וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לירוקים: קו המתח החדש לא יסכן מאות אלפי עופות בעמק החולה

11.7.2016 / 20:12

קו המתח המתוכנן היה אמור לחצות את שמורת הטבע, אולם בתום מאבק ממושך הוסכם על הקמתו מדרום לשמורה. "נמשיך לפעול למען השמירה על עמק החולה, שמהווה אתר טבע ייחודי, בעל חשיבות עולמית"

צילום: ענבר רובין, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו - העגורים ממלאים את עמק החולה, פברואר האחרון)

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היום (שני) פה אחד הקמת קו מתח חשמל עילי בעמק החולה שיעבור מדרום לשמורת אגמון החולה – במקום התכנון המקורי, שהיה אמור לחצות את העמק. קו המתח משדה אליעזר לתחנת המשנה בקצרין קיבל גם את ברכתן של החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים והקרן הקיימת לישראל, בשל כך שנמנעה פגיעה אנושה בעמק, לטענתן.

"ההחלטה מהיום היא הישג עצום - לא יהיה קו מתח חשמל עילי נוסף בעמק החולה", נמסר בהודעה משותפת מהחברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים והקרן הקיימת לישראל. "נמשיך לפעול למען השמירה על עמק החולה, ואנחנו קוראים לחברת החשמל לפעול להטמנת קווי המתח הגבוהים והנמוכים הקיימים היום בעמק, שמהווים מפגע קשה לציפורים, שהעמק מהווה עבורם אתר טבע ייחודי, בעל חשיבות עולמית".

עוד בוואלה! NEWS:
"להסתכל טוב על המים": כך תימנעו ממפגש עם נחיל המדוזות בחופי ישראל
נפט דלף למי הים במפרץ חיפה: חופי הקריות נאסרו לרחצה
תושבי לוד מוחים על זיהום משריפות בכפר הסמוך: "אנחנו נחנקים"

חסידות הגיעו לאגמון החולה, אוגוסט 2015. יוני וורטמן, מערכת וואלה! NEWS
חסידות בעמק החולה/מערכת וואלה! NEWS, יוני וורטמן

לפעילות למען עמק החולה היו שותפים מלבד שלושת הארגונים גם המועצות האזוריות מבואות חרמון והגליל העליון והמועצה המקומית יסוד המעלה. הארגונים הזהירו כי הקו המתוכנן עלול לקטול בכל שנה מאות עופות, שחלקם בסכנת הכחדה. הם הציעו חלופה של קו תת-קרקעי, אולם הצעה זו זכתה להתנגדות מחברת החשמל, שהסבירה כי הדבר יקשה על פתרון תקלות ויכלול עלויות הטמנה גבוהות.

אבירם צוק, מנהל אזור גליל עליון-גולן בקק"ל וממובילי המאבק אמר כי "על אף שלא התקבלה חלופה של קו טמון, מה שלדעתנו צריך להיות במדינה מתוקנת ששומרת על הסביבה ואיכות החיים של תושביה, מדובר בחלופה שאינה חוצה את העמק ועדיפה בהרבה מהתכנון המקורי". ענת גולד, מנהלת תכנון בקק"ל הוסיפה: "זוהי הוכחה נוספת לכך שבעבודה מקצועית ורצינית ובשיתוף פעולה איכותי בין הגופים הירוקים מגיעים לתוצאות טובות".

חברת החשמל מסרה בתגובה להחלטה על הקמת הקו העילי בדרום עמק החולה כי היא "מברכת על החלטת ועדת התכנון העליונה, שאימצה אחת מהחלופות של חברת החשמל לקו עילי העובר מדרום לעמק החולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully