וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בנאומה של זועבי בכנסת: "רצחתם על המרמרה - תתנצלו בפניי"

29.6.2016 / 16:30

זועבי נשאה דברים ברקע הסכם הפיוס עם טורקיה והתייחסה למשט, באמרה כי "אלו שהתעמתו עם החיילים ניסו למנוע מעשה פיראטי של השייטת". חזן קרא לעברה "לכי לעזה, את המסיתה הראשית". לבסוף הוצאה זועבי בטענה כי "שיקרה". ח"כ גלאון הוצאה לאחר שיצאה להגנת זועבי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) וח"כ זהבה גלאון (מרצ) הוצאו היום (רביעי) מן המליאה לאחר מהומה שנוצרה סביב דבריה של זועבי במסגרת הצעות לסדר היום. חברת הכנסת נשאה דברים ברקע הסכם הפיוס עם טורקיה, ובשלב מסוים ח"כ אורן חזן (הליכוד) התפרץ לדבריה. לאחר מכן, כמה ח"כים התגודדו סביב דוכן הנואמים ודרשו להוציא אותה. כשגלאון שאלה את ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) שניהל את הישיבה מדוע חזן לא הוצא – הוא הוציא גם אותה מן המליאה.

"עמדתי כאן לפני שש שנים. זוכרים את ההסתה, השנאה והרעש שהיו? ולאן הגענו? להתנצלות ולפיצוי למשפחות של מי שקראו להם טרוריסטים", אמרה זועבי. "אלה שהתעמתו עם החיילים ניסו למנוע מעשה פיראטי של השייטת שרצתה כנראה לחטוף ולהרוג". חזן צעק לה: "את מדברת על החיילים? צריך לקרוא לך קפטן הוק. את פיראטית, תומכת בטרור. רוחי לעזה".

עוד בנושא:
הקבינט אישר את הסכם הפיוס עם טורקיה; שלושה שרים התנגדו
הקבינט מתכנס לאישור הסכם הפיוס; משפחת שאול: "נשתק את המדינה"

חנין זועבי במליאת הכנסת - ראשוני. ערוץ הכנסת
זועבי וחזן במהלך הדיון/ערוץ הכנסת

עמאר, שניהל את הדיון, אמר כי זועבי רוצה להתנצל, אך כשניתנה לה רשות הדיבור היא דרשה בעצמה התנצלות "לכל הפעילים הפוליטיים שהיו על המרמרה והתנצלות לחברת הכנסת חנין זועבי שתקפתם ורדפתם אותה שש שנים". "כולכם צריכים להתנצל, כל חברי הכנסת בבניין הזה", אמרה. חזן המשיך בצעקות ביניים וקרא "בוגדת, את המסיתה הלאומית, לכי לעזה". לאחר מכן, פנה לעמאר ואמר: "יש גבול, תוריד אותה מהדוכן".

"מי שרצח הוא שצריך להתנצל. אתם צריכים להתנצל", המשיכה זועבי – אך במליאה כבר נתגלעה מהומה של ממש. ח"כים רבים התגודדו סביב הדוכן ודרשו להוריד אותה ממנו. לבסוף, עמאר הורה להוציא אותה בטענה כי "שיקרה" באמרה שתתנצל. בשלב זה, התרעמה גלאון ושאלה למה הוא לא הוציא גם את חזן שהתפרץ – אך הוצאה בעצמה. במהלך המהומה הוצא גם ח"כ מיקי לוי, שצעד לחברי בל"ד "בוגדים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ח"כ אורן חזן, היכל התרבות ברמלה. 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
גלאון ביקשה להוציאו מהאולם, אך הוצאה בעצמה. חזן/ראובן קסטרו

זועבי מסרה בתגובה: "חשבתי שאעלה אחרי שש שנים להזכיר לחברי הכנסת את ההסתה הפרועה וחסרת הבסיס. התברר שגם העובדות לא מבלבלות אותם. גם חתימת הסכם הכולל פיצויים לקורבנות, לא משנה דבר אצל חברי הכנסת. לאור השקרים שנמסרים במשך כמה שנים על ידי גורמים ישראלים שונים: על ספינת המאווי מרמרה לא היו מחבלים. ספינת המאווי מרמה הותקפה בלב ים מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל".

היא הוסיפה: "חברי הכנסת מתקשים להסתכל לאמת בעיניים. שנים האכיל אותם ראש הממשלה בשקרים שיצרו רדיפה אישית נגדי. ועכשיו קשה להם להתמודד עם האמת: לא הייתה כל הצדקה לפעולה שבמהלכה תשעה אזרחים טורקים איבדו את חייהם ורבים אחרים נפצעו. תשעה אנשים נרצחו, רבבות נפצעו ופצוע אחד נפטר אחרי זמן רב. ואיך נקרא לאדם שרוצח אדם אחר? רוצח. אין מונח אחר.ישראל לא התנתקה מעזה. ישראל ניתקה את עזה מהעולם ומהחיים. אני רוצה התנצלות, ואני רוצה פיצויים, ואותם אתרום לילדי עזה, ולמשטים הבאים, כי כל עוד יש מצור צריכים להיאבק נגדו וכל עוד המצור נמשך צריכים עוד ועוד משטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully