וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: הפערים ברווחת ילדים בישראל – הגדולים ביותר ביחס למערב

בדוח של יוניסף, המתבסס על מחקר המשווה בין 41 מדינות, ישראל נמצאת בתחתית הרשימה בתחומי הבריאות והחינוך וכן בדירוג הכללי של רווחת ילדים עניים לעומת ילדי מעמד הביניים. ומי במקום הראשון?

ילדים עניים. Zurijeta, ShutterStock
"יש לקחת את הרווחה האישית של הילדים ברצינות"/ShutterStock, Zurijeta

הפערים בין רווחת ילדים ממעמדות שונים בישראל הם הגדולים ביותר מבין המדינות העשירות – כך עולה מדוח שפרסמה אתמול (רביעי) קרן החירום הבינלאומית לילדים של האו"ם, יוניסף. הדוח, המתבסס על מחקר שהשווה בין ילדים עניים לילדי מעמד הביניים ב-41 מדינות האיחוד האירופי והארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) בתחומי ההכנסה, הבריאות, החינוך ושביעות הרצון מהחיים, מעלה כי ישראל הגיעה למקום האחרון הן בחינוך והן בבריאות, וכן בדירוג הכללי של המחקר.

במקום הראשון בדירוג הכללי של המדינות דורגה דנמרק, שבה האי-שוויון בין הילדים נמצא הקטן ביותר, ואחריה שכנותיה האירופיות פינלנד, נורבגיה ושוויץ. בתחתית הרשימה, במקום השני מהסוף, לפני ישראל, נמצאת טורקיה, ולפניה בולגריה, איטליה וסלובקיה. עוד נמצא כי דווקא כמה מהמדינות העשירות ביותר בעולם, כמו לוקסמבורג, קנדה וצרפת, ממוקמות בשליש התחתון של הרשימה.

מטרת המחקר, כפי שהוצגה בדוח, הייתה לבחון "באיזו מידה נותנים לילדים בתחתית לפגר אחרי עמיתיהם". מלבד ממצאי המחקר, הציע הדוח דרכים להתמודדות עם הפערים. בין היתר, הציעו הכותבים לממשלות להגן על הכנסותיהם של משקי בית עניים, להציע שוויון הזדמנויות בחינוך ולקדם אורח חיים בריא בקרב ילדים. הממצאים הראו כי נתוני האי-שוויון נותרו יציבים למדי לאורך העשור האחרון, ועל כן אחת ההמלצות של הדוח הייתה "לקחת את הרווחה האישית של הילדים ברצינות".

עוד בנושא:
דוח: הונם של 62 העשירים בעולם שווה לנכסיה של חצי מהאנושות
פערי ההכנסות ושיעור העוני בישראל כפולים בהשוואה למדינות ה-OECD
בגלל שיעורי האבטלה והאטת הצמיחה: 776 אלף ילדים עניים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully