וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה היה חייל בודד וחוסאם התעקש על קבע: ההרוגים בפיצוץ בגולן

סמל שלמה רינדנאו עלה לישראל בגפו כדי להתגייס לצבא, סמ"ר חוסאם טאפש מבית ג'אן חזר לחטיבת החרמון שאותה אהב. שניהם נהרגו כשרימון התפוצץ במוצב צבאי ליד החרמון

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי', אדריאן הרבשטיין, שלומי גבאי, ותיעוד מבצע הצלה ויו"ש, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

סמל ראשון חוסאם טאפש וסמל שלמה רינדנאו נהרגו הבוקר (ראשון) בפיצוץ רימון מחוץ לרכב צבאי שנסע ליד הכניסה לחרמון סמוך למג'דל שמס. סמל רינדנאו, בן 20, היה חייל בודד שעלה לארץ לפני כשנתיים מארצות הברית, והתגורר ביישוב נצר חזני שבדרום. סמל ראשון טאפש, בן 24, התגורר בבית ג'אן עם משפחתו.

רינדנאו עלה לארץ ללא משפחתו, שנשארה בניו ג'רזי שבארצות הברית. במהלך שהותו בארץ הוא התנדב בטיפול וגידול כלבים ביישוב תפוח שבשומרון ולאחר מכן הלך בעקבות חמשת אחיו שהתגייסו לצה"ל כלוחמים בודדים, ושירת בגדוד אסף.

"הוא היה חייכן ומנומס מאוד", סיפרו חבריו, "ראינו אותו לא פעם מגיע לדואר ביישוב לקחת עוד חבילה ששלחה לו משפחתו מארצות הברית". חברים נוספים של רינדנאו הוסיפו כי הוא היה "בחור יפה תואר עם חיוך ביישני ותמידי על פניו, היה איש ספר ואוהב חיות ואדם". בצה"ל התקשו בשעות הראשונות להשיג את הוריו על מנת לבשר להם את הבשורה הקשה. שלמה הותיר אחריו זוג הורים ותשעה אחים ואחיות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נדחה הדיון ב"חוק ההסדרה" בוועדת השרים; מנדלבליט: "לא חוקתי"
"פיגוע גדול נמנע": פלסטיני נעצר עם מטעני צינור במרכז ירושלים
באופן חריג: העליון החליט לפתוח מחדש תיק אונס בשל ראיות חדשות

שלמה רינדנאו, הרוג בפיצוץ רימון בחרמון. יולי 2016. באדיבות המשפחה
"בחור יפה תואר עם חיוך ביישני". שלמה רינדנאו/באדיבות המשפחה

לביתו של טאפש בבית ג'אן הגיעו עשרות תושבים כדי לנחם את המשפחה. "הוא היה מלא שמחת חיים, תוסס", סיפר סמיח, קרוב משפחתו. "היו לו הרבה חברים. הוא היה בשלבי הקמת הבית שלו, הוא כבר תכנן את העתיד שלו, אבל האירוע קטע הכול". לדבריו, "מהבוקר ראינו כבר הודעות בווטסאפ. אימא שלו באה לשאול אותי אם אני יודע משהו על האירוע, אמרה שהיא מנסה להתקשר אליו אבל הוא לא עונה ויש לה תחושות לא טובות. ככה זה היה במשך שעה וחצי, עד שקצין העיר הגיע לביתם ונתן למשפחה את ההודעה הרשמית".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
חוסאם טאפש, הרוג בפיצוץ רימון בחרמון. יולי 2016. באדיבות המשפחה
"הוא היה מלא שמחת חיים". טאפש/באדיבות המשפחה

סמיח הוסיף: "הוא בן למשפחה טובה, מלח הארץ. הוא סיים את הסדיר לפני שלוש שנים ונשאר לקבע לשנה אחת. הוא השתחרר, אבל לפני חודש הציעו לו לחזור לשירות. הוא חזר לחטיבת החרמון, שם הוא שירת בעבר - והיום הוא מצא שם את מותו".

עבדאללה, אביו של חוסאם, סיפר שבנו היה בחופשה, אולם חזר אתמול בערב לבסיס כדי להחליף חבר. "הוא היה צריך לחזור רק היום לבסיס, אבל חזר אתמול ומצא את מותו בשעות הבוקר המוקדמות", אמר. "אתמול בערב הוא אמר לנו שהוא צריך לחזור כי חבר שלו ביקש שיחליף אותו למשמרת אחת או שתיים, ושהוא יחזיר לו אותן בהמשך. אז הוא אמר שלום לכולם, קיפל את עצמו ויצא".

אבלים בבית העם בבית ג'אן. אדריאן הרבשטיין
"הוא אמר שלום לכולם, קיפל את עצמו ויצא". ניחום אבלים בבית ג'אן, היום/אדריאן הרבשטיין

"זה יד הגורל, אין לי מה להגיד", הוסיף האב. "אנחנו לא מעכלים את האסון שנפל עלינו". עבדאללה סיפר: "חוסאם ואח שלו התחילו לבנות את העתיד שלהם. הם היו בשלבי בנייה של יחידות דיור כדי להתכונן לעתיד, להקמת משפחות משלהם. הוא היה חייכן, אחראי, תמיד הוא רצה לעזור לזולת ודאג למשפחה. הוא אהב לצחוק, אהב לבלות, היו לו חברים מכל קצוות קשת החברה הישראלית. כשהוא היה מגיע הביתה, בקושי הצלחנו להיות איתו בגלל שכל הזמן התקשרו אליו החברים שלו והזמינו אותו לצאת ולבלות איתם".

"חוסאם היה נשמה טובה, אהב מאוד לבלות וטרף את החיים", סיפר חסן, אחיו. "הוא היה חייכן, עזר לכולם. הוא ניסה לבנות לעצמו קריירה צבאית ולפני שבוע-שבועיים הוא חזר לשרת בחטיבה שלו. כבר בשעות הבוקר המוקדמות כששמעתי שהייתה תקרית בגולן, הרגשתי שאני לא מסוגל לחשוב ולא מסוגל לתפקד. אני עדיין לא מעכל את האבידה הזאת".

חוסאם טאפש, הרוג בפיצוץ רימון בחרמון. יולי 2016. באדיבות המשפחה
"אנחנו לא מעכלים את האסון שנפל עלינו". טאפש/באדיבות המשפחה

ויסאם, גיסו של חוסאם, הוסיף כי הוא "היה איש שמח, אהב את החיים, אהב את הזולת אהבת אמת. תמיד היה מוכן ומזומן לעזור לזולת בכל עת". לדבריו, "הוא חש גאווה שהוא שייך לצה"ל, כך שאחרי שסיים את תקופת המילואים בתנאי קבע הוא שב לאחרונה לשירות. הוא חזר רק לפני שבועיים-שלושה. למרות שהוא הצליח יפה בחיים האזרחיים, הוא עזב הכול וחזר לצבא". הוא הותיר אחריו זוג הורים, ארבע אחיות ואח.

מלבד שני ההרוגים, חייל אחד נפצע באורח בינוני ושניים נוספים נפצעו באורח קל. הנפגעים פונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הלוחמים היו במהלך נסיעה מבצעית כאשר מסיבה שאינה ברורה התפוצץ אחד הרימונים שהיה בידיו של חוסאם, נהג הג'יפ, וגרם לפיצוץ עז ליד הרכב. כוחות רפואה אזרחיים וכן חובשים של צה"ל העניקו לחיילים טיפול רפואי ראשוני עד להעברתם לבית החולים.

אבלים בבית העם בבית ג'אן. אדריאן הרבשטיין
ניחום אבלים בבית ג'אן, היום/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully