וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין בטקס לציון 40 שנה לאנטבה: "סמל למסירות הנפש של העם היהודי"

10.7.2016 / 20:10

בטקס בירושלים אמר הנשיא כי המבצע "ממחיש לאויבינו שהאמירה שידו הארוכה של צה"ל תגיע לכל מקום איננה קלישאה". נתניהו: "פעולות נועזות לביטחון המדינה מתבצעות כל הזמן"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: יאיר דניאל

טקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה נערך הערב (ראשון) בתיאטרון ירושלים. בטקס השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והנשיא לשעבר שמעון פרס. במהלך הטקס העניק שי גרוס, מחטופי המטוס, אות הוקרה לסורין הרשקו שהשתתף במבצע כחייל מכוח הצנחנים ונפצע קשה במהלכו.

הנשיא ריבלין אמר בטקס כי "מבצע יונתן עורר השתאות בעולם כולו. הוא סמל לסולידריות, לערבות הדדית מוחלטת ולמסירות נפש של עם ישראל ושל מדינת ישראל לאזרחיה באשר הם. טובי הלוחמים וטובי בניה של הארץ הזו השתתפו במבצע. יש לכם מקום של גבורה וזיכרון בדברי הימים של העם היהודי ומדינת ישראל, אנו מוקירים תודה לכם לעולם ועד".

לקריאה נוספת:
כך הדמיוני הפך למציאותי: קצין המודיעין של מטכ"ל באנטבה משחזר
"הרגשנו שעשינו מה שמצופה מאתנו, אז מה הסיפור?": ח"כ בר-לב חוזר לאנטבה
השיחה האחרונה שלי עם יוני: שאול מופז כותב על מפקדו בסיירת מטכ"ל

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הממלכתי לציון 40 שנה למבצע אנטבה. 10 ביולי 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"טובי הלוחמים וטובי בניה של הארץ הזו השתתפו במבצע". ריבלין, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ריבלין הוסיף כי "זו הגבורה שעלינו לחנך על פיה את הדורות הבאים. יוני נתניהו היה רודף חיים ותאב חיים. מבצע יונתן היה לפיד היסטורי שמאיר את אורו גם אחרי 40 שנה. הוא נתן ונותן תוקף מוסרי עליון למאבק של מדינת ישראל. הוא ממחיש לאויבינו כי האמירה שידו הארוכה של צה"ל תגיע לכל מקום איננה קלישאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לציון 40 שנה למבצע אנטבה. לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לנו גיבורים שמאמינים בצדקת דרכנו". נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

בהמשך נשא דברים גם ראש הממשלה נתניהו. "נמשיך לפעול נגד הטרור ללא מורא ופחד. יש לנו גיבורים שמאמינים בצדקת דרכנו, ומוכנים פעם אחר פעם להקריב את היקר מכל כדי שאנחנו נחיה בארצנו. זו המשמעות העמוקה של מבצע יונתן", אמר.

"עוד לפני אנטבה, בסבנה ובסבוי, נקבע הכלל כי אם אנו יודעים היכן נמצאים בני הערובה אנו פועלים כדי לחלץ אותם. אולם אנטבה הוא מבצע חילוץ בני הערובה המרשים בהיסטוריה", הוסיף נתניהו. "לא הכול ידוע ומפורסם, אולם פעולות נועזות לביטחון המדינה מתבצעות כל הזמן, גם במרחק אלפי קילומטרים מהבית. באנטבה שחררנו את בני עמנו, אבל לא רק הם השתחררו - המבצע גרם להפלת שלטון הרשע של אידי אמין באוגנדה, שרצח כחצי מיליון בני אדם".

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully