וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת נאט"ו-רוסיה ראשונה אחרי שנתיים: "חילוקי הדעות נותרו"

"יש להבטיח את ערוצי התקשורת, אבל זה לא חזרה לעסקים כרגיל", הבהירה נשיאת ליטא לאחר הפגישה בבריסל. רוסיה יצאה נגד "הניסיונות להפעיל עליה לחץ צבאי", ומזכ"ל נאט"ו העריך "שניפגש שוב"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(תיעוד: מטוסים רוסיים טסים בסמוך למשחתת אמריקנית בים הבלטי)

הפגישה בין ברית נאט"ו לרוסיה – הראשונה זו שנתיים – שנערכה היום (רביעי) בבריסל הייתה "כנה ורצינית", לדברי מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג. עם זאת, הוא הבהיר: "לנאט"ו ורוסיה יש חילוקי דעות עמוקים. הפגישה היום לא שינתה זאת". הפגישה, שהתארכה כשעה וחצי מעבר למתוכנן, כללה דיונים בנוגע למצב באוקראינה, לפעילות צבאית משותפת של מדינות הברית הצפון אטלנטית ורוסיה ולמצב הביטחוני באפגניסטן.

נשיאת ליטא דליה גריבוסקיטה בחרה במילים תקיפות יותר. "אנחנו חושבים שיש להבטיח את ערוצי התקשורת עם רוסיה, אבל הפגישה היום היא לא חזרה לעסקים כרגיל, עוד לא", אמרה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. "זה עוד לא אומר שאנחנו מתחילים שיתוף פעולה מעשי". מרקל הוסיפה: "מנקודת מבטי, זה סימן טוב שהייתה שוב פגישה של נאט"ו ורוסיה, אבל זה בהחלט לא אומר כי כל חילוקי הדעות נפתרו".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא אוקראינה: סיכמתי עם פוטין על שחרור הטייסת הכלואה
שר החוץ של פולין: "רוסיה יותר מסוכנת מדאעש"
מתכננים את העתיד: "סולימאני נפגש עם פוטין לדון על סוריה"

שגריר רוסיה אלכסנדר גרושקו בתום פגישת נאט"ו-רוסיה, בריסל, 20 באפריל 2016. רויטרס
"ננקוט את כל הצעדים הנחוצים על מנת לענות לאיומים בכוח צבאי". גרושקו, היום/רויטרס

הישיבה המשותפת לא הסתיימה בהחלטות, אולם סטולטנברג מסר: "אני מעריך שניפגש שוב". זאת, מבלי לנקוב בתאריך צפוי לפגישה נוספת. השגריר הרוסי אלכסנדר גרושקו, שייצג את מוסקבה בישיבה, מסר לאחר הישיבה כי "ננקוט את כל הצעדים הנחוצים על מנת לענות לאיומים בכוח צבאי", בהתייחסות לניסיונות, לדבריו, "להפעיל לחץ צבאי על רוסיה" סביב גבולותיה ובמדינות הבלטיות.

מועצת נאט"ו-רוסיה הוקמה בשנת 2002, אולם פגישתה האחרונה הייתה בחודש יוני 2014. סיפוח חצי האי קרים מצד מוסקבה עורר גל התנגדות חריף במערב, כולל הקפאת שיתופי פעולה דיפלומטיים כאלה. במקביל, נאט"ו השעתה את שיתוף הפעולה בשטח עם רוסיה, בעקבות סיפוח קרים ובשל המעורבות הרוסית במזרח אוקראינה.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בתום פגישת נאט"ו-רוסיה, בריסל, 20 באפריל 2016. רויטרס
"זה בהחלט לא אומר כי כל חילוקי הדעות נפתרו". סטולטנברג, היום/רויטרס

"כשהמתיחות גבוהה, אני חושב שהצורך לשמור על ערוץ פתוח לשיח מדיני, לתכנון ולשקיפות חשוב אף יותר", אמר אתמול סטולטנברג, במהלך פגישה עם שרי ההגנה של מדינות האיחוד האירופי בלוקסמבורג. מנגד, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב טען אתמול כי נאט"ו אחראית ל"חוסר האמון ההדדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully