וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד דוחה את הטענות על פשעי מלחמה: "אני מגן על המדינה שלי"

נשיא סוריה התייחס ללחימה במדינה, למעורבות הרוסית – ולבחירות בארצות הברית – בריאיון לרשת NBC מלשכתו בדמשק. "אני עושה את העבודה שלי, ואני הולך להמשיך", הבהיר. הוא הכחיש כי פוטין הציע לו להתפטר

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: אסד חוגג את סיום רמדאן במסגד בחומס)

נשיא סוריה בשאר אסד יצא בחריפות נגד הטענות נגדו בריאיון לרשת NBC שפורסם היום (חמישי), ואמר: "אני מגן על המדינה שלי". לדבריו, בריאיון לכתב ביל נילי שנערך אמש בלשכתו שבדמשק, "אני מקווה שההיסטוריה תזכור אותי כמי שהגן על המדינה מטרור ומהתערבות חיצונית, והגן על הריבונות של המדינה".

"לדבר על 'מלחמה נקייה' שבה אין נפגעים, אין אזרחים, אין חפים מפשע שנהרגים – זה לא קיים, בשום מלחמה בעולם", טען הנשיא אסד, בתגובה לשאלות בנוגע לפשעי מלחמה שביצע צבאו. "כשאתה מותקף בידי טרוריסטים, אתה חייב להגן על המדינה. וזה תפקידי, לפי החוקה. אז אני עושה את העבודה שלי, ואני הולך להמשיך לא משנה במה אתקל".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה בצעד דיפלומטי מפתיע נוסף: "נחדש את היחסים עם אסד"
לכבוד עיד אל-פיטר: אסד הכריז על רגיעה בת 72 שעות ברחבי סוריה
אסד: מדינות המערב משתפות איתי פעולה בחשאי נגד דאעש

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת NBC, דמשק, 13 ביולי 2016. נשיאות סוריה, אתר רשמי
"'מלחמה נקייה' - זה לא קיים". אסד, אמש/אתר רשמי, נשיאות סוריה

כשנשאל בנוגע לדיווחים על שימוש בפצצות מצרר ובנשק כימי, השיב אסד: "אף אחד לא הציג ראיות לכך. רק תמונות באינטרנט". בנוגע למות ילדים בלחימה, טען כי מדובר רק ב"תעמולה ובקמפיין תקשורתי", ובתגובה לשאלה על פגיעה מכוונת באזרחים, השיב: "לא החלטנו לתקוף בשום אזור שאין בו טרוריסטים".

אסד הבהיר כי הוא "פטריוט", ולא הביע כל כוונה לוותר על שלטונו במדינה המתפוררת, שבה משתוללת מלחמת אזרחים בחמש השנים האחרונות. אסד נשאל בנוגע לדיווחים על הצעה לפשרה שהציג בפניו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – שתכלול את הדחתו מהנשיאות – והבהיר כי "הוא לא ביקש שום דבר" כשביקש להתערב צבאית בלחימה.

"הפוליטיקה הרוסית לא מבוססת על עסקאות – אלא על ערכים", הסביר אסד. לדבריו, מערכת היחסים ה"כנה מאוד" שלו עם הנשיא פוטין מבוססת על ערכים משותפים ועל אינטרס משותף בהבסת הטרור. "הצבא הסורי התקדם באופן משמעותי לאחרונה", הוסיף. "זה לא ייקח יותר מכמה חודשים. הסיוע הרוסי לצבא סוריה הטה את כף המאזניים נגד הטרוריסטים. זה הגורם המכריע".

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת NBC, דמשק, 13 ביולי 2016. נשיאות סוריה, אתר רשמי
"אובמה נכשל, אבל זה לא אומר שניצחתי". אסד, במהלך הריאיון/אתר רשמי, נשיאות סוריה

לדבריו, "אנחנו רצינו להביס את הטרוריסטים, בעוד שארצות הברית רצתה לנהל את הקבוצות האלה על מנת להדיח את הממשלה בסוריה". הנשיא טען כי האמריקנים "לא רציניים", והוסיף כי התקיפות האמריקניות "לא מועילות" ונעשות "בניגוד לחוק". אסד עוד טען כי "למען האמת, מאז תחילת התקיפות האמריקניות, הטרור התרחב. הוא הצטמצם בחזרה רק כשהרוסים התערבו".

לטענת אסד, נשיא ארצות הברית ברק אובמה "נכשל, אבל זה לא אומר שניצחתי". לדבריו, "מבחינתו המלחמה היא כדי להדיח אותי, אבל עבורי המטרה היא על שיקום סוריה. אם נוכל להיפטר מהטרוריסטים האלה, אם נוכל להשיב את היציבות בסוריה, שם ננצח. אחרת, אי אפשר לדבר על ניצחון".

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת NBC, דמשק, 13 ביולי 2016. נשיאות סוריה, אתר רשמי
"הממשל האמריקני הופך ליותר ויותר פירומני". אסד ונילי/אתר רשמי, נשיאות סוריה

הוא הוסיף כי הממשל האמריקני מעורב בזירות לחימה רבות ברחבי העולם, ו"הופך ליותר ויותר פירומני". עם זאת, סוף כהונת אובמה "לא אומרת כלום" לסוריה, לדבריו. "אנחנו מקווים שהנשיא הבא יהיה פיכח יותר מהקודם. זה מה שתמיד קיווינו, אבל אף פעם לא ראינו את זה", הבהיר.

בנוגע למועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ, טען כי המדיניות "הקשוחה" שהוא מציע "לא מספיקה. צריך להיות גם חכם". כשנשאל בנוגע לחוסר הניסיון של טראמפ במדיניות חוץ, השיב אסד: "למי היה ניסיון בעבר? אובמה או ג'ורג' בוש או קלינטון? לאף אחד מהם לא היה ניסיון. זאת הבעיה עם ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully