וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט מתכנס לאישור הסכם הפיוס; משפחת שאול: "נשתק את המדינה"

קרובי הנעדרים שאול ומנגיסטו מוחים מחוץ למשרד ראש הממשלה, שם מתכנסים השרים כדי לאשר את ההסכם שנחתם בין אנקרה לירושלים. ליברמן, בנט ושקד צפויים להתנגד להסכם, אך עדיין צפוי לו רוב

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

בווידאו: בנימין נתניהו מודה למזכ"ל האו"ם על סיועו בהשבת הנעדרים, אתמול

בצל מחאת משפחות הנעדרים בעזה יובא היום (רביעי) הסכם הפיוס שנחתם אתמול בין ישראל וטורקיה לאישור הקבינט, אולם הוא צפוי להיתקל בהתנגדות. שלושה שרים – שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) – הודיעו שיתנגדו להסכם. עם זאת, להסכם, שאותו הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו במקביל לעמיתו הטורקי, ראש הממשלה בינאלי יילדרים, עדיין יש רוב.

משפחות שאול ומנגיסטו הגיעו הבוקר לכניסה למשרד ראש הממשלה בירושלים והקימו משמרת מחאה. אחד מנציגי משפחת שאול אמר לשר האוצר משה כחלון בכניסתו למשרד ראש הממשלה: "אנחנו לא משפחת שליט. אם ההסכם יאושר, נשתק את המדינה". קרובי הנעדרים תלו הבוקר שלטים בגנות ההסכם וראש הממשלה. בין היתר נכתב בשלטים: "מופע המריונטות של ביבי", "תדע כל אם עברייה שהפקירה את גורל ילדיה בידי ראש ממשלה שאינו ראוי לכך".

הסכם הפיוס - כתבות אחרונות:
עמידרור: "טורקיה לא יכולה להשפיע על חמאס בהחזרת הנעדרים"
קורצים לימין: התנגדות השרים לפיוס עם טורקיה טובה בעיקר לסקרים
ישראל וטורקיה הכריזו על הסכם הפיוס; נתניהו: "הסגר על עזה יישמר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחזירים את אורון הביתה", חבריו של שאול בכניסה למשרד ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשפחות מוחות על הסכם הפיוס שנחתם עם טורקיה בטענה כי הוא אינו מכיל התייחסות להשבת בניהם, החללים סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין שנפלו במבצע "צוק איתן" והאזרח אברה מנגיסטו, שמוחזקים ברצועת עזה. אתמול נועדו המשפחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון שביקר בישראל והביעו את מורת רוחם על ההסכם.

במסגרת ההסכם בין אנקרה לירושלים, תשלם ישראל לקרן טורקית שתפצה את משפחות נפגעי תקרית משט המרמרה. בתמורה תחוקק טורקיה חוק שימנע הגשת תביעות נגד קציני צה"ל וחייליו שהיו קשורים למבצע. בנוסף לכך, ישראל תקל במצור על עזה ותאפשר כניסת ציוד הומניטרי לרצועה בעוד טורקיה תרסן את פעולות חמאס בשטחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלטים בכניסה למשרד ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך
משפחות אורון שאול והדר גולדין לאחר פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשכת רה"מ. יוני 2016. נועם מושקוביץ
משפחות שאול וגולדין, אתמול/נועם מושקוביץ
אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו המוחזק בידי חמאס, לאחר פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשכת רה"מ. יוני 2016. נועם מושקוביץ
אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, המוחזק בעזה מאז ספטמבר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully