וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפיגוע בצרפת: טראמפ דחה את הכרזתו על סגן נשיא

15.7.2016 / 8:51

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארה"ב הודיע כי לא יכריז מחר על בחירת סגן נשיאו כמתוכנן. "בצל המתקפה הנוראית בניס, דחיתי את מסיבת העיתונאים בנושא", כתב לאחר הפיגוע, שבו נהרגו 84 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(תיעוד פיגוע הדריסה: משאית מתנגשת בקהל חוגגים בניס)

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע לפני זמן קצר (שישי) כי עקב פיגוע הדריסה שאירע הלילה בניס שבצרפת, לא יכריז מחר על בחירת סגן נשיאו כמתוכנן. "בצל המתקפה הנוראית בצרפת, דחיתי את מסיבת העיתונאים בנושא", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפיגוע, שבו נהרגו 84 בני אדם ונפצעו עוד מאות.

מוקדם יותר הגיב טראמפ לפיגוע. "עוד מתקפה נוראית, הפעם בניס", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "מתי נלמד? זה רק מחמיר", טען. הפיגוע אירע במרכז העיר ניס, שם חגגו רבים את יום העצמאות הצרפתי תוך צפייה בזיקוקים, כשלפתע משאית דהרה אל עבר הקהל בטיילת. לפי דיווח ברשת BFM, הנהג אף פתח באש לעבר הצופים בטרם חוסל בידי כוחות הביטחון. הרשויות למלחמה בטרור פתחו בחקירת האירוע, שטרם ברור מי אחראי לו.

טרור ביום העצמאות בצרפת || סיקור מיוחד:
תיעוד מניס: המשאית דוהרת אל תוך הטיילת - ודורסת מאות
עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"
זהות המחבל מתבהרת: "מוסלמי תושב ניס ממוצא תוניסאי"

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה 6.7.16. רויטרס, רויטרס
"מתי נלמד?" טראמפ/רויטרס, רויטרס

בריאיון לרשת פוקס ניוז טען טראמפ הלילה כי טרם החליט סופית במי יבחר לרוץ לצדו כסגן נשיא. עם זאת, לפי דיווחים אמריקניים אמש, טראמפ אמור היה להודיע מחר כי בחר במושל אינדיאנה מייק פנס כסגנו, במטרה למצוא חן בעיני הגורמים השמרניים במפלגה ולהגביר את סיכוייו במדינות המתנדנדות. שני הרפובליקנים בילו לא מעט יחד בחודש האחרון כששיחקו גולף במעונו של פנס בן ה-57 ואף הופיעו יחד בעצרת בחירות. פנס הוכתר בתקשורת האמריקנית כ"סוס שחור שעשוי לקטוף את המינוי ברגע האחרון".

פנס תמך בעבר ביריבו של טראמפ במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, טד קרוז, אך גם שיבח את המיליארדר הניו יורקי והבהיר כי בסופו של דבר יעבוד עם המועמד שיישאר אחרון. המושל שקל בעצמו להתמודד לראשות המפלגה הרפובליקנית, אך החליט להמשיך לכהונה נוספת כמושל.

(עדכון ראשון: 3:50)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully