וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לשיקום האסיר: קצב יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא

13.7.2016 / 19:56

הרשות הגישה את עמדתה הרשמית, השונה מחוות הדעת הקודמת, על סמך התכנית שנבנתה לקצב. הדבר מעלה את סיכויי של קצב להשתחרר שחרור מוקדם בתוך שני שלישים ממאסרו, אולם זה אינו הגורם היחידי שעומד בפני ועדת השחרורים

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: בית המשפט קבע כי יתקיים דיון נוסף בשחרור קצב)

הרשות לשיקום האסיר הגישה היום (רביעי) את עמדתה הרשמית שלפיה נשיא המדינה לשעבר משה קצב יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא. בכך שינתה רשות שיקום האסיר את חוות דעתה הקודמת. חוות הדעת הוגשה על סמך התכנית שנבנתה לקצב. הדבר אכן מעלה את סיכויי של קצב להשתחרר שחרור מוקדם בתוך שני שלישים ממאסרו, אולם זה אינו הפקטור היחידי שעומד בפני ועדת השחרורים אליה חזר הדיון בשל חוות הדעת החדשה.

בנימוקי הוועדה נכתב, בין היתר, כי ההחלטה באה לאחר שבמהלך הדיונים "נמצא שהאסיר תופס עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לאור שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה ו/או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם". חברי הוועדה ציינו כי "זכותו של אסיר לדבוק בחפותו ולהמשיך להאמין שהינו חף מפשע. אולם מצב זה מונע מהאסיר שבפנינו כל אפשרות להתחלה של הפנמה ומכאן התחלה של טיפול".

עוד בנושא:
הנשיא לשעבר קצב עשוי להשתחרר מהכלא כבר בשבוע הבא
"התנהלות מיוחדת": ועדת השחרורים תדון שוב בקיצור מאסרו של קצב
בית המשפט אישר לאסיר משה קצב שלא להתייצב לדיון בעניינו

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחופשת חג,  22 באפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
קצב ביציאתו לחופשה האחרונה מהכלא/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

באשר להליך השיקומי ציינה הוועדה כי קצב לא עבר הליך טיפולי משמעותי בתוך כתלי בית הסוהר כפי הנדרש. במהלך הדיונים בפני הוועדה ניסו באי כוחו של קצב לפעול בשיתוף עם הרשות לשיקום האסיר, לכינון תוכנית שיקום ייחודית שתחל עם שחרורו של קצב במספר מפגשים שבועיים. בנימוקי הוועדה נכתב כי "אם יחל הטיפול לאחר השחרור, לא תוכל הוועדה להתרשם משינוי יחסו של האסיר".

עוד נכתב בנימוקים כי "אילו האסיר כן באמירותיו שהוא מבקש טיפול בבעיותיו, היה עליו להתחיל את הטיפול תוך כדי מאסרו, ולא לתת את יהבו שהוועדה תחליט לשחררו ולקבל את הטיפול לאחר מכן". הם הוסיפו כי "לא יהיה בכוחה של התוכנית הפרטית למנוע המשך התנהלות לקויה, עיסוק אובססיבי בחפותו, ואולי גם המשך פגיעה בנפגעות העבירה, ולא יהא בה למנוע את אותו סיכון שנקבע בחוות הדעת כלפי נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully