וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הירי בדאלאס: חומרים להכנת פצצות נמצאו בבית הרוצח

9.7.2016 / 2:45

מהודעת המשטרה עולה כי היורה, שבמקום מגוריו נמצאו גם רובים ואפודי מגן ומסתמן כי פעל לבדו, הביע אהדה לארגונים שחורים קיצוניים בפייסבוק שלו. אובמה יקצר את ביקורו באירופה ויגיע לדאלאס בתחילת שבוע הבא

עריכה: אוהד פיטר

יום אחרי הירי בדאלאס שבטקסס, פרסמה הלילה (שבת) המשטרה עדכון על חקירת האירוע הקשה שבו נרצחו חמישה שוטרים בעת הפגנה נגד אלימות המשטרה כלפי שחורים. מההודעה עולה כי בביתו של מייקה ג'ונסון, חייל מילואים שחור בן 25 ללא עבר פלילי, נמצאו חומרים המשמשים להכנת פצצות, יחד עם אפודי מגן, רובים ותחמושת ואף יומן שעוסק ב"טקטיקות לחימה".

בנוסף נמסר כי בעמוד הפייסבוק של ג'ונסון, שבינתיים הוסר, הובעה אהדה לארגוני שחורים קיצוניים. בין היתר עשה ג'ונסון "לייק" לאלייז'ה מוחמד, מנהיג דתי אמריקני-אפריקני שהוביל את ארגון "אומת האסלאם" הרדיקלי, ול"הפנתרים השחורים החדשים", ארגון המוגדר "קבוצת שנאה" על ידי הליגה נגד השמצה. כמו כן בין התמונות שהעלה ג'ונסון לחשבון נמצא "הדגל הפאן אפריקני" וכרזת "כוח שחור" (Black Power).

עוד בנושא:
פעילי זכויות השחורים המומים מהירי בדאלאס: "לא עודדנו אלימות"
היורה מדאלאס: בן 25 שרצה להרוג "אנשים לבנים - בעיקר שוטרים"
אובמה על רצח השוטרים בדאלאס: "מתקפה אכזרית, מחושבת ומתועבת"

עמוד הפייסבוק של מיקה ג'ונסון, השחור שירה למוות בחמישה שוטרים לבנים בדאלאס, טקסס, ב-8 ביולי 2016. צילום מסך, ספק 500
"כוח שחור". מתוך עמוד הפייסבוק של היורה בדאלאס/ספק 500, צילום מסך

במקביל מסתמן כי ג'ונסון פעל לבדו. בהודעת המשטרה נטען כי מכריו הגדירו אותו "מתבודד", ומושל טקסס, גרג אבוט, אף אמר הלילה כי לא ידוע לו על אנשים נוספים שהיו מעורבים בתכנון הירי. מייק רוולינגס, ראש עיריית דאלאס, אף אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו מאמינים שעכשיו העיר בטוחה. החשוד מת ואנחנו יכולים להמשיך קדימה ולהתאושש". הוא קרא לאחדות בקהילה והוסיף כי היורה "קיבל את הצדק שלו".

עם זאת, התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, הבהיר כי עדיין לא ברור אם ג'ונסון פעל לבדו. "אני חושב שהמשטרה עדיין מתחקרת חשודים, ויקח זמן עד שנדע מה יש לנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
זירת רצח חמישה שוטרים בידי צלפים בעת הפגנה בדאלאס, טקסס. 8 ביולי 2016. AP
זירת הירי בדאלאס, אתמול/AP

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון התייחסה הלילה לירי בדאלאס ואמרה כי "יש לעשות יותר" על מנת להגן על שוטרים ועל אזרחים. "צריכים להיות קווים מנחים לאומיים לגבי שימוש בכוח על ידי המשטרה, במיוחד בנשק קטלני", אמרה והוסיפה: "אנחנו צריכים לעשות יותר כדי לכבד ולהגן על המשטרה שלנו. תראו מה קרה בדאלאס, השוטרים הללו הגנו על הפגנה שלווה". עוד אמרה: "אנחנו יודעים שמשהו רע קורה במדינה שלנו. יש יותר מדי אלימות, יותר מדי שנאה, יותר מדי הרג חסר היגיון".

הלילה נמסר ממשרד החוץ האמריקני כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יקצר את ביקורו באירופה ויגיע לדאלאס בתחילת שבוע הבא. אובמה נמצא כעת בדרכו לספרד, שם ייפגש עם הנשיא וגורמים בממשלה. הוא לא יבקר בסביליה, כפי שתוכנן.

הילרי קלינטון וברק אובמה נחתו בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
ביטל את המשך ביקורו בספרד, קראה להגן יותר על המשטרה. אובמה וקלינטון, בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, אמש נרשמו שלוש תקריות ירי נוספות לעבר שוטרים בארצות הברית. בטנסי פתח גבר שחור בן 37 באש לעבר כלי רכב וניידות משטרה בכביש מהיר וגרם למותה של אישה ולפציעתם של שלושה בני אדם נוספים, בהם שוטר - כולם לבנים. בחקירתו אמר החשוד כי ביצע את הירי מאחר שכעס על תקריות הירי נגד שחורים ברחבי ארצות הברית.

בתקרית אחרת שאירעה בג'ורג'יה, שמניעיה לא ברורים, נורה שוטר שהגיע בעקבות שיחה שביצע חשוד למוקד 911, בה דיווח על פריצה למכוניתו. משהגיע השוטר למקום הוא נורה והשיב אש. השניים אושפזו בבית החולים.

במיזורי שוטר אושפז במצב קשה בבית החולים לאחר שנורה בעל ידי חשוד שאותו עצר בצד הכביש בגין מהירות מופרזת. השוטר שוחח עם החשוד, חזר למכוניתו בשביל לקחת ניירת ואז החשוד יצא מרכבו וירה בו שלושה כדורים ונמלט. לאחר מכן נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully