וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על המועצה הדתית בירושלים: בכירים נעצרו בחשד להונאה

10.7.2016 / 13:46

חמישה חשודים נעצרו בחשד לעבירות הונאה ומרמה. אחד מהם חשוד שהתגורר בדירה שכורה שהייתה אמורה לשמש כמקווה, ועולה גם חשד למינוי מקורבים במועצה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS

המועצה הדתית בירושלים. גוגל מפות, אתר רשמי
המועצה הדתית בירושלים/אתר רשמי, גוגל מפות

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים פשטו הבוקר (ראשון) על בתיהם של מספר עובדי המועצה הדתית בירושלים, ובמשרדי המועצה הדתית. החקירה המתנהלת היא בחשד לביצוע עבירות מרמה והונאה, והפשיטה אירעה עם סיומה של חקירה סמויה במשטרת ירושלים.

במסגרת הפשיטה נעצרו ועוכבו לחקירה חמישה בכירים להם מיוחסות עבירות הונאה, מרמה והפרת אמונים במסגרת עבודתם במועצה הדתית, ולפי התפתחות החקירה תתקבל החלטה על המשך מעצרם. הם חשודים במינוי מקורבים, בטיסות לחו"ל על חשבון ספקים ונותני שירות, וקבלת כספים. אחד העובדים חשוד שהתגורר בדירה שכורה, שהייתה אמורה לכאורה לשמש כמקווה של המועצה הדתית.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), יו"ר השדולה לכשרות בעסקים של הכנסת, ולשעבר סגנית ראש עיריית ירושלים, הגיבה על המעצרים. "כבר שנים שאנחנו מתריעים על כך שיש כאן מערכת מסואבת שסובלת מכוח מונופולי בלתי מוגבל. נתקלנו בתופעות קיצוניות כמו דרישה לקנייה מספקים ספציפיים ואי ציות לגורמים מוסמכים של המדינה, הדבר מצטרף לערים כמו חולון ונתניה בהם יש כתבי אישום נגד בכירים בשירותי הדת. אסור שכשרות תהיה קשורה בשחיתות, לכן אמשיך לקדם את הצעת החוק לפתיחת השוק לתחרות בין תאגידי כשרות, שינוי שיפחית מקרים של שחיתות וכמובן תוזיל את מחירי הכשרות לצרכנים".

עוד בוואלה! NEWS:
בניגוד לרבנות: המדינה קבעה כי אין חובה לנוכחות בלנית במקווה
קללות, הפגנות וחרמות: כך נלחמים החרדים בישיבה שמלמדת לבגרות
חשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים: מינויי קרובים, איומים והאזנות

ניסיונות הרב הראשי לבדוק את המינויים נענו במסרים מאיימים

החשד לשחיתות במועצה עלה לראשונה בוואלה! NEWS, עת נטען כי בני משפחתו של יו"ר המועצה הדתית בעיר מכהנים כמשגיחי כשרות, זאת בניגוד לכאורה להוראת המשרד לשירותי דת, לפיו אסור למועצה דתית למנות תפקיד משגיחים שהם קרובי משפחה של יו"ר המועצה.

לפי מידע שהועבר ביולי אשתקד למבקר המדינה, עולה כי שני בני דודים של יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי מכהנים כמשגיחי כשרות בעיר. בנוסף, שלושה מאחיו של מזכיר אגף הכשרות במועצה, דוד מלכה – יהונתן, שלום ויוסף חיים, וכן גיסו יחיאל לוגסי וחמיו יעקב לוגסי מכהנים בתפקיד משגיחי כשרות. לוואלה! NEWS נודע כי ניסיונותיו של הרב הראשי לירושלים, אריה שטרן, לבדוק את המינויים הבעייתיים, נענו במסרים מאיימים מצדו של ישי.

שטרן אף ציין שבשל חשש שגורמים במועצה הדתית התקינו מכשירי ציתות בלשכתו, נערכה בה בדיקה למציאת מכשירים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully