וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכה שתומת עין: ושתי הנמרה עברה ניתוח מורכב להוצאת עינה

13.7.2016 / 12:26

הנמרה בת ה-12 סבלה זמן רב מדלקות וגלאוקומה בעין והצוות הרפואי בספארי החליט לנתחה. הרופאים, שקיוו לנקז את הלחץ התוך-עיני, גילו כי העין כבר אינה מתפקדת והיא הוצאה. כעת ושתי מתאוששת

צילום: דוברות הספארי ברמת גן, עריכה: אביב אירגז
ושתי נמרה בת ה-12 מהספארי עברה ניתוח להוצאת עין ימין. דוברות הספארי, מערכת וואלה! NEWS
ושתי נמרה בת ה-12 מהספארי עברה ניתוח להוצאת עין ימין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הספארי

ושתי, נמרה בת 12 שחיה בספארי ברמת גן וסבלה זמן רב מדלקות חוזרות ומגלאוקומה בעינה הימנית, עברה אתמול (שלישי) ניתוח שבמהלכו הוצאה העין. בספארי מסרו כי היא מתאוששת ושבקרוב היא תצא לחצר לפגוש את פלי, בן זוגה.

לאחרונה התגלתה בעינה של ושתי, שכבר נותחה בעבר בגלל בעיות אלו, נקודה לבנה חשודה ולכן הוחלט לנתחה שוב. אתמול היא הורדמה על ידי ד"ר יגאל הורוביץ וד"ר אריאלה רוזנצוויג, הווטרינרים של הספארי. אל הצוות הרפואי הצטרפו פרופ' רון עופרי, מומחה לרפואת עיניים וטרינרית מבית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית, ופרופ' שלמה מלמד מנהל מרכז הגלאוקומה ע"ש סם רוטברג במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

בטרם החל הניתוח קיוו הרופאים להוריד את הלחץ התוך-עיני על ידי יצירת מסלול חדש לניקוז נוזל העין ואם קיים פצע בקרנית לשים עליו טלאי. אך לאחר שוושתי הורדמה ועינה נבדקה התברר כי העין דלקתית מאוד ואינה פונקציונלית. בנוסף לכך, הם גילו כי ושתי סובלת מקטרקט.

בעקבות הממצאים החליטו הרופאים להוציא את העין במטרה למנוע את הכאב העז שעלול להיגרם מהדלקות החוזרות ולאפשר לה איכות חיים מיטבית. הניתוח נמשך כשעה וחצי ולאחריו ושתי הוחזרה לבית הלילה שלה, שם היא קיבלה זריקה נוגדת הרדמה ולאחר זמן מה התעוררה.

לקריאה נוספת:
בהלה באוסטרליה: עיט ענק ניסה "לצוד" ילד במהלך מופע ציפורים
הישג לירוקים: קו המתח החדש לא יסכן מאות אלפי עופות בעמק החולה
"להסתכל טוב על המים": כך תימנעו ממפגש עם נחיל המדוזות בחופי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully