וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הכרעת בג"ץ: המארגנים החליטו לבטל את מצעד הגאווה בבאר שבע

14.7.2016 / 0:18

בעקבות דחיית העתירה לקיים את מצעד הגאווה בשדרות רגר המרכזיות בעיר, החליטו הפעילים לבטל את האירוע במקום לקיימו ברחובות צדדים. במקום זאת, תתקיים הפגנה. "בג"ץ לימד אותנו ששקרים והומופוביה מקבלים חיזוק"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה.

מארגני מצעד הגאווה בבאר שבע החליטו אמש (רביעי) לאחר דיונים ממושכים לבטל את האירוע, שהיה אמור להתקיים היום. זאת, בעקבות החלטת בג"ץ לדחות את עתירתם לקיים אותו בשדרות רגר המרכזיות בבאר שבע, דבר שאפשר למשתתפים לצעוד ברחובות הצדדים בלבד. במקום לקיים את המצעד, המשתתפים יפגינו מול בניין העירייה.

"בג"ץ היום לימד אותנו ששקרים, פוליטיקה, איומים, הומופוביה ואלימות מקבלים חיזוק", אמרה עו"ד סמדר בונן, אחת העותרות. "היום למדנו כי הקהילה הגאה בבאר שבע ובכל הארץ, דמה הפך הפקר ומשטרת ישראל לא יכולה להגן עלינו עוד. היום למדנו כי עיריית באר שבע מפקירה את דמנו ואת דם ילדנו לפוליטיקה שנעשית בכוחנות במחשכים. המאבק הזה הוא רק תחילתה של דרך. הוא לא נגמר, הוא רק התחיל".

עוד בנושא:
בג"ץ: המידע על פגיעה בצועדים מצדיק שינוי ציר מצעד הגאווה בב"ש
המשטרה מתנגדת למצעד הגאווה בבאר שבע: "סיכון ממשי לחיי אדם"
מארגני מצעד הגאווה בבאר שבע עתרו לבג"ץ: "המשטרה נכנעה ללחץ פוליטי"

מצעד הגאווה בחיפה, יוני 2016. ערן גילווארג
מצעד הגאווה בחיפה בחודש שעבר/ערן גילווארג
"ללא נראות, המצעד יהיה חסר משמעות"

המשטרה טענה כי אם הצעדה תעבור כולה בשדרה, הדבר עלול להביא לפגיעה בחיי אדם וכי יש בידה מידע מודיעיני על רצון לבצע שימוש בנשק חם נגד הצועדים.

החלטת בג"ץ הביאה לתגובות קשות גם במערכת הפוליטית. "שינוי תוואי המצעד הוא פרס נצחון לאלימות ולבריונות", אמרה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני). "אם המשטרה חושבת שהמצעד מסכן את הצועדות והצועדים, שתפנה את המאמצים כלפי אלה שמפעילים את האלימות ולא לאלה שסובלים ממנה. לקהילה יש זכות קיום במרחב הציבורי כמו לכל אזרחית או אזרח בישראל. רק שנה עברה מאז ששירה בנקי נרצחה בגלל שהאמינה בזה, ואסור לתת לזה לקרות שוב". ח"כ זהבה גלאון הוסיפה: "הניסיון של המשטרה ועיריית באר שבע להחביא את מצעד הגאווה בעיר הוא שפל מביש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מצעד הגאווה בחיפה, יוני 2016. ערן גילווארג
"הניסיון של המשטרה להחביא את המצעד הוא שפל ומביש". המצעד בחיפה בחודש שעבר/ערן גילווארג

בדיון שנערך בעתירה טענה המדינה כי המשטרה הציגה מידע לפיו "יש סכנה לפגיעה ולשימוש בנשק חם משני הצדדים". בהחלטת השופטים נכתב כי המידע המודיעיני שהוצג מצדיק סטייה חלקית מרחוב רגר המרכזי, וכי אין בשינוי תוואי המצעד פגיעה בחופש ההפגנה ובחופש הביטוי.

"לאחר ששקלנו את המכלול, השתכנענו כי המידע המודיעיני שהוצג לעיוננו מצדיק סטייה חלקית מציר רגר. אנו סבורים כי אין בשינוי כדי לפגוע בחופש ההפגנה ובחופש הביטוי של העותרות, אלא איזון שהתבקש מחובתו של המשיב לדאוג לשמירה על הביטחון והסדר הציבורי", הוסבר בהחלטה.

הארגונים העותרים - האגודה לזכויות האזרח והבית הגאה בבאר שבע, דחו מוקדם יותר את הצעת הפשרה של המשטרה, שהוצגה גם על ידי שופטי בג"ץ, לפיה יעבור המצעד ברחובות צדדיים בעיר. ההצעה נדחתה משום ש"ללא נראות, המצעד יהיה חסר משמעות".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully