וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על ירי המשטרה בשחורים: "חוזר על עצמו יותר מדי פעמים"

הנשיא האמריקני התייחס למקרים שבהם תועדו שוטרים יורים למוות בשני גברים אפרו-אמריקנים במינסוטה ובלואיזיאנה. "מדובר בתוצאה של חוסר האמון הקיים בין רשויות החוק לאזרחים, ועל כל האמריקנים להיות מוטרדים מכך"

עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אתמול (חמישי) לשני המקרים שבהם נורו למוות גברים שחורים בידי המשטרה, ואמר כי התקריות חושפות את קווי השבר הקיימים ביחסים בין רשויות החוק והקהילה שאותה הם משרתים. לדבריו, לא מדובר במקרים בודדים, אלא ב"מאפיינים של אתגרים רחבים בתוך מערכת המשפט שלנו, של אי-השוויון הגזעי המופיע במערכת שנה אחר שנה, והם תוצאה של חוסר האמון הקיים בין רשויות החוק והקהילות שהם משרתים".

דבריו של אובמה מגיעים יום לאחר ששוטר במדינת מינסוטה ירה למוות בפילנדו קסטיל, בזמן שעצר את רכבו לבדיקה שגרתית. שעות לפני כן הודיע משרד המשפטים בוושינגטון כי הוא פתח בחקירת הירי הקטלני של שני שוטרים לבנים באלטון סטרלינג בלואיזיאנה ביום שלישי. שני המקרים עוררו מחדש את הטענות על אפלייה גזעית מצד המשטרה.

"על כל האמריקנים להיות מוטרדים מהירי הקטלני של סטרלינג וקסטיל", כתב אובמה בפייסבוק. "ראינו טרגדיות מסוג זה יותר מדי פעמים, ולבנו יוצא אל המשפחות והקהילות שסבלו מכזו אבדה קשה". לדברי אובמה, "ההודאה בבעיה הקיימת אצלנו אינה סותרת את הכבוד וההערכה שאנו רוחשים לרובם הגדול של השוטרים, שמסכנים את חייהם כדי להגן עלינו בכל יום".

עוד כתבות בנושא:
שוטר עצר שחור לבדיקה וירה בו למוות; בת זוגו תיעדה את הרגע שאחרי
ארה"ב: הפגנות נרחבות בלואיזיאנה לאחר ששוטרים הרגו אדם שחור
ארה"ב: שוטר שהואשם במותו של צעיר שחור בבולטימור זוכה מאשמה

אובמה הורה על הגדלת הכוחות האפגניסטן: "טליבאן עדיין מהווה איום". רויטרס
"לבנו יוצא אל המשפחות". אובמה/רויטרס

מחלקת המשפטים האמריקנית הודיעה אמש כי היא תחל בחקירת הירי במינסוטה, בעקבות פנייתו של מושל המדינה, מרק דייטון. דייטון התייחס אף הוא לאירוע ואמר כי אינו סבור שהדבר היה קורה אם קסטיל לא היה שחור. "האם זה היה קורה אם הנהג והנוסעים היו לבנים? אני לא חושב כך", אמר לכלי התקשורת. "הסוג הזה של גזענות קיים וכולנו מחוייבים לוודא שהוא לא ימשיך להתקיים".

בת זוגו של קסטיל, שהייתה לצדו במכונית, פרסמה סרטון ובו טענה כי הוא בסך הכול ניסה להוציא את רישיון האקדח שלו. היא שידרה זאת בשידור חי בפייסבוק כשבן זוגה יושב מדמם לצדה. גם התקרית בלואיזיאנה, שאירעה בבירת המדינה באטון רוז', תועדה, ובסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראים שני השוטרים נאבקים עם סטרלינג, שניסה להשתחרר, ואחד השוטרים ריתק את זרועו באמצעות ברכו ואז שלף את האקדח. ברקע נשמעו קריאות: "יש לו אקדח. אקדח". לאחר מכן, נשמעו יריות והמצלמה זזה. האירוע הוביל להפגנות המוניות במדינה.

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully