וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה: סיכמתי עם פוטין על שחרור הטייסת הכלואה

19.4.2016 / 14:58

פורושנקו טוען כי סיכם עם נשיא רוסיה על מנגנון שיאפשר את שובה של נדייז'ה שבצ'נקו, שנידונה ל-22 שנות מאסר בחודש שעבר. אתמול הורשעו באוקראינה שני חיילים רוסים שנתפסו במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו אמר היום (שלישי) כי הוא השיג הסכם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שחרור של הטייסת האוקראינית הכלואה ברוסיה. נדייז'ה שבצ'נקו נידונה ל-22 שנות מאסר בחודש שעבר לאחר שהורשעה במעורבות במותם של שני עיתונאים רוסים באזור שבשליטת הבדלנים במזרח אוקראינה. קייב, מנגד, התעקשה שהיא שבויית מלחמה וכי יש לשחררה באופן מידי.

פורושנקו מסר כי הוא ופוטין הסכימו בשיחת טלפון שקיימו הלילה על נוסחה שתביא לשובה של שבצ'נקו, טייסת מסוקי קרב שמשמת גם חברת פרלמנט באוקראינה. הנשיא לא פירט מעבר לכך. מוקדם יותר מסר דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, כי שני המנהיגים דנו גם בשני הקצינים הרוסים שהורשעו אתמול באוקראינה בעבירות של ניהול מלחמה על אדמת המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף למשבר? המחוקקים באוקראינה בחרו ראש ממשלה חדש
ראש ממשלת אוקראינה התפטר: "הרצון להחלפתי עיוור פוליטיקאים"
רוסיה: 22 שנות מאסר לטייסת האוקראינית "שסייעה להרג שני כתבים"

הטייסת האוקראינית נדייז'דה שבצ'נקו במהלך הקראת גזר הדין שלה בבית משפט ברוסיה, 22 במרץ 2016. רויטרס
שבצ'נקו במהלך דיון בעניינה בחודש שעבר/רויטרס

בית המשפט בעיר דונצק שבדרום רוסיה קבע בסוף החודש שעבר כי שבצ'נקו פעלה מתוך "שנאה פוליטית". בדיון שנערך בעניינה כשבועיים לפני כן היא הפנתה אצבע משולשת לשופטים, קראה לנשיא ולדימיר פוטין "עריץ" וכינתה את המשפט "פארסה המנוהלת בידי בובות של הקרמלין".

הטייסת האוקראינית נתפסה על ידי מורדים פרו-רוסים במזרח אוקראינה ביוני 2014. היא הועברה לרוסיה לאחר שהואשמה בהכוונת ירי פצצות מרגמה שהביאו למותם של שני העיתונאים הרוסים. שבצ'נקו מכחישה את הטענות נגדה והיא פרצה בשירת ההמנון האוקראיני במהלך הקראת גזר הדין, שנמשכה יומיים.

ההליך המשפטי ספג גינויים במערב ובאוקראינה עצמה, שם הוא נתפס כמשפט ראווה. "אוקראינה לא תכיר לעולם ב'פסק הדין'", אמר נשיא אוקראינה פורושנקו לאחר הרשעתה של שבצ'נקו, שנבחרה לחברת פרלמנט בזמן מעצרה. בהצהרה שפרסם הוא הוסיף כי מוכן לשחרר שני חיילים רוסים, שנשבו במזרח המדינה, תמורת שב'צקנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully