וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד שיעביר דברים בקונגרס": טראמפ יכריז על סגנו במרוץ לנשיאות

14.7.2016 / 5:30

המועמד הרפובליקני המסתמן הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי יכריז על זהות שותפו למירוץ ביום שישי. ההכרזה מגיעה ימים ספורים לפני ועידת המפלגה בקליבלנד. המועמדים המובילים: מושל אינדיאנה מייק פנס ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ'

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה, צילום: עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי יציג ביום שישי הקרוב במנהטן את זהותו של מי שבחר כשותפו למירוץ וכסגנו המיועד אם ייבחר לנשיאות. הודעתו של טראמפ מאשרת דיווחים קודמים בכלי תקשורת אמריקניים על כוונתו של טראמפ. שני המועמדים המובילים בבורסת השמות לתפקיד הם מושל אינדיאנה, מייק פנס, ויו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ'. גם שמו של מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, עלה כמועמד אפשרי, אולם סיכוייו להיבחר נחשבים פחותים מאלה של השניים הראשונים.

בשיחה עם וואלה! NEWS הסבירה הכתבת הפוליטית של וושינגטון פוסט, אן גייראן, כי הדבר שטראמפ מחפש זה מישהו עם ניסיון בחקיקה, כזה "שיכול לגרום לדברים לעבור בקונגרס". לדבריה, "לטראמפ אין את הניסיון הזה. הוא דיבר על זה בכמה ריאיונות. הוא צריך מישהו שיידע איך לתפעל את וושינגטון. לשלושתם יש ניסיון. לכריסטי אמנם אין בדיוק ניסיון בחקיקה, אבל יש לו ניסיון פוליטי. הוא יכול לגרום לדברים לקרות. השלושה מביאים איתם פחות או יותר את אותם הדברים. זה יסתכם בסופו של דבר במי שיהיה לו איתו הכי נוח".

עוד בוואלה! NEWS:
סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון: "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה"
במדינת החיילים בארה"ב, טראמפ מבטיח שיהיה נשיא של חוק וסדר
סופית: הילרי קלינטון לא תועמד לדין בגין פרשת המיילים

המועמד הרפובליקני ניוט גינגריץ' מודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות ארה"ב, ארלינגטון, וירג'יניה, 2 במאי 2012. רויטרס
"מישהו שטראמפ מעריץ". גינגריץ'/רויטרס

לדברי גייראן, לכל אחד מהמועמדים יתרונות וחסרונות שונים, אבל כולם יכולים לעזור לטראמפ בנקודות שבהן הוא נחשב למועמד חלש. "ניוט גינגריץ', ששימש בעבר יושב ראש בית הנבחרים, הוא מישהו קצת יותר רציני. זה מישהו שטראמפ מעריץ", הסבירה. גינגריץ' בן ה-73, שנודע בארצות הברית בין היתר כחובב בעלי חיים מושבע, כיהן כחבר קונגרס במשך שני עשורים ונחשב לתומך נלהב של ישראל. בריאיון ב-2011 אמר כי הפלסטינים הם עם מומצא וכי הם חלק מהאומה העברית ובחרו לגור באזור. הוא גם ידידו הקרוב של שלדון אדלסון, איל ההון שהודיע על תמיכתו בטראמפ.

מושל ניו ג'רזי, כריסטי, נחשב גם הוא לאחת משתי האופציות המועדפות על טראמפ. מאז פרש מהמרוץ הרפובליקני לנשיאות בחודש פברואר, כריסטי שומר אמונים לטראמפ, מופיע איתו בעצרות פומביות ונמנה עם חוג מקורביו המצומצם. גייראן אומרת כי מה שיגרום לאמריקנים להזדהות עמו הוא עובדת היותו "בחור אמריקני ממוצע".

לטענתה, "על אף שכריסטי אמר על טראמפ דברים נבזיים בעבר, כעת הם חברים טובים". עם זאת, איל הנדל"ן הניו יורקי בוודאי ייקח בחשבון את נתוני שביעות הרצון האפסיים של כריסטי בבואו לבחור סגן. רק 26% מתושבי ניו ג'רזי השיבו כי הם מרוצים מתפקודו בסקר האחרון שנערך לפני כשבוע. הקריירה הפוליטית של כריסטי נמצאת בירידה, ולא בטוח שזו הדמות שטראמפ זקוק לה כדי להזניק קדימה את הקמפיין שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונלד טראמפ וכריס כריסטי. רויטרס
"אמר על טראמפ דברים נבזיים בעבר". כריסטי וטראמפ/רויטרס

המועמד השלישי, מושל אינדיאנה מייק פנס, נחשב לדמות המסקרנת מכולם, והוכתר בתקשורת האמריקנית כ"סוס שחור שעשוי לקטוף את המינוי ברגע האחרון". במהלך עונת הפריימריז הוא הביע תמיכה דווקא בסנאטור טד קרוז, אך עובדה זו לא העיבה על סיכוייו, והוא נמצא ברשימת המועמדים הסופית של טראמפ. לדברי גייראן, לטובתו של פנס ישחקו כמה אלמנטים. "הוא גם חבר קונגרס לשעבר, כך שיש לו ניסיון בגבעת הקפיטול, והוא גם שמרן, מה שיעזור לטראמפ כי הוא עצמו אינו כזה. לכן, רבים מהמצביעים הרפובליקנים מחפשים מישהו סולידי שיהיה להם נוח איתו", נימקה. עם זאת, היא ציינה כי הגורם המשמעותי ביותר שיכול לעזור לפנס הא דווקא גיאוגרפי: "הוא מהמערב התיכון. זה 'אזור הקרב' (כינוי למדינות המתנדנדות - ע"נ), וזה דבר משמעותי".

האירוע הצפוי ביום שישי נועד להלהיב את תומכיו של טראמפ, רגע לפני פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית ביום שני הקרוב בקליבלנד, אוהיו. במהלך הוועידה, צפויה הוועידה להכריז באופן רשמי על איל הנדל"ן מניו יורק כמועמד המפלגה לנשיאות. במקביל, דווח כי מטה הבחירות של הילרי קלינטון מתכנן להודיע על זהות הסגן המיועד מיד לאחר נעלית הוועידה הרפובליקנית – ורגע לפני פתיחת הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, במטרה לבלום את המומנטום הציבורי שצפוי טראמפ לצבור.

הילארי קלינטון וברני סנדרס בקמפיין לנשיאות של קלינטון בניו המפשייר, יולי 2016. AP
לא תתן לטראמפ את אור הזרקורים. קלינטון/AP

גם בשנת 2008, מיד לאחר שברק אובמה הכריז כי ג'ו ביידן יהיה המועמד מטעמו לסגן הנשיא, מיהר ג'ון מקיין להודיע שסגניתו המיועדת היא שרה פיילין – מהלך שזכה לתשומת לב עצומה. על פי הערכות בכלי התקשורת בארצות הברית, המועמד המוביל ברשימה של קלינטון הוא הסנאטור טים קיין מווירג'יניה, אם כי גם שמה של אליזבת' וורן ממסצ'וסטס נשקל. ביום רביעי צפויה קלינטון להופיע יחד עם קיין בעיירה אנאדל שבווירג'יניה, אחרי שהופיעה לפני שבועיים יחד עם וורן, במה שנחשב אז ל"אודישן" שלה לתפקיד.

(עדכון ראשון: 14:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully