וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים הצרפתי: "העברתי כסף לחשבון הפרטי של נתניהו"

בריאיון לחדשות 10 הסביר ארנו מימרן כי העביר מיליון פרנקים - 170 אלף אירו כיום, שהועברו לחשבונו האישי של ראש הממשלה. עורך דין מטעמו של נתניהו: "הטענות יתבררו כמופרכות"

ראש הממשלה בקבלת פנים רשמית במוסקבה, רוסיה. 6 ביוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ברוסיה, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"העברתי את הכסף מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי של נתניהו", כך אמר אמש (שני) המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן בריאיון לחדשות 10 ביחס לעדותו לפיה העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו כמיליון אירו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2009. מימרן אישר בשיחה כי העביר לנתניהו כספים, אך הוא נקב בסכום שונה.

מוקדם יותר אתמול התייחסה לשכתו של ראש הממשלה להוראתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבדליט לבחון את עדותו של איש העסקים. "באוגוסט 2001, כשמר נתניהו היה אזרח פרטי, מימרן תרם 40 אלף דולר לקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו, שכללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו"ל לטובת מדינת ישראל, ונעשתה בהתאם לחוק", נמסר.

אך בריאיון מצרפת ששודר בערוץ 10 הבהיר מימרן את דבריו לגבי סכום התרומה. "קודם כל, לא אמרתי מעולם מיליון אירו, אמרתי מיליון. זה היה ב-2001, והכוונה הייתה למיליון פרנקים צרפתים שזה 170 אלף אירו. אני הגעתי לחגוג עם נתניהו כשהוא זכה ב-2009, שמונה שנים אחרי התרומה ואין קשר לכסף שנתתי לו".

המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן בגאלה בשבוע האופנה במילאנו, 2014. GettyImages
"זה לא משהו שאני או הוא יכולים להחביא". מימרן ב-2014/GettyImages

מימרן, החשוד בהונאת ענק בצרפת, טען את הדברים בעדות בבית המשפט בפריז. השופטים בדיון טענו כי התשלום לנתניהו מופיע בתיק הראיות. איש העסקים הוסיף בריאיון: "זה לא משהו שאני או הוא יכולים להחביא, זה רשום. אני זוכר את זה כ-170 אלף אירו, אם הוא אומר סכום אחר אז זה כנראה מה שנכון כי אצלו יש את הרישומים".

לגבי תרומת מיליון האירו נאמר בתגובת הלשכה אתמול בבוקר: "הטענה שארנו מימרן תרם מיליון אירו לקמפיין בחירות של מר נתניהו היא שקר משולל כל יסוד. לא הייתה שום תרומה של מימרן לקמפיין בחירות של נתניהו". זאת אף שבתגובה לתחקיר "הארץ" בנושא, שפורסם בסוף מרץ, נמסר מלשכתו כי "נתניהו לא ביקש דבר, לא קיבל שום תרומה ולא נתן דבר למשפחת מימרן. מובן מאליו שלא התערב בשום הליך משפטי הקשור אליה".

אמש נמסר לחדשות 10 מעו"ד דוד שמרון, המייצג את נתניהו: "כל הטענות שהועלו כלפי מר נתניהו ונופחו בתקשורת יתבררו כמופרכות. כמי שניהל את הקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו כשהיה אזרח פרטי אני יכול לומר שהסכום המדויק שהועבר על ידי מימרן הוא 40 אלף דולר. לא הועבר סכום כלשהו לחשבון הפרטי של מר נתניהו ולא הועבר סכום כלשהו למסע בחירות כלשהו של מר נתניהו".

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully