וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס חדר מסוריה לישראל ושב על עקבותיו; ניסיונות היירוט כשלו

שני טילי פטריוט שוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנראה במרכז שמי הגולן. גורם ביטחוני: "בודקים אפשרות שמדובר בכלי טיס רוסי, שברי המיירטים נפלו בישראל". קודם לכן נשמעה אזעקה באזור ובגליל, ושובל עשן נראה בשמיים. בת 14 נפצעה באורח קל מרסיס של אחד המיירטים

צילום: מאיר וקנין, עריכה: מתן חדד

שני טילי פטריוט שוגרו היום (ראשון) לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנראה בשמי מרכז רמת הגולן לאחר שחדר מסוריה. גורם ביטחוני מסר כי "ניסיונות היירוט כשלו וכלי הטיס שב על עקבותיו. נבדקת האפשרות כי מדובר בכלי טיס רוסי". שברי המיירטים נפלו בשטח ישראל, וכתוצאה ממנו נפצעה בת 14 באורח קל. טרם שיגורי הטילים נשמעה אזעקה באזור ונראה שובל עשן בשמיים. צה"ל הקפיץ לאזור כלי טיס רבים.

לדברי הגורם, "מערכת הגילוי של צה"ל איתרה כלי טיס לא מזוהה שחדר לשטח ישראל. שוגר מיירט אחד שלא פגע בו ועוד מיירט שהתפוצץ לידו. שברי המיירטים נפלו בשטח ישראל וכלי הטיס הצליח לשוב לשטח סוריה. בשלב זה לא ברור למי שייך כלי הטיס. כל הנושא נמצא תחת תחקור של הצוותים המעורבים. מתנהל שיח עם מנגנון הצבא הרוסי".

מצה"ל נמסר בשעות הערב כי כלי הטיס היה במערב מלא על ידי חיל האוויר טרם כניסתו לשטח ישראל. "מהתחקיר הראשוני עולה כי נעשו שלושה ניסיונות יירוט על פי הנוהל, לא זוהו פגיעות במטרה. זהות כלי הטיס עדיין לא ברורה. הנושא נמצא בתחקיר".

לקריאה נוספת:
שני חיילים נהרגו ושלושה נפצעו מפיצוץ רימון צה"ל בסמוך למוצב בחרמון
חייל בודד מארה"ב נהרג מפיצוץ רימון: "היה חייכן ואוהב אדם"
"פיגוע גדול נמנע": פלסטיני נעצר עם מטעני צינור במרכז ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העשן שנראה בשמיים ברמת הגולן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לאחר האירוע קיבלו התושבים הודעה מהרשויות: "בהמשך לאזעקות במרחב צפון הגולן, ניתן לצאת ממרחבים מוגנים. לא היו נפילות בשטח הגולן. האזעקה הופעלה בעקבות שני טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנחשד בחציית גבולה הצפוני של מדינת ישראל במרכז רמת הגולן. חזרה לשגרה".

בת 14 מירושלים, שטיילה בכניסה לקיבוץ איילת השחר, נפצעה באורח קל מרסיס של טיל פטריוט שנורה לעבר המל"ט. היא הובאה לחדר המיון במרכז הרפואי צפת בליווי אחראי הטיול. הנערה סובלת מפציעה שמיקומה שלושה סנטימטרים מעל ברך שמאל. "היא תוכנס לצילומים כדי לבדוק שאין חדירה של הרסיס", אמר ד"ר יוסף נבי, מנהל חדר המיון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
טיל שוגר לעבר ישראל, מרחב רמת הגולן. יולי 2016. מור כהן ביריה, מערכת וואלה! NEWS
שובל העשן שנראה בשמי רמת הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, מור כהן ביריה

גורם צבאי מסר כי עדיין לא ידוע מי הפעיל את המל"ט. "כתוצאה מניסיון היירוט של כלי הטיס התפזרו שברים באזור הגבול. צה"ל מבצע סריקות אחר חלק המל"ט", אמר.

יסכה דקל, תושבת אלוני הבשן, אמרה כי האירוע לא הפתיע אותה. "הייתי בגן המשחקים עם הילדים. פתאום נשמעה אזעקה, שמענו גם פיצוצים, אבל אנחנו רגילים לזה. לא קיבלנו הנחיות, חשבנו שאולי מדובר בטעות". לדברי תושבים נוספים, נשמעה תנועה ערה של מסוקי קרב באזור.

(עדכון ראשון: 16:49)

נפילות שברים בעקבות טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש, צומת וואסט, רמת הגולן. יולי 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
תנועה ערה של מסוקי קרב נשמעה באזור. צומת וואסט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין
נפילות שברים בעקבות טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש, צומת וואסט, רמת הגולן. יולי 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
שברי המיירטים נפלו בישראל. צוותים סורקים אחר שרידים בצומת וואסט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין
איתור נפילת שברים באיילת השחר בעקבות טיל ששוגר לעבר ישראל, מרחב רמת הגולן. יולי 2016. ניצן גלוסמן, קול ישראל, מערכת וואלה! NEWS
"שמענו פיצוצים". שבר שאותר באיילת השחר/מערכת וואלה! NEWS, ניצן גלוסמן, קול ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully