וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה למהלכי נאט"ו בגבולה: רוסיה תקים שלוש אוגדות נוספות

שר ההגנה שויגו אמר כי הכוחות ייפרסו בגבול הדרומי והמערבי של המדינה בעקבות התעצמות הברית הצפון-אטלנטית. זאת ברקע המתיחות הגוברת בין הצדדים והתקריות האוויריות בין ארה"ב לרוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רוסיה תקים שלוש אוגדות נוספות בתגובה למהלכיה האחרונים של נאטו"ו - כך ציטטו היום (רביעי) סוכנויות הידיעות במדינה את שר ההגנה סרגיי שויגו. לפי אינטרפקס, האוגודות, שייפרסו לאורך גבולה הדרומי והמערבי של רוסיה, יוקמו עד לסוף השנה.

"משרד ההגנה אימץ סדרת צעדים כדי לענות על ההתעצמות של כוחות נאט"ו בסמוך לגבולותיה של רוסיה", צוטט שויגו. המתיחות בין מוסקבה לברית הצפון-אטלנטית התגברה מאז סיפחה רוסיה את חצי האי קרים מאוקראינה. מדינות מזרח אירופה, החברות בנאט"ו, חוששות שהן עשויות להיות המטרה הבאה של הנשיא ולדימיר פוטין. בתגובה, הברית הגדילה את נוכחותה באזור למורת רוחה של רוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
עקב "הפרובוקציה הרוסית": נאט"ו תציב 4,000 חיילים במזרח אירופה
פגישת נאט"ו-רוסיה ראשונה אחרי שנתיים: "חילוקי הדעות נותרו"

חיילים רוסים במצעד בעיר קלינינגרד, אפריל 2016. משרד ההגנה של רוסיה, מערכת וואלה! NEWS
חיילים רוסים במצעד בעיר קילינינגרד, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה של רוסיה

המתיחות בין מוסקבה לברית הצפון-אטלנטית התגברה מאז סיפחה רוסיה את חצי האי קרים מאוקראינה. מדינות מזרח אירופה, החברות בנאט"ו, חוששות שהן עשויות להיות המטרה הבאה של הנשיא ולדימיר פוטין. בתגובה, הברית הגדילה את נוכחותה באזור למורת רוחה של רוסיה.

רוסיה – שהכריזה עוד בינואר על כוונתה – טוענת כי הברית שמונהגת על ידי ארצות הברית מנסה לנגוס בהשפעתה מאז קריסת ברית המועצות. היחסים החמירו עוד יותר עם התערבותה של מוסקבה במלחמה בסוריה בספטמבר האחרון ובעקבות שורת תקריות בחודש שעבר שבהן היו מעורבים כלי טיס אמריקניים ורוסיים בים הבלטי.

אתמול הזהיר שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר כי נאט"ו תגן על בעלות בריתה מפני "התוקפנות" של רוסיה בזמן שהעביר את הפיקוד על הברית למפקד חדש. זאת ברקע הדיונים על הצבת ארבעה גדודים נוספים בשלוש המדינות הבלטיות – ליטא, לטביה ואסטוניה – ובפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully