וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר קצב עשוי להשתחרר מהכלא כבר בשבוע הבא

10.7.2016 / 9:56

בעוד עשרה ימים תתקבל הכרעה על גורלו של הנשיא המורשע באונס, כשוועדת השחרורים תבחן את בקשתו לניכוי שליש ממאסרו. לפי הערכות – הוועדה לא תחליט לשחררו, למרות חוות דעת חדשה בעניינו

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: בית המשפט קבע לקיים דיון נוסף בעניינו של קצב, בשבוע שעבר)

נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שנושא עונש מאסר בגין אונס, יתייצב בפני ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר כבר ב-20 ביולי, בעוד עשרה ימים. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז קבע כי הוועדה תתכנס פעם נוספת ותבחן את בקשתו לשחרור תוך הפחתת שליש ממאסרו.

החלטת השופטים באה בעקבות חוות הדעת שהגישה הרשות לשיקום האסיר וחוות דעת נוספות שהציגו הסנגורים של קצב לאנשי הוועדה. המשמעות היא כי אם הוועדה תקבע לשחררו – הוא יהיה חופשי כבר בשבוע הבא. בית המשפט המחוזי מרכז קבע בשבוע שעבר כי ועדת השחרורים תדון שוב בקיצור מאסרו של קצב, בשל חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר.

עוד בוואלה! NEWS:
"התנהלות מיוחדת": ועדת השחרורים תדון שוב בקיצור מאסרו של קצב
בית המשפט אישר לאסיר משה קצב שלא להתייצב לדיון בעניינו
זרועה הארוכה של המשטרה: היורה בדאלאס חוסל עם רובוט - וארה"ב סוערת

חנינה לנשיא לשעבר משה קצב - ראיון טלפוני עם יצחק סלוקי מקורבו של משה קצב. מערכת וואלה!
משה קצב ורעייתו גילה. ישוחרר בשבוע הבא?/מערכת וואלה!

אין זאת הפעם הראשונה שרגע לפני החלטה בעניינו של קצב, הרשות לשיקום האסיר מגישה או מודיעה על כוונתה להגיש חוות דעת חדשה. במקרה הזה, ההתנהלות מעלה תמיהה נוספת, כי מדובר על מדיניות חדשה של "אסירים שעניינם סבוך ומורכב". בפרקליטות טוענים כי לא נתקלו מעולם בהתנהלות כזאת של הרשות לשיקום האסיר, וכי מדובר בהתנהלות שמבוצעת בפעם ראשונה, עבור משה קצב.

קצב עצמו לא התייצב לדיון בעתירה שהגישה נגד החלטת ועדת השחרורים שלא לקצר את מאסרו, שכן נשיא בית המשפט המחוזי-מרכז, השופט אברהם טל, שחרר אותו ממעמד זה בעקבות סירובו של הנשיא לשעבר להופיע בפומבי במדי אסיר כמתחייב.

עם זאת, חוות הדעת לא צפויה לשנות את החלטת ועדת השחרורים, בשל הנימוקים האחרים שסיפקה בעת החלטתה המקורית. קצב ריצה עד כה יותר מארבע שנים מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו. הדיון בשבוע שעבר הוא למעשה ערעורו של קצב על החלטת ועדת השחרורים שלא לנכות שליש ממאסרו. בחודש אפריל החליטה הוועדה שלא לשחרר את קצב בין היתר משום שלא הביע חרטה ולא לקח אחריות על מעשיו כחלק מהליך השיקום לעבריינים שמהווה תנאי לשחרור מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully