וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בחופשה: בן שמונה טבע למוות בבריכה בבית מלון בים המלח

10.7.2016 / 16:10

המציל בבריכת המלון בעין בוקק העניק לילד טיפול רפואי ראשוני, ולאחר מכן צוותי מד"א ביצעו בילד פעולות החייאה ונאלצו לקבוע את מותו. בשלושת הימים האחרונים טבעו למוות שלושה בני אדם

צילום: דוברות מד"א

(בווידאו: גל טביעות בחוף שדות ים, השבוע)

ילד בן שמונה טבע היום (ראשון) למוות בבריכה במלון דוויד רויאל ריזורט בעין בוקק בים המלח. המציל שעבר במקום העניק לו את הטיפול הרפואי הראשון, ולאחר מכן הוזעקו צוותי מד"א שביצעו בו פעולות החייאה, אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

"על שפת הבריכה שכב ילד מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשהמציל מבצע בו פעולות החייאה", סיפר הפרמדיק אייל מור יוסף ממד"א, שהגיע למקום. "במקביל להזנקת מסוק מד"א לזירה, המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמה ועיסויים, אבל לצערנו נאלצנו בסופן לקבוע את מותו".

עוד בוואלה! NEWS:
תוך שלושה ימים: בת 13 ושני צעירים טבעו למוות בחוף שדות ים
"הכוח של קליין הוריד עשרה מחבלים": תיעוד הקרב של גולני בבינת ג'בל
"זה היה יכול להיות מחבל": תושבי גבול ירדן מודאגים מהפרצות בגדר

חוף ישרוטל עין בוקק. עירית עשת מור-עין, מערכת וואלה! NEWS
חוף עין בוקק, ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, עירית עשת מור-עין

בשלושת הימים האחרונים טבעו למוות שלושה בני אדם בחוף שדות ים שליד קיסריה. אתמול בבוקר נמשה מהמים צעיר בן 23 כשהוא ללא רוח חיים. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו.

שלשום מתה נערה בת 13 מכרכור לאחר שטבעה בים באותו החוף. הנערה אותרה בידי ספינה של חיל הים בעודה במים והובאה מחוסרת הכרה לחוף, שם ט ופלה בידי צוות מד"א. לאחר ניסיונות החייאה, היא פונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותה. שלשום טבע למוות צעיר בן 28 באותו החוף. יחד עמו טבעו שני צעירים נוספים שנפגעו באורח קל.

"את הטרגדיות האלה היה ניתן למנוע"

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה, כי מתחילת השנה אירעו 11 מקרי טביעה למוות (ללא המקרה האחרון), מתוכם אחד במלון. משנת 2008 מתו 133 ילדים בישראל עקב טביעה, 40% מהם עקב טביעה בים. 12 מהטביעות למוות התרחשו בבתי מלון וצימרים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית "בטרם", התייחסה למקרי הטביעה בימים האחרונים ואמרה כי "את הטרגדיות האלה היה ניתן למנוע. חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים, אין להשאיר את הילדים לבדם בבריכה אף לא לרגע אחד".

היא הוסיפה כי 80% ממקרי הטביעה ניתן למנוע באמצעות אסטרטגיות מניעה הכוללות לימוד שחייה, תכניות חינוך והסברה, השגחה פעילה של הורים ושהייה במקורות מים עם שירותי הצלה פעילים. כ-60% ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות אירעו בחודשים יוני ואוגוסט. חשוב לשמור על כללי הבטיחות, בעיקר כעת בחופשת הקיץ".

(עדכון ראשון: 14:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully