וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד קדימה": הפרלמנט באיטליה אישר הכרה בנישואים חד-מיניים

12.5.2016 / 9:24

בית הנבחרים ברומא אישר חקיקה המשווה את זכויותיהם של זוגות מקהילת הלהט"ב לאלו של זוגות הטרוסקסואלים. החוק עורר התנגדות רבה במפלגות הקתוליות, אך נחשב להישג משמעותי לראש הממשלה. "זו רק ההתחלה"

מזרקת טרווי ברומא מוארת בצבעי דגל הגאווה לאחר הצבעת הפרלמנט האיטלקי בעד נישואים חד-מיניים. 11 באפריל 2016. רויטרס
"יש עוד הרבה עבודה". מזרקת טרווי ברומא מוארת בצבעי דגל הגאווה, אתמול/רויטרס

הפרלמנט באיטליה אישר אתמול (רביעי) נישואים אזרחיים בין בני אותו המין והעניק זכויות נוספות לזוגות הטרוסקסואלים, זאת לאחר שראש הממשלה מתאו רנצי קרא להצבעת אי-אמון על מנת לגרום לחוק לעבור. המפלגות הקתוליות החברות באופוזיציה התנגדו נחרצות לחוק שלטענתן "הלך רחוק מדי", בעוד פעילים למען זכויות הלהט"ב במדינה האמינו שהוא אינו מספיק מקיף. רומא היא האחרונה מבין בירות מדינות מערב אירופה להכיר באופן חוקי בנישואיהם של זוגות מקהילת הלהט"ב, והטיוטה הראשונית של החוק גרמה למחלוקות רבות בקואליציה בראשות רנצי.

בזמן ההצבעה בפרלמנט, קבוצות מהקהילה הגאה עמדו מחוץ למבנה והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "זוהי רק ההתחלה". "היום זה יום של חגיגה שבו איטליה התקדמה צעד קדימה", אמר רנצי בריאיון לתחנת רדיו במדינה מיד לאחר אישור החקיקה. ראש הממשלה הבטיח לקדם חקיקה למען זכויות קהילת הלהט"ב כשנבחר לתפקיד ב-2014.

עוד ידיעות מהעולם:
"חוק השירותים" הוא רק ההתחלה: בדרום ארה"ב יוצאים למלחמה בגייז
בריטניה העלתה את הכוננות: חשש מפיגועים של בדלנים אירים
הקרב האחרון של נשיאת ברזיל: הסנאט צפוי להצביע על הדחתה

סרטים בצבעי דגל הגאווה בפרלמנט האיטלקי לפני ההצבעה בעד נישואים חד-מיניים. 11 באפריל 2016. רויטרס
זוגות גאים יוכלו לחלוק שם משפחה ולרשת נכסים זה של זה. סרט בצבעי הגאווה בפרלמנט האיטלקי, אתמול/רויטרס

החוק הוגש לראשונה לאישור ב-2013 אך עבר לבסוף רק אתמול, לאחר שינויים רבים בניסוחיו. 369 תמכו בחוק ו-139 התנגדו לו. הוא מעניק לזוגות גאים את הזכות לחלוק שם משפחה, למשוך את כספי הפנסיה של בן הזוג בעת פטירתו ולרשת את הנכסים אחד של השני. מדובר בזכויות דומות לאלו שמקבלים זוגות הטרוסקסואלים באיטליה.

כמו כן, החוק מאפשר לזוגות המתגוררים יחד וידועים בציבור לקבל זכויות דומות לאלו של בני זוג נשואים. כך, למשל, בני זוג שאינם נשואים אך חיים יחד יקבלו גם הם זכויות דומות לשל זוגות נשואים, ויוכלו לקבל ייפוי כוח להחלטות עבור בן זוגם אם חלה, נכנס למאסר או מת. בנוגע לתשלומי מזונות במקרה של פרידה, החוק השווה בין מעמדם של זוגות חד-מיניים ודו-מיניים – וקבע כי גם במשפחות חד-מיניות קיימת זכות לבני הזוג לתבוע מזונות זה מזה.

"יש לנו עוד דרך ארוכה לשוויון מלא, אבל זו נקודת התחלה מצוינת", אמר גרביאל פיאצוני, נשיא האגודה לזכויות הלהט"ב באיטליה. גם מוניקה סירינה, חברת פרלמנט ממפלגתו הדמוקרטית של רנצי, הסבירה כי עדיין יש "עבודה רבה" בנוגע לסוגיית האימוץ בקהילת הלהט"ב. "יש לנו עוד הרבה עבודה בתחומים רבים שמדירים ומפלים אזרחים איטלקים", אמרה סירינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully