וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שש שנות נתק: ישראל וטורקיה חתמו על הסכם חידוש היחסים

28.6.2016 / 12:20

מנכ"לי משרדי החוץ של שתי המדינות חתמו על ההסכם במעמדים נפרדים באנקרה ובירושלים. מחר יובא ההסכם לאישור הקבינט וחרף התנגדות כמה שרים, הוא צפוי לעבור. ראש ממשלת טורקיה: "לא היה קל להשיג את ההסכם"

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן , עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ישראל וטורקיה חתמו היום (שלישי) על הסכם הפיוס לאחר שש שנים של נתק דיפלומטי בעקבות משט המרמרה. ההסכם, שעליו הכריזו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ועמיתו הטורקי בינאלי יילדרים, נחתם בנפרד בירושלים ובאנקרה במעמד מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ומקבילו פרידון סינירליאולו.

מחר יובא ההסכם לאישור הקבינט כששלושה שרים - שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד - כבר הודיעו כי יתנגדו לו. עם זאת, לנתניהו עדיין צפוי רוב בהעברת ההסכם, שבמסגרתו בין היתר יפוצו קורבנות משפחות ההרוגים במשט תתאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. בתמורה, טורקיה לא תיפתח בהליכים משפטיים נגד חיילי צה"ל.

ראש ממשלת טורקיה התייחס לחתימת ההסכם בנאום שנשא בפרלמנט. לדבריו, לא היה קל להשיג את ההסכם. "אחינו הפלסטינים יזכו במרחב נשימה", אמר יילדרים. "הפצעים מתחילים להחלים, אך נמשיך לתמוך בסוגיה הפלסטינית בעתיד".

ראש ממשלת טורקיה בינאלי ילדירים פונה לתקשורת באנקרה, טורקיה. רויטרס
"יעניק מרחב נשימה לפלסטינים". יילדרים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully