וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בארה"ב: טראמפ יבחר את מושל אינדיאנה כסגנו

14.7.2016 / 19:30

כלי תקשורת דיווחו כי המועמד הרפובליקני המסתמן החליט כי מייק פנס ירוץ לצדו בבחירות לנשיאות, במטרה למצוא חן בעיני הגורמים השמרניים במפלגה ובמדינות המתנדנדות. סקר חדש: קלינטון בירידה - ונמצאת בשוויון מול טראמפ

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ יודיע מחר כי בחר במושל אינדיאנה מייק פנס כסגנו - כך דיווחו הערב (חמישי) כלי תקשורת אמריקניים. זאת, במטרה למצוא חן בעיני הגורמים השמרניים במפלגה ולהגביר את סיכוייו במדינות המתנדנדות. שני הרפובליקנים בילו לא מעט יחד בחודש האחרון כששיחקו גולף במעונו של פנס בן ה-57 ואף הופיעו יחד בעצרת בחירות. פנס הוכתר בתקשורת האמריקנית כ"סוס שחור שעשוי לקטוף את המינוי ברגע האחרון".

פנס תמך בעבר ביריבו של טראמפ במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, טד קרוז, אך גם שיבח את המיליארדר הניו יורקי והבהיר כי בסופו של דבר יעבוד עם המועמד שיישאר אחרון. המושל שקל בעצמו להתמודד לראשות המפלגה הרפובליקנית, אך החליט להמשיך לכהונה נוספת כמושל.

דונלד טראמפ ומושל אינדיאנה מייק פנס, יולי 2016. רויטרס
טראמפ ופנס/רויטרס

פנס נודע כדמות שנויה במחלוקת, כאשר לאחרונה חוק שאישר להגבלת הפלות עורר זעם רב במדינה. במסגרת החוק, נשים לא יכולות להפיל באינדיאנה מסיבות שנוגעות לאבחון מוגבלויות בעובר. בעקבות ההחלטה, נשים רבות פתחו בקמפיין שבמסגרתו התקשרו ללשכתו של פנס ותיארו את תופעות המחזור החודשי שלהן. זאת, בעקבות תחושת החדירה לפרטיות שרבות מהן תיארו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סקר חדש: הציבור מאבד אמון בקלינטון

בתוך כך, סקר חדש מטעם הניו יורק טיימס ורשת CBS מראה כי אם הבחירות הכלליות היו מתקיימות עכשיו בין טראמפ למועמדת המיועדת לייצוג המפלגה הרפובליקנית הילרי קלינטון, היו מקבלים השניים 40% מהקולות. מדובר בירידה של 6% עבור קלינטון בהשוואה לסקר CBS מהחודש שעבר.

אף שהחקירה נגד קלינטון נסגרה, נראה כי פרשת המיילים פגעה בתדמיתה. 67% מהציבור, על פי הסקר, טענו כי קלינטון לא הייתה ישרה ואמינה, עלייה של 5% מסקר CBS בחודש שעבר, בטרם נסגרה החקירה.

כמו כן, חלה עלייה של 8% בפופולריות של טראמפ בחודש האחרון. 30% טענו כי הם מחבבים אותו ו-54% טענו שלא. מדובר באחוזים טובים משל קלינטון: רק 28% השיבו בסקר שהם מחבבים אותה, לעומת 54% שלא.

המועמד הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 5 ביולי 2016. רויטרס
מאבדת את אמון הציבור. קלינטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully