וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר בכוננות: סגר הוטל על בנייני משטרה בדאלאס עקב התרעות

משטרת העיר הודיעה כי הגבירה ערנות עקב "התרעות אנונימיות" שהתקבלו בדבר פגיעה בשוטרים, זאת לאחר ירי הצלפים הקטלני בכוחות בשבוע שעבר. שוטרים סרקו ברחבי העיר וחניון באזור המטה פונה

צילום: עומרי נחמיאס

(בווידאו: הפגנה מול הבית הלבן נגד היחס המשטרתי לשחורים)

שני בניינים של תחנת המשטרה בדאלאס נסגרו הלילה (ראשון) עקב "התרעות אנונימיות" שהתקבלו על פגיעה בשוטרים בעיר. כמו כן, אחד מעובדי התחנה דיווח כי הוטל סגר על המבנים וכי השוהים בהם התבקשו שלא לצאת. תחנת רכבת הסמוכה למטה המשטרה נסגרה גם היא עקב "פעילות משטרתית", ושוטרים פינו וסרקו חניון באזור, אך נמסר כי "לא נמצאו אנשים או חפצים חשודים".

דוברת המשטרה בדאלאס, מוניקה קורדובה, קראה מוקדם יותר לכוחות לנקוט באמצעי הזהירות הנחוצים לנוכח ההתרעה. לדבריה, האיום האנונימי בתקיפת כוחות הביטחון ברחבי העיר התקבל מוקדם יותר, ובגללו תוגברה האבטחה במקומות שונים.

על פי דיווחים של עדי ראייה וכלי תקשורת מקומיים, אחד הרחובות באזור מטה הפיקוד של המשטרה בעיר נסגר לתנועה בשל האיום, ואמצעי תקשורת התבקשו לא לשדר מהאזור. כמו כן, כלי רכב משוריין החל לפטרל סביב מבנה המפקדה בעוד ששוטרים חמושים של הימ"מ האמריקני נראו מסיירים באזורו. כמו כן, לפי אחד הדיווחים, אדם הלובש מסיכה שחורה זוהה בחניון הסמוך למפקדה - אך כאמור, בחיפושים במקום לא נמצא איש.

עוד בנושא:
אובמה על היורה מדאלאס: "אדם מטורף שלא מייצג אמריקנים"
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
12 שעות אחרי רצח השוטרים בטקסס: הרוגה ו-3 פצועים מירי בטנסי

שוטרים ממשטרת דאלאס שבטקסס בסמוך למבני המשטרה שנסגרו עקב התרעות. 10 ביולי 2016. רויטרס
נמצאים בכוננות גבוהה מאז הירי. שוטרים בדאלאס, היום/רויטרס

דאלאס נמצאת בכוננות גבוהה מאז הירי הקטלני בחמישה שוטרים במהלך הפגנה בעיר בידי מייקה ג'ונסון בן ה-25, חייל מילואים שתמך בארגוני שחורים קיצוניים. בתוך כך, תחנות משטרה שונות ברחבי ארצות הברית קיבלו התרעות דומות לזו שהתקבלו בטקסס הלילה. אתמול הסגיר עצמו קימונטי גילמור, בן 19 מהעיירה בוזר שבצפון-מערב לואיזיאנה לאחר שפרסם סרטון שבו טען כי הוא רוצה להרוג שוטרים. על פי המשטרה, גילמור צילם את הסרטון כשנסע מאחורי ניידת משטרה בכניסה למסעדת מזון מהיר בעיר.

ברחבי ארצות הברית התחדשו הפגנות המחאה נגד אלימות שוטרים ובעקבות מותם של אלטון סטרלינג ושל פילנדו קסטילה, שנורו למוות על ידי שוטרים בשבוע האחרון. הפגנות גדולות נערכו בניו יורק, באטלנטה ובפילדלפיה, כמו גם בסן פרנסיסקו ובפיניקס. גם בבטון רוז' שבלואיזיאנה, שם נורה למוות סטרלינג, בן 37, ביום שלישי האחרון, התכנסו מפגינים רבים.

שוטרים ממשטרת דאלאס שבטקסס בסמוך למבני המשטרה שנסגרו עקב התרעות. 10 ביולי 2016. רויטרס
כוחות משטרה ליד המטה הסגור בדאלאס, היום/רויטרס
שוטרים ממשטרת דאלאס שבטקסס בסמוך למבני המשטרה שנסגרו עקב התרעות. 10 ביולי 2016. רויטרס
דאלאס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully