וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מזהירה: נאט"ו מחרחרת מלחמה עם רוסיה

שר החוץ פרנק וולטר שטיינמאייר ביקר את התרגיל הגדול ביותר בהיסטוריה של הברית, שאותה קיימה השבוע בפולין. לדבריו, "יהיה זה הרסני לחפש רק פתרונות צבאיים והרתעה" ביחס למוסקבה

צילום: נאט"ו, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר מזהיר כי התרגיל הגדול שבו פתחה נאט"ו החודש במזרח אירופה "מחרחר מלחמה" עם רוסיה. לדבריו, התמרונים הנרחבים של הברית לא עוזרים להגברת הביטחון באזור ועלולים להגביר את המתיחות עם מוסקבה.

בריאיון שהעניק לעיתון "בילד אם סונטאג", הפציר שר החוץ בנאט"ו להתמקד בדו-שיח עם רוסיה ובשיתוף פעולה עמה. התרגיל נמשך עשרה ימים והסתיים אתמול, והוא דימה מתקפה של רוסיה על פולין. בתרגיל השתתפו 31 אלף חיילים, כמו גם מטוסי קרב, כלי שיט ו-3,000 כלי רכב והוא היה הגדול ביותר שערכה נאט"ו מאז ומעולם.

לקריאה נוספת בנושא
איתות לרוסיה: נאט"ו פתחה בתרגיל הגדול ביותר שלה אי פעם
פוטין על צעדי נאט"ו במזרח אירופה: "רוסיה תנטרל איומים נגדה"
מתגוננים מרוסיה: מערכת הגנה שהציבה ארה"ב ברומניה הפכה מבצעית

טנקים אמריקניים מדגם אברמס M1 בתרגיל של נאט"ו בלטביה, יוני 2016. רויטרס
טנקים אמריקניים בתרגיל של נאט"ו/רויטרס

"מי שמאמין שמצעד סמלי של טנקים בגבולה המזרחי של הברית יחזק את הביטחון טועה", אמר שר החוץ הגרמני. "עלינו לא לתת תירוצים לחידוש עימות ישן. יהיה זה הרסני לחפש רק פתרונות צבאיים והרתעה".

התרגיל בפולין נועד לבחון את יכולותיה של נאט"ו להגיב לאיומים והוא מתקיים בכל שנתיים. רוסיה, מנגד, טוענת כי נוכחותה של הברית בסמוך לגבולותיה מסכנת את ביטחונה. מזכ"ל נאט"ו יאנס סטולטנברג אמר ביום חמישי לבילד הגרמני כי רוסיה מנסה ליצור "אזור השפעה דרך אמצעים צבאיים" בגבולותיה עם מדינות הברית.

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully