וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי נאמה בכנסת מול מליאה ריקה: "אפשר לחיות יחד"

11.7.2016 / 18:50

חברת הכנסת שעוררה סערה בשבוע שעבר עלתה לדוכן הנואמים ואמרה כי "לפני שאנחנו פלסטינים, יש לנו נטייה טבעית להילחם נגד העושק". הראשונים לצאת בתחילת דבריה היו חברי יש עתיד, ומיד אחריהם עזבה גם סיעת המחנה הציוני

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) עלתה היום (שני) לנאום במליאת הכנסת חרף היוזמה להחרים את דבריה במשכן, ודיברה מול אולם כמעט ריק מאדם. בנאומה אמרה זועבי כי "לפני שאנחנו פלסטינים, יש לנו נטייה טבעית של בני אדם להילחם נגד העושק". היא הוסיפה כי "אפשר לחיות יחד - אפשר לבנות ליהודים ליד הערבים". כשהחלה בדבריה, יצאו חברי הכנסת ממפלגות יש עתיד והמחנה הציוני מהמליאה, ונותרו לשבת חבריה לסיעה.

הכנסת סערה בעת האחרונה בניסיון לקדם הליכים נגד זועבי, זאת לאחר שהסעירה את המליאה כשכינתה את חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על משט המרמרה "רוצחים". בעת שנשאה דברים על הסכם הפיוס עם טורקיה, אמרה זועבי: "זוכרים את ההסתה, השנאה והרעש שהיו? ולאן הגענו? להתנצלות ולפיצוי למשפחות של מי שקראו להם טרוריסטים. אלה שהתעמתו עם החיילים ניסו למנוע מעשה פיראטי של השייטת שרצתה כנראה לחטוף ולהרוג".

לקריאה נוספת:
זועבי על יוזמת החרם נגדה בכנסת: "אדבר גם מול כסא ריק"
ח"כ חזן: ההסתה של המחבלת זועבי הובילה לפיגוע בקריית ארבע
זועבי הגישה קובלנה נגד חזן ובוקר: "יצרו מצב שבו נשקפת סכנה לחיי"

ח"כ חנין זועבי, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
תקפה את היוזמה להחרימה. זועבי/יואב דודקביץ'

על היוזמה להחרים את דבריה בכנסת, שמאחוריה עומד ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), הגיבה חברת הכנסת ואמרה "עד כמה איתן אותו דו-קיום, שחברת פרלמנט אחת יכולה להחריבו?". כמו כן, היא תקפה בחריפות את כבל וכינתה אותו "פוליטיקאי קטן". "לדבר אל הכיסא הריק טוב יותר מאשר לדבר אל המצפון הריק של כבל ודומיו", אמרה.

מלבד התגובה לדבריה בזמן הנאום עצמו מצד ח"כ אורן חזן (הליכוד) וחברי כנסת נוספים, אמר בעקבות התקרית ראש הממשלה בנימין נתניהו כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת לבחון הליכים להדחת זועבי. יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, מנסה בימים אלה לגבש הסכמה רחבה לגבי חוק שיביא להדחתה של זועבי, ואף קיבל, לדבריו, "אור ירוק" מראש הממשלה לקידום המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully