וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בברזיל: יו"ר הבית התחתון ביטל את ההחלטה על הדחת הנשיאה

9.5.2016 / 20:44

וולדיר מרניאו, שמונה רק לפני שבוע, הכריז כי בשל פגמים בהליך ההצבעה יש לקיים הליך חוזר. זאת, יומיים בלבד לפני שהסנאט היה צפוי לאשר סופית את ההחלטה להעמיד את הנשיאה דילמה רוסף למשפט

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ולדיר מרניאו, היו"ר החדש של הבית התחתון בברזיל, ביטל היום (שני) את ההחלטה של בית הנבחרים מהחודש שעבר, לפיה יש להעמיד את הנשיאה דילמה רוסף לדין בגין אי-סדרים כספיים מצדה, בכך להביא למעשה להדחתה. זאת, לדבריו, לאחר שנמצאו פגמים בהליך ההצבעה שנערכה ב-17 באפריל, שבו קבעו שני שלישים מהחברים בבית התחתון כי יש להדיח את רוסף.

הצעד המפתיע מגיע יומיים לפני הצבעת הסנאט בנושא שהייתה אמורה לאשר את ההליך נגד רוסף. מרניאו אמר כי סוגיית תהליך ההדחה צריכה כעת לשוב לבית הנבחרים כדי שיצביע עליה פעם נוספת. טרם התברר אם בית המשפט העליון, הסנאט או חברי הבית התחתון יכולים לבטל את ההחלטה. ראש הסנאט הודיע כי על אף ההחלטה, הוא יקיים את ההצבעה כמתוכנן, ביום רביעי הקרוב.

רוסף, שמכחישה שוב ושוב את הטענות על התנהלותה הקלוקלת וכעת תקבל כנראה זמן נוסף כדי להילחם על חפותה, הגיבה למהלך של מרניאו באופן זהיר. "זה לא רשמי ואני לא יודעת מה ההשלכות לכך", אמרה והוסיפה: "עלינו להיות זהירים".

עוד כתבות בנושא:
המשבר בברזיל: מוביל הליך ההדחה של הנשיאה הושעה מתפקידו
ברזיל: הבית התחתון בפרלמנט הצביע בעד הדחת הנשיאה רוסף
בית המשפט העליון בברזיל הכריע: הליך הדחת הנשיאה רוסף לא ייעצר

נשיאת ברזיל דילמה רוסף, 8 באפריל 2016. רויטרס
נראה כי תקבל זמן נוסף להילחם על חפותה. רוסף/רויטרס

בשישי האחרון ועדת הסנאט המליצה לסנאט לקבוע שיש להעמיד את רוסף למשפט בגין עבירה על חוקי התקציב. אם הסנאט יחליט להעמיד את רוסף למשפט, הדבר ישהה אותה מתפקידה באופן מידי ולמשך כל המשפט, שעשוי להימשך כחצי שנה. בתקופה זה, סגן הנשיא מישל טמר יחליף אותה בתפקידה.

מרניאו מונה בשבוע שעבר לתפקיד, לאחר שבית המשפט העליון של ברזיל השעה את יו"ר הבית התחתון הקודם, אדוארדו קונהה, לפני ימים אחדים. זאת, לפי דוברת מטעם בית המשפט, בעקבות הטענות שלפיהן ניסה להפחיד חברי קונגרס ולהפריע לחקירה המתנהלת נגדו. קונהה נמצא בחקירה אשם בכך שקיבל שוחד כחלק מפרשת השחיתות הנרחבת בחברת הנפט הממשלתית "פטרובראס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully