וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן הורשע בהונאה ונידון ל-8 שנות מאסר

בית משפט בצרפת הרשיע את המיליארדר ושותפו בפרשת "עוקץ המאה" בגניבת יותר מ-283 מיליון אירו מהאיחוד האירופי. מימרן היהודי הוא אחד מ-12 המעורבים בתיק שטלטל את המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: נתניהו על פרשת מימרן - "התרומה חוקית"

איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן ושותפו מרקו מולי הורשעו היום (חמישי) בבית משפט בצרפת בהונאת ענק ונגזרו עליהם שמונה שנות מאסר - כך דווח ב"מדיהפרט", המגזין הצרפתי שחשף את הפרשה, שכונתה בתקשורת הצרפתית "עוקץ המאה". בית המשפט בפריז הטיל עליהם קנס בסך מיליון אירו והורה לעצור אותם מידית. השניים, חלק מ-12 המעורבים בפרשה, הורשעו בגניבת 283 מיליון אירו .

במסגרת הפרשה, רכשו מימרן ושותפיו אשראי של מאות טונות פחמן דו-חמצני במדינות האיחוד האירופי, שבהן לא שולם עליהם מס ערך מוסף, וגבה 19.6% עמלה כשמכר אותו שוב בצרפת. כספי המסים מעולם לא שולמו לממשלה.

שישה מהחשודים בפרשה הם יהודים צרפתים שנמלטו לישראל לפני המשפט וקיבלו אזרחות ישראלית מטעם חוק השיבה. צרפת ביקשה את הסגרתם, אך ישראל מגרשת אזרחים רק לעתים נדירות. התובעים סבורים כי לפחות 50 מיליון אירו מתוך 283 מיליון שגנב מימרן ממשלמי המסים הצרפתים שולמו לו בישראל.

לקריאה נוספת:
איש העסקים הצרפתי: "העברתי כסף לחשבון הפרטי של נתניהו"
לשכת רה"מ: "נתניהו קיבל ממימרן 40 אלף דולר בעת שהיה אזרח פרטי"
נתניהו על מימרן: "התרומה חוקית, זו רדיפה פוליטית"

המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן בגאלה בשבוע האופנה במילאנו, 2014. GettyImages
"עוקץ המאה". מימרן/GettyImages

לפי חומרי החקירה שהגיעו לידי "מדיהפרט", מימרן כנראה קיבל את 50 מיליון האירו במזומן מהעבריין הצרפתי-יהודי סמי סווייד במהלך ביקוריו התכופים בישראל. חלק מהכסף הושקע בבנקים ישראלים והשאר הוברח לצרפת באמצעות מטוסו הפרטי של מימרן. סווייד, שהיה אחד החשודים בפרשת הלבנת כספים בבנק הפועלים, נרצח לפני אחת מפגישותיו עם מימרן בפריז.

שמו של מימרן עלה לכותרות בישראל, לאחר שהעיד כי העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו כמיליון אירו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2009. לפני חודש הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבחון את טענתו. במסיבת עיתונאים שערך נתניהו התייחס במוסקבה בחודש שעבר התייחס לטענות. לדבריו, "ההר הוליד בקושי עכברון. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שהקמתי לטובת מדינת ישראל, כשהייתי אזרח פרטי ב-2001. אז יצא כל האוויר".

מימרן: "לא נתתי לנתניהו מיליון אירו, אלא מיליון פרנקים"

הקשר הישראלי בפרשה נחשף על ידי העיתונאי דב אלפון מ"הארץ". תחילה, מסרה לשכת נתניהו כי "הטענה שארנו מימרן תרם מיליון אירו לקמפיין בחירות של מר נתניהו היא שקר משולל כל יסוד. לא הייתה שום תרומה של מימרן לקמפיין בחירות של נתניהו". זאת אף שבתגובה לתחקיר "הארץ" בנושא, שפורסם בסוף מרץ, נמסר מלשכתו כי "נתניהו לא ביקש דבר, לא קיבל שום תרומה ולא נתן דבר למשפחת מימרן. מובן מאליו שלא התערב בשום הליך משפטי הקשור אליה".

לאחר מכן, אחרי הוראת מנדלבליט לבחון את הטענה, הסבירו בלשכת נתניהו: "באוגוסט 2001, כשמר נתניהו היה אזרח פרטי, מימרן תרם 40 אלף דולר לקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו, שכללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו"ל לטובת מדינת ישראל, ונעשתה בהתאם לחוק".

בחודש שעבר התראיין מימרן לחדשות 10 ואמר: "העברתי את הכסף מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי של נתניהו". מימרן אישר בשיחה כי העביר לנתניהו כספים, אך הוא נקב בסכום שונה. "קודם כל, לא אמרתי מעולם מיליון אירו, אמרתי מיליון. זה היה ב-2001, והכוונה הייתה למיליון פרנקים צרפתים שזה 170 אלף אירו. אני הגעתי לחגוג עם נתניהו כשהוא זכה ב-2009, שמונה שנים אחרי התרומה ואין קשר לכסף שנתתי לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully