וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה יכול להיות מחבל": תושבי גבול ירדן מודאגים מהפרצות בגדר

10.7.2016 / 14:20

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי בגדר קיימים פתחים רבים המאפשרים מעבר אדם, ומאחד מהם נכנס כנראה הירדני המעורער בנפשו שניסה לחטוף רכב בסוף השבוע. התושבים מתריעים: "מישהו ביקש לבדוק את הערנות בצד שלנו"

עריכה: יאיר דניאל

בגדר המערכת בגבולה המזרחי של ישראל עם ירדן קיימות פרצות המאפשרות חציית בני אדם לשטח המדינה – כך עולה מבדיקת וואלה! NEWS שנערכה לאחר חדירת אזרח ירדני לישראל בסוף השבוע האחרון. תושבים באזור שאליו נכנס האדם, שהוגדר תמהוני, הביעו דאגה רבה לנוכח הפרצות הקיימות בגדר הגבול, ובזמן הסיור באזור לא אותרו כוחות ביטחון או רכבים המסיירים במקום.

האזרח הירדני חצה ביום שישי האחרון את הגדר לאחר שצלח את נחל ירמוך, שמימיו רדודים בעונה זו של השנה. לאחר מכן, הוא צעד מאזור כניסתו לישראל בסמוך לקיבוץ אפיקים ועבר דרך שדות ומטעים. כשהגיע לשולי כביש 90, באזור שבין צמח ובית שאן, הוא יידה אבן לעבר מכוניתה של רותם אהרוני בת ה-23. אהרוני, תושבת חד נס שברמת הגולן, בלמה את מכוניתה ופגעה בגדר הבטיחות. מיד לאחר מכן, האדם פתח את דלת רכבה וניסה להוציאה ממנו.

אהרוני, שנסעה מהמושבה מנחמיה למקום עבודתה בצפון, סיפרה לאחר ששוחררה מבית החולים כי האדם היה לבוש גלביה והשליך אבן גדולה על מכוניתה. "לחצתי על הבלמים והרכב פגע במעקה הבטיחות. האדם רץ אל המכונית, פתח את הדלת וניסה בכוח להוציא אותי, כשהוא צועק בערבית", סיפרה. היא נאבקה בו והדפה אותו, ותיארה כי אחר כך רץ למכונית שעמדה מאחוריה וניסה לפתוח את דלתה. משלא הצליח, הוא ברח מהמקום.

גדר המערכת עם גבול ירדן, ממנה חדר האזרח הירדני, עמק הירדן. יולי 2016. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
התושבים מתקוממים. פרצה בגדר הגבול/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
גדר המערכת עם גבול ירדן, ממנה חדר האזרח הירדני, עמק הירדן. יולי 2016. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
במהלך האירוע כולו, לא זוהתה חדירת האזרח הירדני על ידי צה"ל/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

עוד סיפרה אהרוני כי צעיר ערבי שעבר במקום האירוע סייעה לה לצאת ממכוניתה לאחר שהרגיע אותה כי הוא אינו רוצה לפגוע בה. הוא התקשר למשפחתה והזעיק את המשטרה. "אני מודה לכל מי שסייע לי באירוע והגיש לי עזרה ותמיכה וקרא לכוחות הביטחון", אמרה.

במהלך האירוע כולו, לא זוהתה חדירת האזרח הירדני על ידי צה"ל. לאחר שברח מהמקום שבו תקף את אהרוני, צעד הירדני שלושה קילומטרים צפונה, זוהה באזור בית זרע ונורה לאחר מכן, כשהיה ברפת קיבוץ דגניה ב'. "אם זה היה מחבל שבא לבצע פיגוע, האירוע היה נגמר בתוצאות קשות", אמר תושב האזור.

לדעתם של תושבי היישובים באזור, גם תקיפתה של אהרוני יכולה הייתה להסתיים באופן גרוע בהרבה, והעובדה כי הצבא הירדני גם הוא לא זיהה את מעברו של החשוד מדאיגה לא פחות. "גם אם לא מדובר במחבל, לא ניתן לשלול תרחיש שלפיו אותו מסתנן תמהוני נשלח על ידי מישהו שביקש לבדוק את הערנות בצד שלנו, והתוצאה מדאיגה", אמר אחד התושבים.

צעיר שניסה לחטוף מכוניות בעמק הירדן בעת שנתפס בקיבוץ דגניה ב', יולי 2016. רם חכמון, ספק 500
נטרול המסתנן/ספק 500, רם חכמון

זמן קצר לאחר התקרית, אמר ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, כי מדובר ב"אירוע ביטחוני חמור". לדבריו, "האירוע החמור הוכיח פעם נוספת את חשיבות כוחות הביטחון המקומיים של היישובים שיודעים לתת מענה מהיר ואיכותי כמו שהיה באירוע הנוכחי. אנחנו מודאגים מיכולתו של ירדני לחצות את הגבול ולהסתובב ברחבי עמק הירדן . אנו מצפים שהנושא ייבדק לעומק ושנקבל תשובות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מתחקור ראשוני של האירוע סמוך לאפיקים מסתמן כי החשוד, צעיר מעורער בנפשו, חצה מירדן לשטח הארץ מוקדם יותר הבוקר. החשוד יידה אבנים לעבר רכבים שחלפו על הכביש, זאת במטרה לגנוב רכב. משניסיונות אלה לא צלחו, נמלט החשוד וזמן קצר לאחר מכן אותר על ידי אנשי כוחות הביטחון שביצעו נוהל מעצר חשוד לעברו שכלל ירי. החשוד הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. נסיבות חצייתו לשטח הארץ נמצאות בתחקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully