וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הכריז רשמית: מושל אינדיאנה מייק פנס יהיה סגני

15.7.2016 / 19:18

המועמד הרפובליקני המיועד הכריז בטוויטר כי בחר בפנס לתפקיד. המינוי נועד לחזק את טראמפ בקרב הגורמים השמרניים במפלגה, ולהגביר את התמיכה בו במדינות המתנדנדות. קלינטון: "בחירה קיצונית"

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

(צפו: יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מארק צל וח"כ מייקל אורן בדיון באולפן וואלה! NEWS, אתמול)

המועמד הרפובליקני המיועד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (שישי) כי הוא בחר במושל אינדאינה מייק פנס לסגנו במרוץ – ולתפקיד סגן הנשיא, אם ייבחר בסוף השנה. "אני מאושר להודיע כי בחרתי במושל מייק פנס כסגני", מסר טראמפ בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. מחר יכנס טראמפ מסיבת עיתונאים, שבה יכריז רשמית על המינוי.

ג'ון פודסטה, יו"ר מטה הבחירות של יריבתו הדמוקרטית של טראמפ הילרי קלינטון – שצפויה להכריז בעצמה על סגן או סגנית בשבוע הקרוב – טען כי פנס הוא "דמות מפלגת ולא פופולרית, שנודעה בתמיכה באפליה ובמדיניות כלכלית כושלת". לדבריו, "פנס הוא הבחירה הקיצונית ביותר בדור האחרון" פודסטה ציין את תמיכתו של פנס בחקיקה אנטי-להט"בית כמושל, לצד קווי מדיניות שנויים במחלוקת נוספים.

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, הנציג הרפובליקני הנבחר הבכיר ביותר, הביע מנגד תמיכה במינויו של פנס. "אני לא יכול לחשוב על בחירה מוצלחת יותר", טען.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב הפיגוע בצרפת: טראמפ דחה את הכרזתו על סגן נשיא
דיווחים בארה"ב: טראמפ יבחר את מושל אינדיאנה כסגנו
לקראת הוועידה הרפובליקנית: הוצג המצע "הכי פרו-ישראלי"

דונלד טראמפ ומושל אינדיאנה מייק פנס, יולי 2016. רויטרס
"יכול לגרום לדברים לעבור בקונגרס". טראמפ ופנס/רויטרס

בימים האחרונים גברו הדיווחים כי טראמפ יבחר בפנס, בן 57, המזוהה עם גורמים שמרניים במפלגה הרפובליקנית והוכתר בתקשורת האמריקנית כ"סוס שחור שעשוי לקטוף את המינוי ברגע האחרון". פנס תמך בעבר ביריבו של טראמפ במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, טד קרוז, אך גם שיבח את המיליארדר מניו יורק והבהיר כי בסופו של דבר יעבוד עם המועמד שיישאר אחרון. המושל שקל בעצמו להתמודד לראשות המפלגה הרפובליקנית, אך החליט להמשיך לכהונה נוספת כמושל.

פנס, שמינויו נועד לחזק את טראמפ במדינות המתנדנדות, עורר סערה, כאשר לאחרונה חוק שאישר להגבלת הפלות עורר זעם רב במדינתו. במסגרת החוק, נשים לא יכולות להפיל באינדיאנה מסיבות שנוגעות לאבחון מוגבלויות בעובר. בעקבות ההחלטה, נשים רבות פתחו בקמפיין שבמסגרתו התקשרו ללשכתו של פנס ותיארו את תופעות המחזור החודשי שלהן. זאת, בעקבות תחושת החדירה לפרטיות שרבות מהן תיארו.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לצד מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי במסיבת עיתונאים, 1 במרץ 2016. רויטרס
לא ימשיכו יחד. טראמפ וכריסטי/רויטרס

בכך גבר טראמפ על יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', שסומן כמועמד מוביל נוסף לתפקיד. גם שמו של מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, עלה כמועמד אפשרי, אולם סיכוייו נחשבו פחותים מאלה של פנס ושל גינגריץ'. ההכרזה ומסיבת העיתונאים מחר נועדה להלהיב את תומכיו של טראמפ, רגע לפני פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית ביום שני הקרוב בקליבלנד, אוהיו. במהלך הוועידה, צפויה הוועידה להכריז באופן רשמי על איל הנדל"ן מניו יורק כמועמד המפלגה לנשיאות.

בשיחה עם וואלה! NEWS הסבירה הכתבת הפוליטית של וושינגטון פוסט, אן גייראן, כי הדבר שטראמפ מחפש זה מישהו עם ניסיון בחקיקה, כזה "שיכול לגרום לדברים לעבור בקונגרס". לדבריה, "לטראמפ אין את הניסיון הזה. הוא דיבר על זה בכמה ריאיונות. הוא צריך מישהו שיידע איך לתפעל את וושינגטון. לשלושתם יש ניסיון. לכריסטי אמנם אין בדיוק ניסיון בחקיקה, אבל יש לו ניסיון פוליטי. הוא יכול לגרום לדברים לקרות".

לדברי גייראן, לטובתו של פנס שיחקו כמה אלמנטים. "הוא גם חבר קונגרס לשעבר, כך שיש לו ניסיון בגבעת הקפיטול, והוא גם שמרן, מה שיעזור לטראמפ כי הוא עצמו אינו כזה. לכן, רבים מהמצביעים הרפובליקנים מחפשים מישהו סולידי שיהיה להם נוח איתו", נימקה. עם זאת, היא ציינה כי הגורם המשמעותי ביותר שעזר לפנס הוא דווקא גיאוגרפי: "הוא מהמערב התיכון. זה 'אזור הקרב' (כינוי למדינות המתנדנדות - ע"נ), וזה דבר משמעותי".

(עדכון ראשון: 18:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully