וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגוננים מרוסיה: מערכת הגנה שהציבה ארה"ב ברומניה הפכה מבצעית

12.5.2016 / 13:28

לפי בכירים אמריקנים ורומנים, המערכת נועדה להגן על המדינה המזרח-אירופית מפני איראן - אך הגדרתה כמבצעית מגיעה ברקע המתיחות הגוברת באזור לנוכח פעולותיה של מוסקבה. הרוסים זועמים: "זה מכוון כלפינו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מערכת אמריקנית להגנה מפני טילים המוצבת ברומניה הוגדרה מבצעית היום (חמישי) במטרה להגן על המדינה מפני איומים שונים, זאת על רקע המתיחות הגוברת במזרח אירופה מול רוסיה, וכחלק מצעדיהן של וושינגטון וברית נאט"ו להפגנת כוח באזור. המערכת הפכה מבצעית על רקע בקשתו של נשיא רומניה, קלאוס יוהניס, כי לנאט"ו תהיה "נוכחות ימית קבועה" בים השחור, ולאחר שקרא לחברות הברית להגביר את ביטחונן של מדינות האזור, הגובלות ברוסיה.

המערכת, ששוויה מוערך בכ-800 מיליון דולרים, מוצבת בבסיס צבאי הממוקם כ-180 קילומטרים מדרום לבוקרשט, שהוקם בעבר בידי ברית המועצות כששלטה במדינה. על פי גורמים אמריקנים ורומנים, המערכת מיועדת להגן על המדינה המזרח-אירופית מפני איומים מאיראן, ולא מפני מוסקבה המפגינה נוכחות צבאית מוגברת בגבולותיה עם המדינות שבהן שלטה בעבר.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
"צעד קדימה": הפרלמנט באיטליה אישר הכרה בנישואים חד-מיניים
סקר חדש בארה"ב: התמיכה בטראמפ ובקלינטון כמעט שווה
בריטניה העלתה את הכוננות: חשש מפיגועים של בדלנים אירים

מטוס קרב אמריקני מדגם F-22 שהגיע למפגן כוח ברומניה ברקע המתיחות מול רוסיה. 25 באפריל 2016. AP
"נוכחות אמינה". מטוס אמריקני שהגיע למפגן כוח ברומניה בחודש שעבר/AP

"זה חשוב מאוד להבטיח נוכחות צפויה ואמינה של כוחות בעלות בריתנו בגבול המזרחי", אמר יוהניס לאחר פגישה שקיים עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, בבוקרשט. על אף הניסיון לשדר מסרים מרגיעים לרוסיה, בכירי הצבא בה כינו את המערכת "איום". "מדובר באיום עבורנו", אמר אדמירל ולדימיר קומוידוב, בכיר בוועדת הביטחון המרכזית היושבת במוסקבה. "הם מתקדמים לעבר קו האש, זה לא ב-100% מכוון כלפינו, אלא באלף אחוזים. העניין הוא לא איראן, אלא רוסיה ויכולותיה הגרעיניות".

בסוף החודש שעבר הצהירה נאט"ו כי תציב 4,000 חיילים בפולין ובמדינות הבלטיות על מנת להתמודד עם עליית הפעילות הרוסית באזור. לאזור צפויים להישלח ארבעה גדודים שככל הנראה יורכבו על ידי ארצות הברית, גרמניה ובריטניה. ההודעה על הצבת החיילים הגיעה יום לאחר שמטוסי קרב רוסיים הקיפו מטוס אמריקני באופן מסוכן, מה שהוגדר בפי האמריקנים "התנהגות פרובוקטיבית במיוחד". בתגובה למהלכי נאט"ו, הודיעה רוסיה כי תקים שלוש אוגדות נוספות שייפרסו לאורך גבולה הדרומי והמערבי של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully