וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר? המחוקקים באוקראינה בחרו ראש ממשלה חדש

14.4.2016 / 13:40

המחוקקים במדינה אישרו ברוב קולות את בחירתו של וולודימיר גרויסמן, יהודי בן ה-38, שנתמך בידי הנשיא פטרו פורושנקו. זאת, לאחר התפטרותו של ראש הממשלה הנוכחי ובמטרה להביא לסיום המשבר החריף המשתק את המדינה

וולודימיר גרויסמן, ראש ממשלת אוקראינה הנבחר, אפריל 2016. רויטרס
"אראה לכם מה משמעותה של הובלת המדינה". גרויסמן, היום/רויטרס

המחוקקים באוקראינה אישרו היום (חמישי) את מינויו של וולודימיר גרויסמן, בן 38 ממוצא יהודי, לראשות הממשלה במדינה. זאת, לאחר חודשים ארוכים של משבר פוליטי. "אני אראה לכם מה משמעותה של הובלת המדינה", אמר גרויסמן לפני ההצבעה בפרלמנט, שמגיעה בעקבות התפטרות ראש הממשלה ארסני יצניוק. 257 חברי פרלמנט הצביעו בעד בבחירתו של גרויסמן, שנתמך בידי הנשיא פטרו פורושנקו.

גרויסמן נתפס כדמות המקובלת על רוב הצדדים המעורבים במשבר, שפרץ בעקבות חילוקי הדעות בין מפלגות האופוזיציה השונות. הבחירה אף מנעה הליכה לבחירות חדשות. כעת מקווים במדינה שהבחירה בגרויסמן תביא לסיום המאבקים הפוליטיים שעיכבו את המאמצים להתמודד עם השחיתות במדינה ועם המשבר הכלכלי.

"אני מבין את האיומים שבפניהם אנו עומדים", אמר גרויסמן טרם הבחירה והוסיף: "אני מעונין להדגיש שלושה איומים מרכזיים – שחיתות, שלטון בלתי-יעיל ופופוליזם, שאינם מהווים איום קל יותר מזה המטיל האויב במזרח אוקראינה", ציין בהתייחסו למאבק בבדלנים הפרו-רוסים.

עוד כתבות מהעולם:
דוח: הפערים ברווחת ילדים בישראל – הגדולים ביותר ביחס למערב
"תודה על התפילות": התאומות הסיאמיות שהופרדו בהצלחה בניתוח נדיר
סולחה: טראמפ נפגש עם המגישה שנגדה השמיע הערות סקסיסטיות

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו מברך את ראש הממשלה הנבחר וולודימיר גרויסמן על בחירתו לתפקיד, אפריל 2016. רויטרס
בני ברית. הנשיא פורושנקו מברך את ראש הממשלה הנבחר/רויטרס

בחירתו של גרויסמן, בן בריתו של הנשיא פורושנקו, מחזקת את השפעת האחרון על קבלת ההחלטות בתחום הכלכלי. זאת, מאחר שאולכסנדר דניליוק, הצפוי להתמנות לשר האוצר החדש, מקורב גם הוא לנשיא, ושר הכלכלה וסגן ראש הממשלה המיועד סטיבן קובין, מכהן כעת כנציג הנשיא בפרלמנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו במהלך כינוס של מועצת הביטחון של אוקראינה, 04 בנובמבר 2014. רויטרס
"יש לעמוד ברפורמות". פורושנקו/רויטרס

בנאומו בפרלמנט אמר פורושנקו כי הממשלה החדשה צריכה לכבד את המחויבות של הממשלה הקודמת לרפורמות שהוכתבו מצד קרן המטבע הבינלאומית בתמורה למיליארדי דולרים. בשל המשבר הממשלה לא עמדה בתשלומים לקרן מאז אוקטובר. "אני קורא להמשיך ולשתף פעולה עם קרן המטבע ואם לווים בינלאומיים נוספים".

ממשלת אוקראינה הושמה תחת לחץ הולך וגובר מצד גורמים בינלאומיים, כולל ממשלת ארצות הברית וקרן המטבע העולמית, בנוגע למדיניותה הכלכלית של קייב. בשבוע שעבר הסכם הסחר בין האיחוד האירופי לאוקראינה נכשל במשאל עם לא מחייב שנערך בקרב אזרחי הולנד, וביטולו על ידי ממשלות האיחוד עלול להציב קשיים חמורים לממשלה האוקראינית. ההסכם יאושר רק אם כל 28 המדינות החברות יאשרו את ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully