וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדי מפעל בירוחם מתבצרים במבנה במחאה על פיטוריהם

14.7.2016 / 11:00

עובדי אמיליה קוסמטיקס מוחים על מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים שקיבלו 30 מתוך 250 איש במפעל, ומתבצרים בדשא של המבנה מאז אתמול. "המנהלים התחלפו ולא מכירים בכלל את העובדים", טענה סופה עמר מהוועד. ההנהלה: תכנית ההבראה הכרחית אחרת המפעל ייסגר

מחאה ב"אמיליה קוסמטיקס"/צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן , עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה.

עשרות עובדי מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם מתבצרים מאתמול (רביעי) ברחבת הדשא של המבנה ומסרבים לחזור לעבודה. זאת, בתגובה למכתבי הזמנה לשימוע לפני פיטורים שקיבלו 30 מתוך כ-250 העובדים.

סופה עמר מוועד עובדי המפעל תקפה את חברי ההנהלה החדשים. "במהלך אוגוסט האחרון נפגשנו עם ההנהלה והם דרשו לבצע התייעלות ולאחר מכן לפטר עובדים ותיקים, אני לא מבינה איך הם יכולים לעשות זאת. יש פה מנהלים שהתחלפו עכשיו ובכלל לא מכירים את העובדים".

לקריאה נוספת:
ביקורת על החלטת בג"ץ: "מצעד הגאווה היה צריך להתקיים ברחוב הראשי בב"ש"
ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה נחת בישראל ונלקח לחקירה
"שימות בקרב": המג"ד שקיבל צל"ש - וכעת מותקף כי העיד נגד אזריה

עובדים מתבצרים במפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
"לא מבינה איך הם עושים זאת". שלט מחאה במפעל/בני בן סימון
עובדים מתבצרים במפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
רחבת הדשא במפעל, הבוקר/בני בן סימון

מהנהלת חברת אמיליה נמסר בתגובה כי מדובר בצעדים הכרחיים להמשך קיומו של המפעל. "זה שנה מציגה אמיליה קוסמטיקס תוצאות שליליות. החברה הציגה להסתדרות את כל המסמכים המצביעים על מצבה הקשה של החברה, לרבות דוחות כספיים, פעולות שנעשו על ידי ההנהלה, חסכון צפוי מהתייעלות בחברה ונתונים נוספים. במקביל, הציגה הנהלת החברה לעובדים ולהסתדרות תכנית ההתייעלות שכללה, בין היתר, קיצוץ בשכר המנהלים, ביטול 27 תפקידי מטה, דוגמת סמנכ"ל איכות, מהנדסי פרויקט, מנהל אתר, מנהל מחסן וכדומה, לצד פיטורי 21 עובדים, מהם חמישה שכבר עברו את גיל הפרישה.

"מתווה תכנית ההבראה אמור היה לחסוך מיליוני שקלים ולאפשר את המשך פעילותה של החברה. במקום, בחרו העובדים להדוף כל ניסיון למשא ומתן ולסרב לכל פתרון הנוגע לסעיפי ההתייעלות. זוהי תקופה קשה לכולנו, אף אחד מאתנו לא בחר להיות במצב זה. אנו מוכנים לעשות כל מאמץ כדי להציל את המפעל, כפי שהוכחנו בחודשים האחרונים, אך התנאי לכך הוא שגם העובדים יתרמו את חלקם, כי אחרת לא יהיה מנוס מסגירת המפעל כולו. כל יום שהמפעל לא נכנס לתכנית הבראה - מקרב את סגירתו".

רשימת שמות המפוטרים מפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
רשימת העובדים המפוטרים. הכניסה למפעל, הבוקר/בני בן סימון
עובדים מתבצרים במפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
30 יפוטרו מתוך 250 עובדים. המחאה במדשאת המפעל, היום/בני בן סימון

מהמועצה המקומית ירוחם נמסר בתגובה: "מפעל אמיליה קוסמטיקס קיים שנים רבות בירוחם ומרבית עובדיו הם מהיישוב. לאחרונה הוחלפו בעלים שביצעו צעדים אשר השפיעו על האיתנות הכלכלית של המפעל, מעצם מכירת מותגים מצליחים שלו.

"להנהלת המפעל ישנה אחריות ישירה לפיטורין של 30 עובדים. חלקם לקראת גילאי הפנסיה, שנתנו את מיטב שנותיהם למפעל, ולצדם נשים וגברים צעירים יותר. אנו כמועצה מקומית מגבים את העובדים ואת הוועד. אנו נמשיך לפעול לגישור בין הצדדים, במשותף עם נציגות ועד העובדים והסתדרות, על מנת להחזיר את המפעל לתפקוד מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully