וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי הגישה קובלנה נגד חזן ובוקר: "יצרו מצב שבו נשקפת סכנה לחיי"

7.7.2016 / 22:22

חברת הכנסת שעוררה סערה במליאה בשבוע שעבר כשקראה לחיילי צה"ל שהשתלטו על משט המרמרה, טענה כי התבטאויותיהם של אורן חזן ונאווה בוקר לאחר האירוע "חמורות ומתלהמות" מאשר אלה שלה. "מקווה שוועדת האתיקה תקיים דיון ענייני"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הגישה היום (חמישי) שתי קובלנות לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חברי הכנסת נאווה בוקר ואורן חזן (הליכוד), שלטענתה "יצרו מצב שבו נשקפת סכנה של ממש לחייה". לדברי זועבי, שהסעירה את מליאת הכנסת בשבוע שעבר לאחר שכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים", התבטאותיהם של בוקר וחזן בעקבות המקרה, הן "חמורות, קיצוניות ומתלהמות לאין ערוך" מדבריה שלה עצמה. זועבי הגישה את התלונה היום, למרות חג עיד אל-פיטר, והביעה תקווה "שוועדת האתיקה תדון באופן ענייני ואובייקטיבי בקובלנות שהגישה לה".

לאחר נאומה של זועבי על המשט לטורקיה, התייצבו בוקר וחזן בתקיפות נגדה והגישו קובלנות לוועדת האתיקה. ביום חמישי, לאחר הפיגוע בקרית ארבע, שניהם האשימו אותה באחריות לפיגוע. בוקר פרסמה סטטוס בפייסבוק שבו כתבה כי "הדם של הילדה בת ה-13 שנרצחה היום על הידיים של זועבי. זאת התוצאה של דברי ההסתה אותם היא משמיעה מעל בימת הכנסת. היא מעודדת פיגועי טרור נגד יהודים ורצח של ילדים במיטותיהם. עד שלא נשים לזה סוף ונסלק אותה אחת ולתמיד מהכנסת נמשיך לספוג פיגועים כמו שקרה היום." חזן מצדו אמר לאולפן וואלה! NEWS כי "יש מי ששומע את הדברים שלה, שהיא מסיתה נגד חיילי צה"ל, נגד אזרחי מדינת ישראל לוקח סכין ויוצא לדקור. אנחנו עדים שוב לטרור המילולי שלה שהופך לטרור רצחני והגיע הזמן לעשות לזה סוף".

חנין  זועבי חברת כנסת. ראובן קסטרו
הגישה את התלונה למרות עיד אל-פיטר. זועבי/ראובן קסטרו

היום, בתגובה לתלונה הנגדית שהגישה נגדם זועבי בוועדת האתיקה, הזכירו בוקר וחזן כי הם הגישו קובלנות על דבריה במליאה כבר בשבוע שעבר. חזן אף הגיש קובלנה נוספת לאחר שנקלע עם זועבי לעימות במעליות הכנסת. "זועבי לא בוחלת באמצעים וממשיכה בדברי ההסתה שלה שמובילים לרצח של חפים מפשע. היא מנסה ליצור פרובוקציות ולעשות רווח פוליטי על חשבון הציבור וחיילי צה"ל", אמרה בוקר בעקבות הגשת התלונה של זועבי. היא הטילה ספק בכך שזועבי באמת מקבלת איומים על חייה, ואם כן, "הסיבה לכך היא בקריאתה לחיילי צה"ל רוצחים מעל דוכן הכנסת ובדברי ההסתה שלה נגד מדינת ישראל". בוקר אמרה שתמשיך במאמצים להדיח את זועבי מהכנסת "אחת ולתמיד".

חזן אמר לוואלה! NEWS כי "זה היה צפוי שהמחבלת תיגש להגיש תלונה לאחר שהגשתי עליה תלונות. ההגנה הכי טובה היא התקפה", ושיגר מסר חזן ישיר ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שעמו הוא מצוי בסכסוך מתוקשר. "מעניין מה יעשה הפעם יו"ר הכנסת. במי הוא יצדד? הרי אנחנו יודעים שהוא שולט בוועדת האתיקה. האם יבחר להגן על בן מפלגתו, השותף שלו לדרך באהבת הארץ והעם, קצין במילואים, איש ארץ ישראל השלמה, בן משפחה ליכודית או שיבחר בחנין זועבי שחצתה את כל הקווים ויש קונצנזוס שצריך להדיחה בבית הנבחרים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ח"כ אורן חזן, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"היה צפוי שהמחבלת תגיש תלונה". חזן/נועם מושקוביץ

לדברי חזן, "גם אם היא תגיש עוד אלפי תלונות ויזרקו אותי מהמליאה אלפי פעמים אמשיך לעמוד איתן אל מול מי שמכפיש את חיילי צה"ל". חזן הוסיף כי הוא קורא לציבור "לא לנהוג באלימות מילולית ובטח לא פיזית. אנחנו מדינת חוק, יש רשויות שזה תפקידן. תנו למשטרה ולצבא לעשות עבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully