וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב האחרון של נשיאת ברזיל: הסנאט צפוי להצביע על הדחתה

11.5.2016 / 13:57

אם יושג הרוב הדרוש מקרב 81 חברי הסנאט, תועבר הנשיאה רוסף מתפקידה ותועמד לשימוע תוך חצי שנה. רוסף הואשמה כי הסיטה כספים ממשלתיים בניגוד לחוק, כדי לכסות על "חורים" בתקציב המדינה. סגנה, מישל טמר, צפוי להחליפה אם תודח

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(חגיגות בברזיל לאחר ההצבעה על הדחתה של רוסף בבית הנבחרים, בחודש שעבר)

היום (רביעי) צפוי הסנאט בברזיל להצביע על הדחתה של הנשיאה, דילמה רוסף. זאת אף שהתובע הכללי במדינה, אדוארדו קרדוזו, ביקש אתמול להשהות את הליך ההדחה. בתחילת השבוע סערו הרוחות בברזיל בעקבות הזיגזג שנקט יו"ר בית הנבחרים, ולדיר מרניאו, שהודיע על ביטול החלטה קודמת להעמיד את רוסף לדין – וחזר בו תוך יממה.

היום היה נראה כי הנשיאה רוסף מתחילה לקבל על עצמה את הגזירה ופינתה את משרדה בארמון הנשיאות. על מנת שתתקבל החלטה להדיח אותה, דרוש רוב מקרב 81 חברי הסנאט – דבר שעל פי ההערכות בעיתונות בברזיל נחשב לסביר למדי. אם תודח רוסף, יחליף אותה סגנה, מישל טמר, והיא תועמד לשימוע בפני הסנאט בתוך 180 יום. במקרה שתוצאת השימוע תהיה הדחה, טמר יישאר בתפקיד הנשיא עד מועד סיום הכהונה המקורי של רוסף, ב-31 דצמבר 2018.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
סערה בברזיל: יו"ר הבית התחתון ביטל את ההחלטה על הדחת הנשיאה
המשבר בברזיל: מוביל הליך ההדחה של הנשיאה הושעה מתפקידו
בית המשפט העליון בברזיל הכריע: הליך הדחת הנשיאה רוסף לא ייעצר

נשיאת ברזיל דילמה רוסף, 8 באפריל 2016. רויטרס
טענה כי לא עברה על החוק ולא חרגה מהנוהג במדינה בעבר. דילמה רוסף/רויטרס

רוסף הואשמה כי הסיטה כספים ממשלתיים בניגוד לחוק כדי לכסות על "חורים" בתקציב המדינה. גורמים באופוזיציה טענו כי כך יכלה להגדיל את ההוצאה הממשלתית ולהגביר את התמיכה לה היא זוכה בקרב הציבור. בתגובה להאשמות טענה רוסף כי לא עברה על החוק ולא עשתה דבר שלא עשו קודמיה בתפקיד בעבר. עוד טענה כי אינה מואשמת בביצוע פשע, ולכן אין בסיס להליך ההדחה.

תומכיה של רוסף כינו את הליך ההדחה "ניסיון הפיכה". לטענתם, התחזקותה הפוליטית של מפלגת הפועלים, שבראשה עומדת רוסף, מאיימת על המעמד השולט בברזיל וההדחה משמשת כתירוץ להפוך את היוצרות. באופוזיציה דחו את הטענות וציינו כי הליך הדחה הוא כלי חוקתי לגיטימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully