וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 22 שנות מאסר לטייסת האוקראינית "שסייעה להרג שני כתבים"

בית משפט הרשיע את נדייז'ה שבצ'נקו בהכוונת ירי פצצות המרגמה שהביאו למותם של שני עיתונאים רוסים במזרח אוקראינה. במערב ובקייב גינו בחריפות. פורושנקו: "לעולם לא נכיר ב'גזר הדין'"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט ברוסיה הרשיע אמש (שלישי) במעורבות בהרג של שני עיתונאים את הטייסת האוקראינית נדייז'דה שבצ'נקו וגזר עליה 22 שנות מאסר. בית המשפט בעיר דונצק שבדרום רוסיה קבע כי היא פעלה מתוך "שנאה פוליטית". ביום שני פרסמו כלי תקשורת ברוסיה כי גזר הדין כבר ניתן, אך בהמשך התברר כי הוא לא הוקרא עד סופו. בדיון שנערך בעניינה לפני כשבועיים היא הפנתה אצבע משולשת לשופטים, קראה לנשיא ולדימיר פוטין "עריץ" וכינתה את המשפט "פארסה המנוהלת בידי בובות של הקרמלין".

הטייסת האוקראינית נתפסה על ידי מורדים פרו-רוסים במזרח אוקראינה ביוני 2014. היא הועברה לרוסיה לאחר שהואשמה בהכוונת ירי פצצות מרגמה שהביאו למותם של שני העיתונאים הרוסים. שבצ'נקו מכחישה את הטענות נגדה והיא פרצה בשירת ההמנון האוקראיני במהלך הקראת גזר הדין שנמשכה יומיים.

ההליך המשפטי ספג גינויים במערב ובאוקראינה עצמה, שם הוא נתפס כמשפט ראווה. "אוקראינה לא תכיר לעולם ב'פסק הדין'", אמר נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו לאחר הרשעתה של שבצ'נקו, שנבחרה לחברת פרלמנט בזמן מעצרה. בהצהרה שפרסם הוא הוסיף כי מוכן לשחרר שני חיילים רוסים, שנשבו במזרח המדינה, תמורת שב'צקנו.

פרקליטה של שבצ'נקו טען במהלך המשפט כי תמלילי שיחות טלפון הוכיחו כי היא נלכדה בידי הבדלנים עוד בטרם המתקפה. ניקולאי פולוזוב הדגיש כי היא לא תערער "על גזר הדין הלא-חוקי". שבצ'נקו הודיעה כי תפתח בשביתת רעב ללא נוזלים החל מ-6 באפריל, כדי להישלח בחזרה לביתה "חיה או מתה".

עוד ידיעות מהעולם
נעצר חשוד במעורבות במתקפה בבריסל; המחבל משדה התעופה טרם נתפס
קלינטון וטראמפ ניצחו באריזונה - אך קרוז וסנדרס לא מוותרים

הטייסת האוקראינית נדייז'דה שבצ'נקו במהלך הקראת גזר הדין שלה בבית משפט ברוסיה, 22 במרץ 2016. רויטרס
נדייז'דה שבצ'נקו בזמן הקראת גזר הדין, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully