וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי נאט"ו התכנסו בפולין: "מתגוננים נגד רוסיה האגרסיבית"

8.7.2016 / 20:00

בוורשה נפתחה ועידה מיוחדת של הברית, שם הודיע אובמה על הצבת אלף חיילים אמריקנים נוספים בפולין. כמו כן, סוכמו צעדים ללוחמה בטרור ולחיזוק ידידות נאט"ו באפריקה ובמזרח התיכון. "ערכי המערב בסכנה, יש לעמוד איתן"

צילום: רויטרס

מנהיגי המדינות החברות בנאט"ו החלו היום (שישי) בוועידת מפתח בוורשה, בירת פולין, שבה דנו באיומים הביטחוניים הגוברים על הברית – ובראשם ההקצנה האסלאמית בדרום אירופה והמתיחות הצבאית מול רוסיה במזרח היבשת. בוועידה מנו המנהיגים צעדים ביטחוניים שונים, בין היתר שליחתם של אלף חיילים אמריקנים נוספים לפולין על מנת להפגין נוכחות צבאית מול רוסיה, וכן העברת השליטה על מערכות הגנה מפני טילים המוצבות באירופה מידי צבא ארצות הברית לנאט"ו.

מטרת הוועידה, לפי מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג, הייתה "ביטחון העמים, המדינות והערכים החברים בנאט"ו", זאת בעוד ש"האתגרים בשטח משתנים והברית משתנה יחד עמם". נשיא פולין, אנדז'יי דודה, מארחה הרשמי של הוועידה, הזהיר כי ערכי המערב הדמוקרטיים נמצאים בסכנה בשל "חוסר כבוד משווע לחוק הבינלאומי", וכן מפני טכנולוגיות לחימה חדישות שבהן עושים שימוש ארגוני טרור. לדבריו, נאט"ו צריכה להילחם אסטרטגית בבעיות הללו. הוא בירך על הודעת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפיה יישלחו לארצו חיילים אמריקנים נוספים.

עוד בנושא:
פוטין מאיים: "אם פינלנד תצטרף לנאט"ו - נציב חיילים בגבולה"
גנרל אמריקני: שוקלים להציב "כיפת ברזל" באירופה להרתעת רוסיה
גרמניה מזהירה: נאט"ו מחרחרת מלחמה עם רוסיה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא פולין אנדז'יי דודה בוועידת נאט"ו בוורשה. 8 ביולי 2016. רויטרס
נשיא ארה"ב קרא לחיזוק שיתוף הפעולה באירופה. אובמה ונשיא פולין דודה/רויטרס

במהלך הכינוס קרא אובמה לנאט"ו "לעמוד איתנה" מול רוסיה, הטרור ואתגרים נוספים. לדבריו, יש לחזק את שיתוף הפעולה האירופי ו"להתחייב כמה שניתן" לנוכח הצבעת בריטניה בעד יציאה מהאיחוד האירופי. כמו כן, הוא קרא לפולין, המדינה המארחת, "לעשות יותר" על מנת לשמור על הדמוקרטיה ולפתור את המשבר שהתעורר במדינה עקב החקיקה שניסתה ממשלת הימין השמרנית להעביר נגד סמכויות בית המשפט העליון.

יחד עם ההתחייבות האמריקנית לתגבור הכוחות במזרח אירופה, במסגרתם יערכו ארבעה גדודים רוטציה במקומות הצבתם במדינות שונות, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הודיע כי גם לונדון תציב 500 חיילים נוספים באסטוניה ו-150 חיילים בפולין. קנדה וגרמניה התחייבו אף הן לסייע בפיתוחם של גדודים רב-לאומיים במזרח אירופה, וטענו כי יציבו חיילים נוספים בליטא ובלטביה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שר החוץ של גרמניה פרנק שטיינמאייר ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת נאט"ו בוורשה. 8 ביולי 2016. רויטרס
קנצלרית גרמניה מרקל, נשיא צרפת הולנד ושר החוץ הגרמני שטיינמאייר. ורשה, היום/רויטרס

הצעדים שבהן נוקטת הברית במזרח היבשת זוכים להתנגדות חריפה מצד הקרמלין, אך לדברי שרת ההגנה הגרמנית אורסולה פון דה ליין, מדובר במהלכים מתאימים "מול רוסיה בלתי צפויה ואגרסיבית". שרת ההגנה הוסיפה כי פולין והמדינות הבלטיות מעוניינות בהגנה נוספת בשל סיפוח חצי האי הקרים על ידי רוסיה, שהתרחש עוד ב-2014 בעקבות המלחמה הממושכת במזרח אוקראינה, שטרם הסתיימה. לטענתה, מוסקבה "אינה מכבדת גבולות", אך על נאט"ו להמשיך ולקיים דיאלוג עם הקרמלין "מתוך עמדת כוח".

סטולטנברג אמר במהלך הוועידה כי "אימונם של כוחות מקומיים הוא הנשק הטוב ביותר שלנו נגד הקיצוניות האלימה", והתייחס לכך שחלק מחיזוקה של נאט"ו הוא גם במחויבותה לבעלות בריתה בצפון אפריקה ובמזרח התיכון. בוועידה צוין גם כי הברית תגביר את נוכחות חייליה באפגניסטן, זאת על מנת לסייע למשטרה ולצבא במדינה במאבקם נגד ארגוני טרור הפועלים בה, ובראשם טליבאן. עזרה נוספת תוענק לצבא תוניסיה, ונאט"ו תמשיך כמובן להיות מעורבת במבצעים הצבאיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully