וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבדיקה בעניין ראש הממשלה קשורה להלבנת הון"

לפי פרסום בחדשות 10, במשטרה החלו בבדיקת חשדות לפיהם נתניהו מעורב לכאורה בפרשה. לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדברים. השבוע הועלו טענות על חקירה חדשה נגד נתניהו שנוגעת לכאורה לכסף שקיבל מאנשי עסקים בעת כהונתו הנוכחית

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: נתניהו על פרשת מימרן - "התרומה חוקית")

המשטרה בודקת חשד שלפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו מעורב לכאורה בפרשת הלבנת הון – כך פורסם הערב (שישי) בערוץ 10. עוד נטען כי גורם בכיר מתחום המשפט מעורב גם הוא בפרשה. גורם המקורב לנתניהו אמר לערוץ 10 כי "נתניהו לא עבר שום עבירה פלילית, הכל עניינים פוליטיים". גם בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים בתגובה לערוץ 10.

בשבוע האחרון פורסמו טענות כי מתנהלת חקירה נגד נתניהו שעוסקת בתרומות שקיבל לכאורה מאנשי עסקים בזמן כהונתו הנוכחית כראש הממשלה, שהחלה לפני כשבע שנים. במהלך ביקורו באפריקה הכחיש נתניהו את הפרסומים על אודות החקירה. הוא טען כי מדובר ב"שטויות גמורות", והוסיף: "בכל פעם שאני בביקור היסטורי בחו"ל ממחזרים את הסיפורים האלה". דבריו נאמרו במהלך טיסה מאוגנדה לקניה, בשיחה עם כתבים המלווים את ביקורו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"חברון לא תעזוב אותי": בירת הטרור של הגדה מעיניו של מפקד החטיבה
סוף השבוע של אזריה בבית: ארוחה משפחתית ופגישה עם מקובל
"זה חגי - אבל הוא איננו": ההתמודדות של משפחת הפצוע האנוש מצוק איתן

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו באדיס אבבה, אתיופיה. יולי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"שטויות גמורות". נתניהו באדיס אבבה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתמול הורשעו איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן ושותפו מרקו מולי בבית משפט בצרפת בהונאת ענק ונגזרו עליהם שמונה שנות מאסר - כך דווח ב"מדיהפרט", המגזין הצרפתי שחשף את הפרשה, שכונתה בתקשורת הצרפתית "עוקץ המאה". השניים, חלק מ-12 המעורבים בפרשה, הורשעו בגניבת 283 מיליון אירו.

שמו של מימרן עלה לכותרות בישראל, לאחר שהעיד כי העניק לראש הממשלה נתניהו כמיליון אירו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2009. לפני חודש הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבחון את טענתו. במסיבת עיתונאים שערך נתניהו התייחס במוסקבה בחודש שעבר התייחס לטענות. לדבריו, "ההר הוליד בקושי עכברון. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שהקמתי לטובת מדינת ישראל, כשהייתי אזרח פרטי ב-2001. אז יצא כל האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully