כי מדובר בטעות וכי לא הייתה כל נפילה באזור.

"הייתה טעות בדיווח שתוקנה מיד. אנחנו נמצאים בעונה החמה, אבל לא קיבלנו עד עכשיו טלפונים של ביטולים ואף אורח שנמצא בכפר הנופש שלנו לא עזב", הסביר שפי מור, מנהל התיירות של קיבוץ מרום גולן. "זה היה אירוע מאוד מוזר. היה משהו, אבל הדבר הזה עבר וחלף ועכשיו ובתוך דקות השקט והרוגע שבו למקום. כרגע יש לנו סועדים במסעדה, אנשים מאכלסים את החדרים ואחרים אפילו לא הספיקו לצאת מהבריכה, כי העניינים נרגעו בתוך כמה דקות".

טיל שוגר לעבר ישראל, מרחב רמת הגולן. יולי 2016. ניצן גלוסמן, קול ישראל, מערכת וואלה! NEWS
עשן מיתמר מאזור ניסיון היירוט. רמת הגולן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ניצן גלוסמן, קול ישראל

בצפון רמת הגולן, לא הרחק ממרום גולן, נמצאו רסיסים רבים של טילי היירוט והמחזה היה דומה לזה שנצפה בקיבוץ איילת השחר. "זאת העונה החמה, אבל ביררתי מה המצב בעסקי תיירות רבים בגליל העליון, ומהבדיקה שלי לא נרשמו ביטולים", סיכם מאיר (כושי) לוי, מנהל עמותת התיירות "ארץ הגליל".

לדבריו, "אני חושב שיש הבנה בקרב הציבור הישראלי שמטייל כאן, כי מדובר באירוע נקודתי שלא גרם לכל נזק. כשהיו לנו אירועים קצת יותר חמורים, שבמהלכם נפלו כאן מרגמות, אז היו תיירים שהביעו חשש מהסלמה. אבל במקרה זה, כולם מבינים שלא היה כאן כלום. חוץ מהרבה רעש וקצת בהלה של התושבים מהרסיסים שנפלו".

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully