וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה בצעד דיפלומטי מפתיע נוסף: "נחדש את היחסים עם אסד"

ראש הממשלה בינאלי יילדרים הסביר כי יציבות בסוריה היא תנאי מרכזי בדרך "להביס את הטרור". לדבריו, "נרמלנו את היחסים עם ישראל ועם רוסיה, אני בטוח שנוכל לעשות זאת גם עם סוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים אמר היום (רביעי) כי בכוונתו לשפר את היחסים עם שכנותיה של אנקרה, סוריה ועיראק. בנאום שנשא במרכז של מפלגת השלטון באנקרה ושודר ברשתות הטלוויזיה, התייחס יילדרים למאמציה הדיפלומטיים של אנקרה, וטען כי נרמול היחסים עם משטרו של הנשיא בשאר אסד ויציבות בסוריה ובעיראק הם צעדים מרכזיים בדרך "להביס את הטרור".

"נרמלנו את היחסים עם ישראל ועם רוסיה, אני בטוח שנוכל לעשות זאת גם עם סוריה", טען יילדרים. "אנחנו מרחיבים את מעגל הקשרים, זו מטרתנו". ראש הממשלה הבהיר כי לטורקיה "אין כל סיבה" לחילוקי דעות עם שכנותיה, והוא שב על כוונתו לשפר את היחסים עם מדינות הים התיכון והים השחור.

עוד בוואלה! NEWS:
העליון נגד העתירה נגד ההסכם עם טורקיה: "בשביל זה יש בחירות"
מורסי הוכנס לרשימת הטרור של מצרים; ארדואן: "משטר מדכא"
הפיגוע בשדה התעופה באיסטנבול: מכה ל"מתקפת החיוכים" של ארדואן

ראש ממשלת טורקיה בינאלי ילדירים פונה לתקשורת באנקרה, טורקיה. רויטרס
"אנחנו מרחיבים את מעגל הקשרים, זו מטרתנו". יילדרים/רויטרס

לדבריו, "היחסים שלנו עם ישראל היו מתוחים, אולם הם חודשו לאחר שנמסרה התנצלות והועברו פיצויים. עם זאת, התנאי ההכרחי מבחינתנו היה שיפור תנאיהם של הפלסטינים, ולכן סירבנו להגיע להסכם ללא התקדמות בתחום זה". יילדרים הוסיף כי הסיוע ההומניטרי שמועבר כעת לרצועת עזה הוא תוצאה של "העמדה הנחושה" של טורקיה בסוגיה הפלסטינית.

הממשל הטורקי נחשב בשנים האחרונות לאחד מיריביו המרכזיים של הנשיא אסד, במיוחד על רקע המשבר החמור בשנה האחרונה ביחסים בין אנקרה למוסקבה, בעלת בריתה הקרובה של דמשק. עם זאת, טורקיה פתחה בשנה האחרונה גם במלחמה נגד הארגונים הכורדיים בשטחי טורקיה, סוריה ועיראק – שנאבקים גם הם בשלטון אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא סוריה בשאר אסד מתפלל במסגד בחומס לרגל עיד אל-פיטר, 6 ביולי 2016. רויטרס
"העולם מתעקש להיות בור בגישתו כלפי המשבר הסורי". אסד/רויטרס

בשבוע שעבר הכריז נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי מאות אלפי מבקשי מקלט סורים שחיים כיום בטורקיה יוכלו להפוך לאזרחי המדינה. בדברים שנשא במחוז קיליס, הסמוך לגבול סוריה, ארדואן הסביר כי "משרד הפנים נקט צעדים בנושא. ניתן את ההזדמנות להשיג אזרחות, שתסייע לאחינו ולאחיותינו, באמצעות לשכות שיקים המשרד".

ארדואן עוד התייחס בדבריו ללחימה בסוריה, שנמשכת משנת 2011, וטען כי מהסורים נמנעה הזכות לשלטון ריבוני, בשל פעילותם של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והארגונים הכורדיים, שלדברי הנשיא "ממלאים את אותה המטרה". ארדואן הוסיף, בפני הקהל בסעודת שבירת הצום, כי "טורקיה היא גם ביתכם". הוא הודה לתושבי קיליס הטורקים על קליטת הפליטים הסורים, שיותר שכ-120 אלף חיים במחוז. לדבריו, בהתייחסות לקליטת פליטים במדינות אחרות, "העולם מתעקש להיות בור בגישתו כלפי המשבר הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully