וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: אזרח ישראלי חצה את הגדר לרצועת עזה

אזרח בדואי הצליח לעבור את הגדר בשעות הצהריים, זמן קצר לאחר שזוהה בידי תצפיתניות שהזעיקו כוח גבעתי למקום. עד שהכוח הגיע, הוא הספיק להיכנס לרצועה בקלות יחסית וכבר היה בעומק השטח. זהו הישראלי השלישי שחוצה את הגבול בשנתיים האחרונות

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

(ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם ראש ממשלת אתיופיה וביקש סיוע בהשבתו של אברה מנגיסטו, בשבוע שעבר)

אזרח ישראלי חצה בשעות הצהריים (שלישי) את גדר הגבול לרצועת עזה - כך על פי הודעת דובר צה"ל. האירוע נמצא בבדיקת גורמים במערכת הביטחון ובהם גם שב"כ ומשטרה. טרם נמסרו פרטים נוספים.

חמ"ל התצפיות של החטיבה הדרומית באוגדת עזה זיהה דמות חשודה המתקרבת לגדר והקפיץ את לוחמי גדוד רותם של חטיבת גבעתי על מנת לבדוק את האירוע. הלוחמים מיהרו להגיע לנקודת הדיווח, אך האזרח כבר הספיק לעבור את הגדר בקלות יחסית ולהיכנס לעומק השטח הפלסטיני.

בשעות האחרונות הגביר חיל האוויר את טיסותיו בשמי רצועת עזה כדי לאסוף מידע על האזרח ועל נתיב הכניסה שלו. גורמי ביטחון הבהירו כי הגבול מאובטח על ידי כוח סיור של חמאס, וברגע שבו אזרח חוצה אותו - הוא במהירות נתפס על ידי הארגון. בצה"ל מנסים להבין אם האזרח קיבל את ההחלטה על דעת עצמו, או שהסתייע בגורמים נוספים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
משפחת מנגיסטו לנתניהו: אל תחתום על הסכם עם טורקיה בלי מידע על אברה
"השתדלנו שתהיה אווירת חג": משפחת מנגיסטו מחכה לחירות של בנה
חמאס הציג לראשונה את האזרחים הנמצאים בעזה: "נתניהו משקר"

סמוך לגדר המערכת, עזה  אפריל 2015. ראובן קסטרו
גדר המערכת/ראובן קסטרו

מדובר באזרח השלישי שהגיע בשנתיים האחרונות לרצועת עזה באופן עצמאי. בספטמבר 2014 חצה את הגדר אברה מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28 הלוקה בנפשו, ומאז על פי דיווחים שונים הוא מוחזק בידי ארגון חמאס. שלושה חודשים לפני כן, הישאם א-סייד, תושב הפזורה הבדואית הלוקה גם הוא בנפשו, חצה את הגבול. על שתי הפרשות הוטל צו איסור פרסום עד יולי 2015.

סיכום משדר מיוחד בעקבות מידע שהותר לפרסום - אברהם מנגיסטו מוחזק על ידי החמאס. מערכת וואלה!
מוחזק ברצועת עזה מאוקטובר 2014. מנגיסטו/מערכת וואלה!

ברקע הסכם הפיוס שנחתם עם טורקיה לפני כשבועיים, דרשו בני משפחת מנגיסטו לכלול בסעיפיו את שחרור בנם. "אל תחתום על ההסכם עם טורקיה ללא מידע על הבנים", קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנו מבינים כי ההסכם המתגבש עם טורקיה כולל הקלות והסכמות רבות הקשורות לארגון חמאס. לא ייתכן שבשלל ההסכמות ישכח יהודי, ישראלי, שמוחזק בשבי ארגון הטרור הרצחני הזה", אמר ראש מטה המאבק לשחרור מנגיסטו, יואל מרשק. "ראש הממשלה, לך יש את הכוח לדרוש מטורקיה כי תלחץ על ארגון חמאס ותביא לסיום הפרשה האומללה הזו. האם שכחנו את אחינו? אנו דורשים מראש הממשלה להודיע כי לא ייחתם הסכם עם הטורקים מבלי לקדם את עניינם של השבויים המוחזקים בעזה". בדבריו התייחס מרשק גם לאזרח הבדואי שחצה אף הוא את הגבול לרצועת עזה ב-2014.

הנקודה ממנה חצה אברהם מנגיסטו את הגדר  ועבר אל רצועת עזה, יוני 2015. שי מכלוף
הנקודה שממנה חצה מנגיסטו את הגבול לרצועה בסמוך לזיקים/שי מכלוף
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully